Gå til innhold

Flashback etter helvetesfødselen i fjor..tenk om det skjer igjen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

14 uker på vei og reddere enn noen gang for at det samme helvete skal gå i gang igjen..

November i fjor startet fødselen i uke 21, som lyn fra klar himmel..6 dager før viste ordinær ul at alt var som det skulle både med meg og barnet. Normal utvikling og ingen tegn til problemer. 5 dager senere fikk jeg rier, som jeg trodde var luftsmerter. Den sjette dagen lå jeg i ambulansen med blålys og sirener inn til sykehuset. Jeg fikk store blødninger og ble møtt av et helikopter med jordmor.

På sykehuset ble vi møtt av et team på 15, klær bli klipt opp, blodoverføring ble satt igang og en skjerm foran meg viste hjerterytme på babyen som stadig sank..Halvveis ute ble skjermen svart, babyen ble tatt med tang og jeg så de pakket han inn i et hvitt linteppe før jeg ble lagt i narkose og sendt til kirurgisk pga store blødninger..Jeg var 18 år og lovet meg selv, aldri mer! Dagen etter fikk vi se han, velskapt og hvilende. En infeksjon med et infarkt var det som tok livet av han!

Og vi har gått gjennom et smertehelvete i måndesvis siden, tanken på en ny opplevelse vil knekke oss fullstendig snart..

Nå sitter jeg her, og får mer flashback enn noen gang. føler meg hjemsøkt døgnet rundt, klarer ikke glede meg og samboer har like store problemer. Uke 21 nærmer seg og jeg forbereder meg på samme smertehelvete..

Hva om det går galt ? Hvordan vil dette gå? Når går det galt ?

Jeg vet jammen ikke hva jeg bør styre tankene på for er redd for å gi meg selv falske forhåpninger..Igjen.

Fortsetter under...

Så utrolig skummelt. Blir feil å si skjønner du er redd etc, for det må ha vært en arrende opplevelse en ikke kan sette seg inn i. Hva med å ha ekstra samtaler med lege/jordmor/psykolog for å prøve å roe hodet litt?

Kjenner jeg ble litt satt ut av historien din, at en ikke alltid skal ta ting for gitt, for man vet aldri hva som kan skje.

1 ting er jo sikkert og det er at ingen svangerskap er like, så håper at dette går strålende. Krysser virkelig fingrene for deg XXXxxxxxXXX

Lykke til kjære deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...