septbaby09 Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Hva skjer, jeg har aldri fortsått hva folk snakker om når de beskriver menssmerter i korsrygg. Hos meg satt smerten alltid nederst i magen. Men nå, det kjennes seriøst ut som en skikkelig kink eller proøaps i ryggen jo. Gjør så vondt jeg at nesten ikke orker bære lillegutt, som ikke er så liten Varer noen dager, så gor det seg, og pang der kom mensen. Vært sånn hver mnd nå i fornakn av mensen, 4 mnd! kan det virkelig forandre seg så mye. Første gangen trodde jeg det var ryggen det var noe galt med, så fikk time til manuellterapaut. Han sa jeg var litt skjev i bekkenet, låste opp litt, ble fin etter et par dager, og trodde jeg var"frisk" men jaggu mnd etter kom det tilbake... haha.
Gjest ->>- Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Hadde du bekkenplager under svangerskapet?
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Akkurat sånn har jeg fått det også etter at minstemann ble født. Han er nå 13mnd... Helt pyton hver mnd i noen dager før mensen dukker opp. Akkurat slik som du beskriver det... Men aner ikke hva det kommer av. Hadde litt ondt i bekkenet under svangerskapet, men ikke bekkenløsning. Kan det ha noen sammenheng?
Gjest ->>- Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 En del opplever at bekkenet blir smertefullt igjen når de kommer tilbake i syklus, gjerne i forbindelse med eggløsning og/eller mens. Antagelig pga hormonene som utløses. Men dette er helst de som har vært forholdsvis kraftig plaget av bekkenløsning under svangerskap. Ellers er det nok mest "shit happens," du kan ha fått små fysiske forandringer i livmorområdet som gjør at smertene nå oppleves i korsryggen.
1881 Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Jeg har også endel mensen verk i korsryggen, det hjelper faktisk utrolig på og rocke med rockeringen samt varmeflaske, i alle fall hos meg!
septbaby09 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2010 Hmm... ja jeg var faktisk ganske plaget med bekkenløsning. Kanskje derfor da. Ahhh kjedelig. Aldri vært plaget med sånt, alltid trent masse og vært sprek liksom. Kjennes fortsatt ganske stivt ut i korsrygg, bekken, klarer ikke stå på et ben å ta på sokker, må liksom sette meg, for rygg/bekken er stivt. Samme meg magetrening, når man ligger på rygg, og hever/senker bena, da skal man ikke ha svai i rygg, men føler jeg ikke får "brettet" ut korsryggen helt liksom... Uff håper det går over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå