Gå til innhold

Sa ifra til NAV at vi ikke lenger skulle ha KS, men nå har vi fått allikevel. Hva skjer da...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler egentlig at jeg har gjort mitt. Ringte helt i beg av mnd. og sa det skulle gjelde for April, hun noterte og repeterte og sa at det var greit....?

Noen som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier i fra igjen og må tilbakebetale om du har fått utbetalinger du ikke har krav på.

Forøvrig en god ting å sende e-post til NAV, siden du da kan bevise at du har sagt fra.

Skrevet

Da ringer du dem igjen og sier at det er endring i planene, ikke vanskeligere enn det;)

Skrevet

Du får kontantstøtte til og med måneden etter at du sier opp tror jeg. Hvertfall tom samme mnd:) Tror ikke det skal være noe problme altså:)

Skrevet

Ingen som har indikert at det er vanskelig. Og det er ingen endring i planene utover det jeg ALLEREDE har rappotert til de for snart 4 uker siden.

Lurte egentlig på om noen hadde opplevd samme situasjonen og kunne fortelle hva som skjedde.

Skrevet

Om barnet ditt har begynt i barnehagen denne måneden har du krav på kontantstøtte til og med neste måned.

Du får ståtte til og med måneden etter at ungen har fått barnehageplass.

Jenta mi begynte i august i fjor, og jeg fikk støtten til og med september. Jeg satte pengene på en egen konto og regnet med å betale dem tilbake, men så kom det skriftlige vedtaket i posten og der sto det svart på hvitt at jeg hadde krav på det til måneden etter barnehagestart.

Skrevet

TUSEN TAKK!

Det var akkurat noe slikt jeg tenkte kanskje var saken. Jeg har gjort som deg, og puttet pengene til siden på annen konto i tilfelle det skal tilbakebetales. Jeg har lest opp og ned nav's nettside opp og ned, og det er ingen videre info enn at man må si ifra når barnet begynner i bhg. Det har jeg gjort. Men det er ingen info om akkurat når KS opphører etter dette. Så tusen takk anonym 19:07. Så da kan jeg regne med og få for mai også da, før det opphører? Høres for godt ut til og være sant. Det er vel kanskje for at mamma skal få lov til og få en lønning før bhg. må betales kanskje? Snakk om tilrette legging i tilfelle. Man har det godt i Norge.

Skrevet

FEIL!

Du ahr krav på KS tilogmed den måneden barnet begynner i barnehage.

Om barnet begynner 1 august eller 30 august, så har du fortsatt rett på KS for hele august. Men du har ikke rett på KS for september.

HI: ring igjen og si at du har fått for mye utbetalt. Du Må da regne med å tilbakebetale

Skrevet

Signerer 00:16.

Dersom barnet ditt begynte i barnehage i april, så har du rett på KS for april, men ikke mai.

NAV-ansatt.

Skrevet

Du må alltid skrive brev eller sende e-post til offentlige etater. Tlf er for kjappe spørsmål av mindre betydning. Du kan ikke beholde penger selv om du føler du har "gjort ditt". Det BLIR oppdaget og da må du betale tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...