plastblomst♀♂♂ Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Jeg har blitt anbefalt av gynekologen min å prøve p-piller etter fødselen. Jeg har kraftige blødninger og store smerter de første dagene, og det har blitt verre etter hver fødsel.Jeg har trodd eller innbilt meg at hormonspiral er noe jeg burde holde meg langt unna, men nå lurer jeg på om jeg har misforstått. Er skeptisk til p-piller pga vektoppgang og at jeg blir til et hormontroll og veldig i tvil til hva jeg skal prøve etter fødselen. Noen som kan mer enn meg om dette og som kan gi meg råd?
Gjest ->>- Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 P-piller inneholder østrogen, og er det som gir mest bivirkninger hos de fleste (vektoppgang, humørforandringer, minsket sexlyst, kviser etc. er typiske bivirkninger). Hormonspiralen er i hormonutskillelse mer sammenlignbar med minipiller (Cerazette og Conludag). Disse har til felles at de stort sett gir færre bivirkninger. Minipillene har likevel en tendens til å gi småblødninger for mange, mens hormonspiralen gjerne gir en god del måneder med mindre blødning før flertallet mister mensen helt.
plastblomst♀♂♂ Skrevet 30. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2010 Takk for oppklarende svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå