Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Vi er vel litt dyriske sånn sett. Tror der ikke?
Gjest Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Joda, det finnes sikkert. Det finnes til og med foreldre som kverker ungen sin for å slippe å bli kverket selv eller for at barnet skal dø på en mer skånsom måte. Det er ikke godt å vite hvordan en reagerer i ekstreme situasjoner.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 De finnes,ja.. Bare ta en titt innom avisene, så er eksemplene der.. Dessverre.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Jeg hadde nok drept for å redde sønnen min. Men altså, ikke i den grad at det hadde gått utover uskyldige. Hadde noen kommet å gjort noe med sønnen min da hadde jeg garantert reagert ganske så kraftig.....
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #9 Skrevet 30. april 2010 Jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert. Og du som mener at det er greit så lenge det ikke går utover uskyldige, noen må vel dø om man dreper... Jeg vet ikke helt om jeg syns et liv kan drepes for å redde et annet. At JEG som upartisk mor er den rette til å vurdere hvilket menneskeliv som er mest verdt... Jeg elsker jo barna mine veldig, men å drepe noen vil jeg ikke gjøre. Tror jeg.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 30. april 2010 #10 Skrevet 30. april 2010 Jeg ville ikke nøle med å drepe hver og en av dere. Hvis det sto mellom dere og ett av barna mine.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 30. april 2010 #11 Skrevet 30. april 2010 19:23. Så om jeg sto med en pistol mot hodet til sønnen din og ba deg velge. Enten så dreper du et uskyldig menneske, eller så dereper jeg sønnen din. Så hadde du valgt at jeg skulle drepe sønnen din?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #12 Skrevet 30. april 2010 Om noen truet barnet mitt hadde jeg drept dem, og om noen måtte dø og jeg kunne velge om det var mitt barn eller et annet menneske så hadde jeg latt det andre mennesket dø.
Gjest eelis+kian Skrevet 30. april 2010 #13 Skrevet 30. april 2010 Du er vel strengt tatt ikke uskyldig når du holder en pistol mot hodet til noen, da. Jeg tror hun tenker mer i retning av hvis noen mobber e.l. Det er jo ikke livsfarlig i den forstand. Jeg hadde uten tvil kverka alle som prøvde å kverke ungen min.
Gjest eelis+kian Skrevet 30. april 2010 #14 Skrevet 30. april 2010 Enn hvis det andre mennesket var f.eks. moren din? Jeg tror jeg hadde hatt store problemer med å velge mellom mamma og sønnen min, faktisk. Men kjenner jeg meg selv rett, hadde jeg konkludert med at mamma har levd og opplevd en stund, og gutten min har hele livet foran seg. Så mamma måtte nok vært den uheldige. Jeg tror hun hadde hatt forståelse for det da.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #15 Skrevet 30. april 2010 Hadde drept hvem som helst for å redde livet til ungen min! Ingen, absolutt ingen, kommer foran han! Det er det fantastiske med med den uforbeholdne morskjærligheten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå