jigær82 Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 vi var på riksen idag for tidli ul. siden vi måtte ta senabort ifjor... håpet virkeli på at alt skulle være bra denne gangen.. men det viste seg desverer at fosteret hadde væske i nakken.. dobbelt så mye som det er vanlig.. =/ skal tilbake på mandag for å ta en morkake prøve mht downs... noen som har vært borti væske i nakken før?el kjenner noen somk har det? mye nerver som går frem til vi får den endelige morkaka svaret mulig slutten av neste uke... kan ikke det.. gravid 2 ganger... avvik begge gangene... =( livet er ikke rettferdi... men håpet kan ingen ta fra oss!!!
Lykkemin Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 har ikke kommet så langt som til ul enda så kan dessverre ikke hjelpe deg.. masse lykke til!! håper alt står bra til jeg har en lillebror som er utviklingshemmet og vil bare si at det trenger ikke være en nedtur å få et barn m downs.. ja det blir en helt annen hverdag for dere men gud for en glede de har og gir til alle rundt seg
jigær82 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2010 takk for svar... er bare 13+3 idag.. vi håper på det beste.. det vil bli en annen hverdag ja... uff....
VirreVirre Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Hei, babyen min har også stor nakkefold. Vet du hvor mange mm den var på? Hvilke prognoser fikk du på sykehuset (hvis du fikk noen). Vi har valgt å ikke ta morkakeprøve. Kan jeg spørre hva som var galt med den forrige babyen din? Jeg har vært ganske frustrert den siste tiden, men jeg har lest om mange som har hatt stor nakkefold hvor det ikke har vært noe galt. Håper du får gode svar på morkakeprøven.
jigær82 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2010 hei.. den var på 5 mm... enn din? så dere valgte å ikke vite noe.. å beholde uansett? mitt første var acranielt.. (hodeskallen var ikke lukket igjen).. der ble det senabort.. han ville ikke ha overlevd... dette var i uke 19.. så ja.. har dårlig erfaringer med ul...
VirreVirre Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Ja, vi har tenkt veldig mye på det og kommet fram til at vi ikke tar prøven. Men jeg skjønner selvfølgelig at dere vil vite, det er ikke noe enkelt valg man står ovenfor uansett. Må være helt forferdelig å ha fått en sånn beskjed når man har noe sånt friskt i minne. Min hadde mindre nakkefold da, 2,8mm. Men jeg har googlet og lest at folk har fått friske barn på tross av flere mm med væske i nakkefold. Håper virkelig dere får bra svar på prøven.
jigær82 Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2010 uff,jeg er sååå nervøs.. har ikke vært rolig ett sekund sia igår ul... enda er det mange dager til med usikkerhet... jobber selv som sykepleier.. har jobbet med alt fra nyfødte downs opptil 50 års alderen... vet hva som vil kreves... kommer garantert til å elske barnet uansett... men vet at dette vil bli en vanskelig valg... jeg og samboern min har tenkt masse på denne saken... tror vi har bestemt oss for å avslutte svangerskapet hvis prognosen skulle være dårlig =/ men det finnes fortsatt håp=) lykke til meg og deg...
Cat&Gullungene Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Jeg ønsker dere begge lykke til av hele mitt hjerte...det skulle ikke være lov til å oppleve noe sånt...og måtte ta et sånt valg. Ihvertfall ikke to ganger.
mandalay Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Huff, fikk tårer i øynene av å lese om hva du har gått gjennom/går gjennom. Må være utrolig tøft! Unsett vil det å ta abort eller ikke være et svært personlig valg som ingen har rett til å dømme! Ønsker deg masse lykke til!
jigær82 Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2010 takk for støttene=) har prøvd hele helga å tenke positivt.. men det er desverre ikke så lett.. med engang jeg møter noen,så faller tårene... visste ikke at det gikk ann å være uheldig to ganger... tenke mye p åhva galt jeg har gjort verden?.. livet er sååå urettferdig... grue meg mye til imorgen.. og de neste 2-3 dagene vil være det verste antar jeg.. faktisk vært i kirka idag (etter mange år) og bedt for den lille, uskyldige... dette barnet og det forrige var så høyt ønsket... skal ikke gi meg så lett... håp håp håp....
Mammahjertet <3 Skrevet 3. mai 2010 #11 Skrevet 3. mai 2010 Det er trist å lese det du skriver og at du er forståelig nok veldig lei deg. Håper virkelig dette går bra. Og husk du har ikke gjort noe galt for å fortjene slike vanskelige ting. Tenk om gode ting skjedde med gode mennesker og dårlige ting med dårlige mennesker...slik funker ikke verden. Godt at du finner støtte av å være i kirken. Det er derfor den er der Gi oss en oppdatering underveis. Krysser fingre tær og alt jeg har for deg og babyen i magen!
jigær82 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. mai 2010 var på riksen igår og tok morkake prøva... det var det mest j... undersøkelsen noensinne.,..... venter svar innen ei uka.... krysser alt jeg har!!!
Corneliuss Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 Lykke til! Jeg føler med deg -er helt grusomt å måtte gå sånn på vent. Stor klem
mandalay Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 Stakkars- tøft å gå så lenge uten å vite. Ønsker deg masse lykke til!
2010 Mammaen Skrevet 4. mai 2010 #15 Skrevet 4. mai 2010 Hei jigær82, ville bare gi deg en varm klem og ønske dere lykke til. Tror ikke det er mulig for oss andre å forestille seg hvordan dere har det nå. Håper det går bra tross alt, og at dere finner de svarene dere trenger både medisinsk og ellers. Håper du har støtte fra familie og venner rundt dere - det vil dere nok trenge nå uansett hva som skjer. Lykke til igjen! Vi er mange her inne som tenker på dere og krysser fingerene for dere : ) Klem
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 4. mai 2010 #16 Skrevet 4. mai 2010 Dette var tøffe greier:) MEN, hold motet oppe og tenk positivt!! Dette kan gå bra. Har vært inne til morkakeprøve, og menneskene som tar seg av deg er bare sinsykt dyktige og kjempe hyggelige. Du er i supergode hender:) Var på Ullevål jeg da.. Jeg krysser fingre og tær for deg. Dette går bra!!
jigær82 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #17 Skrevet 4. mai 2010 tusen takk alle sammen.. kjempe koseli å få mld av dere.. at dere tenke på oss. krysser fingre for oss ect.. kjempe koseli=) takk... forhåpentligvis gir jeg dere en positiv svar slutten av denne uka=).. og da feire vi alle mann med et glass saft=) DET SKAL GÅ BRA.. DET SKAL DET SKAL!!!!
♥Axinija♥ Skrevet 4. mai 2010 #18 Skrevet 4. mai 2010 skal krysse fingrene for dere jeg og!!! DET SKAL GÅ BRA!!!! Klem
Linn2007 Skrevet 5. mai 2010 #19 Skrevet 5. mai 2010 Min datter hadde nakkefold på 2,7 mm og vi fikk oppfølging på Ullevål i forbindelse med dette. De så etter nesebein blant annet og da dette virket fint ble risikoen for downs svært redusert, så vi gikk videre uten nærmere undersøkelser. Hun er helt 100% frisk med riktig antall kromosomer, men jeg må si at det ble litt for mange bekymringer for min del, så denne gangen har jeg motstått fristelsen for ultralyd rundt uke 12. Jeg vil ha babyen min uansett, så da orker jeg ikke tankekjøret og håper at alt er OK på ordinær UL. Håper inderlig at du får samme opplevelsen som meg og at barnet ditt er friskt. Ville bare dele historien slik at du vet at det kan gå fint.
anik25 Skrevet 5. mai 2010 #20 Skrevet 5. mai 2010 masse lykke til!! krysser fingrene for dere og at alt skal gå bra!!
***Lille lykke*** Skrevet 5. mai 2010 #21 Skrevet 5. mai 2010 Skjønner deg veldig godt. Vet ikke selv hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde fått beskjeden om et barn med downs.... Selv om sambo er rimelig i sin sak at han ikke ville beholdt... Har en bror med utviklingshemming og har sett tett på hvordan det er å ha et sånt barn. Er veldig glad i han, men Gud vet han har gitt oss mange bekymringer og slit også! Var på UL i uke 12 og fikk sjekket nakkefold. Den var på 1,6 cm på vårt barn og medregnet min "lave" alder var ikke jordmor noe bekymret i alle fall. Hadde det vært noen som helst mistanke hadde jeg gått for en morkake/fostervannsprøve! Har forresten lest at barn med liten nakkefold KAN ha downs fordet og barn med tykk nakkefold KAN være helt frisk Ønsker i alle fall dere masse lykke til og håper dere får det friske barnet dere så kjært ønsker
jigær82 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #22 Skrevet 6. mai 2010 takk for det=) vet at jeg kommer til å elske barnet uansett... både jeg og sambo... men som du sier.. all den bekymring.. og de evt tilleggssykdommene... ringte riksen igår.. svaret var ikke ferdi resultert enda.. føles som evigheter.,,.,.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 6. mai 2010 #23 Skrevet 6. mai 2010 ville bare si at jeg krysser alt jeg har for babyen din og at den er helt frisk!!xxxxxx god klem og masse positive tanker fra meg til deg!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 6. mai 2010 #24 Skrevet 6. mai 2010 Vil bare sende deg en stor klem og si at jeg følger med på oppdatering fra deg på tråden hver dag. Krysser alt jeg har for at alt er bra med den lille! Stooooooor klem
jigær82 Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #25 Skrevet 7. mai 2010 først ville jeg takke alle sammen... dere er bare helt fantastiske!!! har enda ikke fått svar....har jeg ikke fått svar før kl 1530 idag,må jeg vente til neste uka... trudde dette var en hurtigtest jeg (som legen sa)... sette oss på pinebenken... arg!!! skjønner jo at det er mye jobb og div.. de skal vel se cellene vokse og sånt.. ikke bare bare... dette skal gå bra jenter... det har jeg nemlig bestemt!!!!! jeg har ikke psyken til å dra til føden,"føde" et barn til og komme derfra tomhent.... det har jeg desverre ikke! SÅÅÅ DENNA GANGEN SKAL DETTE GÅ BRA!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå