Gå til innhold

Vogn/trille på Sandefjord-Strømstad fergene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart på tur til Sverige med bla..a min 9 mnd gml datter. Lurer litt på hvordan det er å ha med trille/vogn inn i ferga. Vi skal kjøre inn med bil. Vi skal reise med både Color Viking og Bohus (tur/retur).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går fint med vogn på begge fergene. Men i høysesongen nå om sommern er det mange folk der og da blir det gjerne leeenge å vente på heisene. Litt lite plass inne på taxfree med vogn, men det går. Hadde nok tatt en trille hvis jeg hadde hatt mulighet...

Skrevet

Enig med hun andre at trille er best, men mye heiskø, masse gamle gale folk som skal frem og først hehe.. vi hadde en trille som vi bare tok opp/ned trappen og så hadde jeg minsten i babybjørn bæresele og det var stas..

Skrevet

Vi hadde vanlig vogn da vi reiste, og siden bilen ikke stoppa rett ved heisen, var det et slit å få vogna dit.

Jeg måtte bære poden, og sambo strevde med vogna, prøvde å unngå å ødelegge den eller skrape opp biler, siden det var så smalt :(

Men vel oppe i båten var det grei plass da :)

Så skulle jeg gjort det igjen med den vogna, hadde jeg nok gått ombord, he he.

Skrevet

Er forsovidt enig med de andre her, men har selv hatt med dypvogn (duo-stor) uten at det har gitt oss problemer av noe slag =)

Bare husk å si at dere har med vogn når dere skal få billetter, kjøre om bord og hvis dere skal bestille buffet på båten.... Får da får dere parkere nærmere heis, og dere blir tatt hensyn til ved bord plassering med vogn =)

De som jobber på båten er stort sett veldig hjelpsomme og greie når passasjerene kommer med vogn =)))

God tur =)

Skrevet

Takk for tipset! :)

Skrevet

Det går helt fint på viking, men siden heisen var i ustand da jeg tok bohus så var det veldig vanskelig.

Hvis du blinker med varsellysa når du kjører inn på ferja så blir du plassert nærme heisen. Det er gjerne et problem når man skal ned til bilen igjen, men det skal stå vakt i heisen slik at barnevogner og eldre som har vondt for å gå i trapper kommer først. Hvis du ser mange i heisen som fint kunne tatt trappa så kontakt personale med en gang og si ifra.

Sist vi ar over så hadde vi booket plass på frokostbuffé så vi hadde et bord gjennom hele båtturen. Der satt vi stortsett hele tida bortsett fra at vi var en liten tur i taxfree, men da gikk vi ikke alle på en gang så poden kunne bli igjen ved bordet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...