Gå til innhold

Andre her som er syke (psykiske eller fysisk) og har barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste her har vel barn da men, men tenker på kombinasjonen av å være mor og syk kronisk eller over en lengre periode.

Jeg har vært syk i 7 mnd nå, føler meg frustrert, oppgitt og alene. Og det som er aller mest vondt er å ikke kunne klare å være der for barna mine som jeg pleier. Min sykdom er både psykisk og fysisk. Jeg har virkelig møtt veggen og fått diagnosen depresjon/utbrent. Det som plager meg og hindrer meg mest i hverdagen nå er en forferdelig utmattelse over den minste ting. Jeg er for tiden sykmeldt men er innom jobben noen ganger for å forsøke å holde ting ved like og se om det kan hjelpe å komme seg ut. Men det hjelper ikke, blir bare enda mer utmattet. Det samme gjelder om jeg tar meg sammen for å besøke venninner, være med ungene på aktiviteter, besøke familie osv. Jeg blir enda dårligere, har ingen krefter på lager og det tapper meg noe voldsomt å være sosial. Jeg som til vanlig er en jente med mye energi, utadvent, mange venner, sosial og mange baller i luften. Jeg har kapitulert og føler meg fanget i eget hjem, jeg forsøker å gjøre ting men det går ikke og pga dårlige erfaringer med å prøve så isolerer jeg meg mer og mer, samtidig som jeg er ensom og IKKE vil være hjemme.

Mannen tar seg av det aller meste med barna,henting, levering, møter, fritidsakt.klær, mat, handling osv. På ettermiddagen er jeg med de, bare legger meg på gulvet, gir de kos og bare er der. De to minste merker ikke noe til jeg er syk, de er så små. Men eldste gjør og hun er lei seg over at mamma ikke kan være med på ting, ta imot gjester, gå på butikken sammen, kino og vanlige aktiviteter. Og det gjør så vondt for jeg vil så gjerne. Jeg vil bare leve igjen, ikke bare eksistere. Og det aller viktigste, være der for barna mine 100% igjen.

Jeg er under behandling og får den hjelpen jeg kan få. Alle mener på jeg skal bli frisk igjen men at det kan ta tid og jeg må være tolmodig. Men det er tungt å holde motet oppe til tider og jeg føler meg ofte alene. Så ville egentlig bare få ut litt frustrasjon og kanskje høre om det er noen andre mødre som er syke her og hvordan dere takler hverdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...