Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Nå er det altså 8 mnd siden fødsel å det er enda ubehagelig å ha sex, jeg begynner å bli frustrert og lei av at det skal være sånn! Å når vi først har sex så er det bare misjonæren som funker, Doggy er som å be om å få luft inn... Sjønner kke hvorfor det er sånn, jeg kniper også men ingen forskjell. Det ser ikke særlig bra ut der nede eller, det er liksom ikke bare et hull lenger, men div annet kjøtt (sorry detaljer) Så hva kan man gjøre? Vil ha sex uten at det skal være vondt og at det ikke skal komme luft inn.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Fortsette å knipe og eventuelt operere... Dessverre veldig vanlig, men ingen som tør å innrømme. "jeg ble mye trangere etter fødsel"-yeah right sier jeg da... Kanskje rett etterpå fordi en er så tørr, men ikke vanskelig å skjønnet at det ikke kan bli som før etter en 3,5 kg klump kommer ut et lite hull
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Glad jeg valgte keisersnitt med mine... Hadde død om det hadde kommet luft ut, er det sant?!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Jeg vet... Utrolig kjipt.. For min del er det vondt fordi jeg har blitt sydd litt stramt, men høres ikke ut som det er det for deg? Hvis du ammer blir slimhinnene skjørere, så da kan det også være ubehagelig. Om du får luft inn, så kanskje du er blitt for vid? Siden du har tatt knipeøvelser, så skulle jo det ha hjulpet. Spør jordmor på helsestasjonen, hun kan henvisedeg til gynekologisk v sykehuset. Ellers så rådet legen min meg til å forsøke fortsette ha sex, da tøyes vevet og arrvevet blir etterhvert mykere. Men frister ikke..
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Jepp, kan ikke si jeg har blitt trangere akkurat (samboer klager ikke heldigvis), men er ikke så fornøyd selv:// Ja, det kommer Luft inn.. å da kommer de flaue lydene etterpå:/// HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Hadde du mye rifter eller ble klippet? Greier du å gjøre knipeøvelser og bekkenbunnsøvelser? I så fall anbefaler jeg at du trener hver dag og ordner et system på det, men du må knipe riktig for at det skal virke, du skal kjenne at skjeden "snurper" seg litt mer sammen på en måte og at du på et vis løfter underlivet innvendig. Knip i 20sek hvis du klarer, gjenta og ta 10-20 slike mens du enten står eller sitter på en stol. Gjerne flere ganger om dagen, feks når du pusser tenner, står å skjærer brød, sitter på pc`n. JO mer du gjør det, jo strammere vil det bli, og des mindre luft og andre probemer får du med underlivet, for å ikke glemme at det hjelper på både lyst, lettere orgasme selv og ikke minst gleder mannen.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 Har ikke peiling på hvorfor jeg får vondt, men sydde et par sting da! Kjennes ut som jeg skal revne rettere sagt når vi prøver bakfra vartfall.. HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #8 Skrevet 30. april 2010 .. Og litt samme som hun litt lengre opp her; dette er noe de snakker alt for lite om i svangerskapsomsorgen! Dessuten syns jeg de bagatelliserer veldig at noen av oss får redusert sexlivets kvalitet og kvantitet. Dårlig!!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #9 Skrevet 30. april 2010 Ps. jeg er selv like stram nedentil som før fødslene mine, så det er fullt mulig, men man må trene og stå på, det er muskler der også som andre steder på kroppen. Forskjellen er at jeg har lært å kontrollere og virkelig bruke bekkenmusklene, ideèlt sett så skal man kunne sitte i ro på mannen og melke ham tom uten å gjøre en bevegelse annet enn å bruke bekkenmusklene. Bare å sette i gang med treningen jenter.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #10 Skrevet 30. april 2010 Hadde rifter. Kniper rett det vet jeg, for det kjennes sån som de forklarer.. Kjenner jo at det har hjulpet litt (klarte ikke å stoppe strålen når jeg tisset til å begynne med) , men må vel ta skikkerlig "harde" økter med kniping for å få det til å bli stramt da. Men tar jo ca 20x3 vær dag nå?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #11 Skrevet 30. april 2010 Nå vet jeg ikke hvor mye du ble sydd og sånn, ble du sydd en del anbefaler jeg å ta dette opp med lege. Hvis du derimot ikke ble sydd, men likevel har opplevd disse forandringe så hjalp det meg veldig å trene generelt. Da styrketrening i maskiner som trente bein, lår og rumpe. Så hjalp det å ha mye sex. Rart i begynnelsen, men det var med å trene underlivet. Vaginalkuler kan jo være et alternativ. Kom mye luft inn før jeg begynte med dette, men nå kommer det knapt noe. Skulle det komme luft inn og en fiselyd så bare ler jeg og sier at det ikke var rumpa! Prøver å ha positiv fokus på ting. Men jeg opplevde ikke så mye smerte ved samleie, så for meg var det greit å trene underlivet med sex. Skjønner at dette ikke er et alternativ hvis du har såpass mye ubehag.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #12 Skrevet 30. april 2010 Brukte litt tid på innlegget mitt over her, men ser nå at du ikke ble sydd noe særlig i likhet med meg. Jeg trente meg opp med misjonær eller at jeg var øverst. Og det ble mye bedre med tiden. Nå kommer det knapt luft inn eller ut uansett posisjon. Snakket mye om dette med kjæresten min slik at han var klar over det. Hjelper å ikke være flau, dette er jo helt naturlig.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #13 Skrevet 30. april 2010 Ja, er ikke veldig bahagelig å ha sex. Det er heller ikke lysta det står på, for jeg vil jo så gjærne! Ser ut til at jeg må knipe mere og oftere da! Jeg som trodde dette var nok... men ubehaget blir jo der fortsatt!! HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #14 Skrevet 30. april 2010 Kniper du for mye da? Jeg opplevde ubehag da jeg kneip. Var det som endra underlivet mitt til det værre. Hjalp faktisk å ikke knipe, men å trene vanlig styrke.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #15 Skrevet 30. april 2010 Eg hadde og problem med luft, hadde aldri høyrt om det før, og syntes det var kjempepinlig! Nemnde det for gynekologen min, og ho sa at om det ikkje kom seg, så let det seg ordne med ein operasjon når ein er ferdig å få barn. Heldigvis har det ikkje skjedd dei siste mnd (er 11 mnd sidan fødsel) så ser ut som eg slepp det. Har du fått att mensen? Før eg fekk att mensen, etter ca 8 mnd, blei eg fort sår ved sex, og måtte bruke vivag gel. Når hormonane ikkje er i gjenge, så vert slimhinnene der nede tynne og skjøre, meir som når ein har kome i overgangsalderen. Trur det var ca då mensen kom at luftproblema og gav seg. Om det ikkje vert noko betring, så får du ta mot til deg å besøkje ein gynekolog. Dei er kjende med problemet.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #16 Skrevet 1. mai 2010 Tror ikke jeg kniper for mye eller, sånn akkurat passe;) Jeg har ikke fått tilbake mensen enda, nettopp færdig med ammingen og har hormonspiral.. så vet ikke om den kommer heller?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #17 Skrevet 1. mai 2010 Jeg fikk fremfall av barkre vegg etter fødslene mine. Det heter rectocele (cyctocele hvis det er fremre vegg) søk opp dette på nettet og undersøk deg selv (med speil) om det er det du har. Da henger det "div annet kjøtt" som du så flott beskriver det forran åpningen. Jeg ble operert for 8 mnd siden og det er blitt mye bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå