ellen-propellen Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Når tid skal gravidmagen egentlig trekke seg sammen til normalt? Det er 2 mnd siden fødsel,og jeg ser ut som jeg er 6 mnd på vei:-( Men vekten er som før svangerskapet,så jeg er ikke blitt noe fetere.Ammer ikke.
Hikken Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 En bekjent av meg hadde samme "problemet" og der viste det seg at livmoren ikke klarte å trekke seg sammen igjen og måtte begynne med no medisiner og greier. Vet desverre ingenting om sånt jeg, men ta kontakt med legen din! Han/hun vet sikkert hvorfor du fortsatt er "gravid" )
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Slapp av. Trekk pusten dypt inn og slapp av. Her er det 7 mnd siden fødsel og magen står fortsatt lengre ut enn puppene. Og det er selv om jeg har gått en god del turer etter fødsel med ungen.
Fire småtroll Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Du må nok være tålmodig en stund til, det kan ta opptil 1 år før magen har trekt seg helt sammen. Det tar lenger tid for noen enn for andre, og det tar gjerne litt lenger tid for hvert barn.. Om den fremdeles står veldig ut etter 1 år kan du jo høre med legen din, det hender jo av og til at den ikke gjør det pga medisinske ting, f.eks at magemusklene ikke ikke trekker seg sammen på midten igjen etter svangerskapet.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Her er det 5 mnd siden, og jeg ser definitivt gravid ut enda. Magemusklene har ikke trekt seg sammen, er et hull i midten. Når i tillegg junior hylskriker dag og natt lurer jeg litt på hvorfor jeg ofret kroppen min på dette. HRMPF! Beklager, er bare så LEI nå... Vet det går over når (hvis) han blir stille og smiler til meg... :-) Men tilbake til magen, det har blitt bedre de siste ukene. Tar en del øvelser og bruker rockering. Håper det kommer seg litt til sommeren. Lykke til til oss begge
ellen-propellen Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2010 Takker for svar:-) Det er godt å høre at jeg ikke er alene om dette. Jeg er ikke veldig kroppsfiksert på egen kropp,men når magen står rett ut og puppene henger i to tomme skinnfiller, ja da blir til og med jeg litt deppa:-( Får vel smøre meg med tålmodighet og sette alle sparepenger inn på en plastisk kirugi konto:-S
*huldra* Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 Tror dette med å ikke amme har en hel del å si. I tillegg til at man bruker masse energi når man ammer, tror jeg også hormonet prolaktin har innvirkning på sammentrekning av livmora. Prolaktin er hormonet som stimulerer til melkeproduksjon. Kan være jeg er helt på jordet, altså, men dette er noe jeg har hørt et eller annet sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå