magica fra tryll Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Venter nr 6 med termin 9.janua, om alt går bra. Det ble jammen barn av den usikre prevansjonsmetoden...Trodde liksom det skulle være vanskeligere å bli gravid som 43-åring;) Skrekkblanda fryd! Da er det bare å vente på kvalme og trøtthet,hehe... Bestiller meg vel en time hos min faste gyn for en liten sjekkog utfylling av papirer etterhvert. Så var det å finne en likendes jordmor i Sarpsborgområdet.....
nr13imagen Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 gratulerer ). Svarte deg inne på flergangsfødende , men kjenner igjen nicket ditt. Var du her inne i 2006 ? Jeg var 66 mod , og venta nr 12. Nå har jeg termin 17 juni med nr 13, ei jente . Gleder meg helt enormt. Er også 43 , men bortsett fra trøtthet , så har ikke svangerskapet vært noe verre denne gangen . Håper det går bra for deg )
magica fra tryll Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2010 Takk:) Jeg fikk et barn i 2006, men tror ikke jeg var her inne da. Jeg var her med minstemann i 2008-2009. Dette føles litt sprøtt, men tenker at det må jo være meningen da...når det bare skjer slik uten å gå inn for det liksom...hehe! Gruer meg litt til kvalmen,-ellers er jeg like spent nå som de andre gangene:)
*anki * Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Gratulere så masse magica. Jeg håper komme inn her om en uke. Vi prøver igjen for 7. gang. Har hatt endel aborter, og den siste graviditet endte i uke 15 fordi jenta mi hadde trisomi 18. Det var fryktelig, men håpet om en liten beby til slipper ikke taket. Jeg er 38 år.
magica fra tryll Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2010 Tusen takk anki! Jeg skal krysse fingrene! Urettferdig er det at noen skal behøve å streve så fælt. Jeg skal se etter deg:)
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 Fantastisk. Gratulerer! Av en eller annen grunn har nicket ditt "festet" seg hos meg, og jeg har fulgt litt med på det du har skrevet. Så utrolig gøy at dere nå får seks barn! Du er en inspirasjon. Lykke til!
67-modell Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 Gratulerer så masse!! Så koselig! Husker deg fra andre sider her inne. Så godt å møte andre "godt voksne" gravide :-) Jeg har termin 3. januar, så vi kan følge hverandre fremover. Lykke til!! Når satser du på den første legetimen?
magica fra tryll Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. mai 2010 Å, så nydelige dere er:) Nå ble jeg glad.... Ang legetime, så har jeg en gynekolog som jeg liker veldig godt:) Så jeg tar meg en tur til henne rundt uke 10-11 eller noe sånt, bare for å se at alt ser greit ut. Så blir vel neste kontroll ordinær UL også jordmor frem til fødselen. Utfordringen blir vel kanskje å finne jordmor som har plass og som jeg føler god kjemi med... Sist var jeg ikke hos jordmor før i uke 20 tror jeg det var, og det var jo helt greit:) Og du da 67-modell, hvordan skal du gjøre det? Fint å ha noen å slå følge med,-har liksom ikke så mange venninner som velger å få småbarn nå -De venter vel på å bli bestemødre tenker jeg(selvom jeg ofte har sett et lite glimt av misunnelse der noen ganger, og fått et lite-ja, jeg kunne vel egentlig kanskje ønsket meg et barn til.....)
magica fra tryll Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 3. mai 2010 Så forresten at du fyller 43 i desember,-jeg fyller 44 i desember......
67-modell Skrevet 3. mai 2010 #12 Skrevet 3. mai 2010 Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre angående kontroller enda. Må først få fordøyd den gode nyheten. Regner med at jeg går til fastlegen først, og deretter til jordmor. Kanskje be om en tidlig ultralyd for å se at alt er bra..? Ja godt med kontakt med andre flotte "modne"! Hvor gamle er dine barn? Jeg har en på 4 og en på 22. Jeg er faktisk bestemor også, så 4 åringen min er allerede onkel. Litt rart med miks av roller, men koselig, og barna har selskap i hverandre. Tenk at vi får oppleve underet med å bli gravid igjen!
magica fra tryll Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 4. mai 2010 Så morsomt at du også er bestemor. En venn av meg er faktisk oldefar og har en sønn på 5:) Mine barn er 18,18(tvillinger), 13, 3 og 15mnd.De to eldste har en annen pappa... De eldste flytter nok ut iløpet av året,-så da blir det noen ledige rom i huset hehe..
togutter-08og10 Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 Blir helt imponert jeg av dere spreke damer som har overskudd til å få så mange barn. jeg er 38 og venter 2. og det er bonusbarn for oss. 1. kom på IVF og hadde egentlig slått oss til ro med at det kun ble en, så stor var gleden da jeg plutselig oppdaget at jeg var gravid på egenhånd. Lykke til alle modne gravide der ute.
KirstenAnn64 Skrevet 4. mai 2010 #15 Skrevet 4. mai 2010 Nydelig.....! Gratulerer såååå mye. Lykke til...
40år og vil ha barn! Skrevet 5. mai 2010 #16 Skrevet 5. mai 2010 Hei. Fantastisk !!!!! Gratulere masse !!. Jeg husker deg godt. Vi er like gamle. Jeg fikk en jente i des 2008, og håper på en til ;-)) Ønsker deg lykke til med svangerskapet :-)
Korriander Skrevet 5. mai 2010 #17 Skrevet 5. mai 2010 Jeg er også tilbake :-) Ble med her i nest siste svangerskap hvor jeg skulle hvert 24 uker på vei. I uke 10 var det ikke mer hjertelyd, men nå er et nytt hjerte og barn på vei viser en test. Så nå er jeg 5 uker på vei, og fyller 44 om et par uker. Skrekkblandet fryd , med undring over at vi er så heldige å få det til så enkelt i min alder. Hvet at jeg er i "rissikogruppe", men om man ikke prøver så er det ingen sjangs å få " gevinst" i januar. En voksen datter, en på 3 år og en på 17 mnd er i familien nå, kjennes som om noen mangler. Kjekt å få kontakt med andre modne jenter. ;-)
magica fra tryll Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #18 Skrevet 5. mai 2010 Ja,da ligger vi ganske likt koriander:) Jeg har også en på 3 og en på 15mnd. Og så har jeg tre store da.....Tenker ikke så mye på det med risiko i forhold til alder jeg da;) For meg har det å føde disse svære babyene mine vært den største risikosporten..hehe Koselig å følge hverandre:) Min termin er foreløpig 9.januar...
JenteOgGutterMamma! Skrevet 5. mai 2010 #19 Skrevet 5. mai 2010 Jippi, gratulere så masse!!! :-)) Selv hadde jeg antagelig første EL i dag siden jeg fikk lillegutt for snart 9 mnd. siden, har ikke fått tilbake mensen siden fødselen men kjenner lett igjen symtomene og en EL test sa at EL var i dag! :-) Har ikke prøvd denne mnd. tenkte det var greit å få en mens først, men fra neste EL er vi også prøvere!!! :-)) Håper virkelig jeg også blir like lett gravid igjen og får oppleve det å få gå gravid og føde igjen, det er såå stort og føler at jeg får litt panikk om vi ikke klarer det en gang til! Jeg var liksom ikke helt klar på om det var EL jeg først kjente så vi har ikke hatt sex til rett tid denne gangen, og når testen slo ut så tenkte jeg at det jo kanskje var greit å få en vanlig mens først! Og i tillegg så skal dattera vår konfirmeres den 30 Mai, og kjenner jeg meg rett så kommer kvalmen nokså fort, så da er det kanskje lurt å vente til slike festligheter er over! ;-) Men jeg kjenner virkelig jeg gleder meg til å begynne å prøve igjen nå, og ekstra inspirasjon blir det jo at det er flere på min alder som får det til!!! :-)) Jeg fullammer omtrent ennå, ammer om natta ennå også, så det er derfor jeg ikke har fått igjen mensen etter fødselen, det har vært slik hver gang, men nå skal vi prøve å avenne lillgutt med nattpuppen slik at vi er sikre på at syklusen kommer i rett balanse igjen! :-) Heldigvis er mannen min med på at vi skal få en til, det blir vårt 6 felles barn, men det er så absolutt like stort hver gang! :-)) Håper jeg også kan rope ut at jeg er gravid igjen om noen uker slik at vi kan følge hverandre i denne flott tiden nok en gang!!! Stoor klem til dere alle modne mammaer, også krysser jeg fingrene for at vi alle sammen klarer å få et lite nurk til! :-))
Korriander Skrevet 7. mai 2010 #20 Skrevet 7. mai 2010 :-), morsomt, min foreløpig termin er også 9.januar. Vi feiret nettopp treåringen, og feirer snart min bursdag. Det er 19 mnd mellom de to minste. Ser på dette som "høyrissiko", og kan ikke vente til første tilige ultralyd for å få en bekreftelse. Vel vel, får ta en deg av gangen og glede meg over de vi har. Hva som "kommer rundt neste sving hvet ingen" Take care ;-)
venternylitenbaby Skrevet 9. mai 2010 #21 Skrevet 9. mai 2010 Hei! Synes også jeg har sett deg før her, men det stemmer nok ikke, mine småbarn er født i 2005 og 2007, og da var vel ikke du her ser det ut til. Gratulerer med nytt svangerskap:-) Jeg er 41 og venter mitt fjerde barn i juli. Mine barn er 23 år,5 år og snart 3 år! Ble gravid naturlig og ikke "helt" planlagt, men hadde et ønske om et barn og vi gleder oss og er spente på hvordan det blir. Har vært slitsomt dette svangerskapet med først hyperemesis, så bekkenløsning med smerter,ny jobb, liten oppfølging av lege og nå svangerkapsdiabetes. Ikke bra det sistnevnte, men da er jeg iallefall håper jeg, sikret god oppfølgning resten av svangerskapet på sykehuset. Og ser frem til å senke skuldrene og gå ut i permisjon 1 juni. Har nå bestemt meg for å ta permisjon en måned før fordi jeg trenger mer enn 3 uker før fødselen med ro. Gleder meg til permisjon:-) Noen som kjenner til hvordan slik oppfølgning er? Har fødeplass på Ullevål. Lykke til videre med svangerskapet:-)
vilja Skrevet 10. mai 2010 #22 Skrevet 10. mai 2010 Hei, her er jeg igjen også. Har lest mange av innleggene dine før, selv om jeg ikke har skrevet så mye selv. Her er det barn på 5, 3 og 1 fra før, og i dag på tidlig ultralyd viste det seg at minstemann er to! Må innrømme at det er ganske mye skrekk blandet inn i fryden, men tror det sikkert blir bra. Men fem barn, høres voldsomt ut! Må fordøye litt nå. Selv er jeg snart 41 og kan i alle fall glede meg over at det ikke var så vanskelig å få barn i godt moden alder som alle advarte meg mot. Gleder meg til å høre mer om barna deres!
Lima 74 Skrevet 10. mai 2010 #23 Skrevet 10. mai 2010 Det er så innmari hyggelig at det er flere som meg:-) Jeg venter også nr 6 :-) Ser at du bor i sarpsborg? Det gjør jeg også! ;-) Jeg har termin 12 juli,venter gutt nr 6 ..:-) I alderen 14,11,8,6,2...Har du brukt noen jordmor her fra før?
magica fra tryll Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #24 Skrevet 10. mai 2010 Lykke til dere også! Jeg startet med tvillinger jeg da;) Må si jeg er bare litt stressa for å få tvillinger igjen! Men det klarer du fint! Hvor gamle er de 3 andre? Jeg skal til en jordmor som heter Rakel Herlitz på Skjeberg Helsestasjon. Og du? Mine barn er 18,18,13,3 og 15 mnd...
Lima 74 Skrevet 10. mai 2010 #25 Skrevet 10. mai 2010 To sett tvillinger ja:-) Jeg går også hos Rakel,og hun er en av 9 selv tror jeg..hun er helt topp!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå