jente_80 Skrevet 6. mai 2010 #76 Skrevet 6. mai 2010 jeg hadde mageknip i noen dager iallefall..... men etter 3-4 dager så begynte det vel å dabbe av, og ble helt borte.... Det er gjort en real jobb "der inne" så man blir ikke helt seg selv med en gang
Solformørkelse Skrevet 6. mai 2010 #77 Skrevet 6. mai 2010 hehe..nei, det er jo klart;) Dagen begynte så veldig bra igår så da ble jeg positivt overrasket;) Håper det går fint med rugingen..
TanteTroll Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #78 Skrevet 6. mai 2010 Hei! Jeg var øm og stinn i magen i 5 -6 dager. Bra nå. Men; våknet med vondt i ryggen i dag, og det pleier å bety at tanta er på vei:-( Krysser fingrene for at det er annen årsak nå! Men det er litt i overkant spennende å gå på do akkurat nå. Ja, ja - får ta det som det kommer. Håper det står bra til med alle sammen!!!
sitron72 Skrevet 6. mai 2010 #80 Skrevet 6. mai 2010 Åh gratulerer så MYE med 2 åp frys MK73, det er jo fantastisk!! Spesielt med en blastocyst på frys, det er jo kjempebra!!!!!! :) Det er avtale at jeg danser 14.mai-dansen for deg, så danser du 21.mai (eller deromkring)-dansen for meg. Fikk vite idag at av våre 9 egg har 5 blitt befruktet bra og er med videre i dansen, to er befrukta feil (av flere sædceller på en gang) og dermed ikke er med videre, og de siste to er ikke befrukta. Så da håper vi de 5 som ser bra ut idag fortsatt er med på leken til innsett imorgen! Forresten: denne gangen tar jeg både albyl-e og klexane, og blør fortsatt bittelitt etter uttakket - regner med det er vanlig?
Lykkemamma Skrevet 6. mai 2010 #81 Skrevet 6. mai 2010 Våknet i dag av at telefonen ringte. Det var en av de snille damene på IVF avdelingen som kunne fortelle at 15 av eggene hadde blitt befruktet. Jippi!!!!! Hun kunne ikke si noe om innsettdag. Skulle komme innom sykehuset for blodprøve og en prat i morgen. Håper de ikke skal "ombestemme" seg å fortelle at jeg er overstimulert alikevel. Jeg er dødsredd for det, selv om at de sa at jeg mest sannsynlig ike var det.
jente_80 Skrevet 6. mai 2010 #82 Skrevet 6. mai 2010 Høres ut som min historie dette Stor fare for overstimulering pga mange egg. Det gikk heldgivis bra tilslutt! På innsettdagen kunne de fortelle at av de 17 februkta så skulle vi sette inn ett og fikk hele 9 på frys. Så nå ruger jeg for alle penga. Lykke til i morgen!!!
Solformørkelse Skrevet 6. mai 2010 #83 Skrevet 6. mai 2010 da har jeg fått inn mine to egg, så da kan rugingen begynne.
Lykkemamma Skrevet 6. mai 2010 #84 Skrevet 6. mai 2010 Men dersom de fryktet overstimulering skulle de vel strengt tatt nevnt dette når jeg spurte de? De sa jo at alt så fint ut. Det blir muligens ikke innsett før mandag. Siden jeg hadde så mange egg ville de dyrke de lengst mulig for å finne det beste egget. Er det vanlig å ta blodprøver mellom uttak og insett? Huff... en evig runddans av bekymringer, dette... Fikk beskjed om å drikke masse, masse vann siden jeg hadde så mange egg. Hva er årsaken til dette?
jente_80 Skrevet 6. mai 2010 #85 Skrevet 6. mai 2010 Jeg spurte selv om fare for overstimulering under uttaket, fordi jeg har lest at mange egg tyder på overstimulering. Så kanskje alt er OK alikevell, da? Jeg tok blodprøve rett etter uttak, og fikk svaret da de ringte på "mellomdagen" - alt så fint ut heldigvis! Ser at du har fått svar i en annen tråd vedr. drikkingen hehe Det er vel også store forskjeller fra klinikk til klinikk når det gjelder tips og rutiner osv. Man får bare stole på at legene gjør det de mener er rett for hvert enkelt tilfelle. Det er jo veldig individuelt, dette
Alid@ Skrevet 6. mai 2010 #86 Skrevet 6. mai 2010 Så flott med 5 beruktninger sitron72, da blir det innsett av gullegg(ene) og kanskje noen på frys også Lever i håpet det var mange befruktninger, blandt alle dem må jo gullegget ligge og du får sikkert noen på frys også, det er jo bonus det;) Håper formen holder seg sånn at det blir innsett på mandagen! Dem ønsker nokk å ta en østradiol prøve for å se at verdiene er fine at det ikke er fare for at du skal bli syk av overstimulering dersom dem setter inn egg. Noen klinikker tar også disse blodprøvene rutine messig. Vet dem gjorde det på UNN, jeg tok blodprøver veldig ofte der for å sjekke østradiol nivået! Dem ønsker at du skal drikke så mye veske er fordi det kan hjelpe på å ikke bli syk av overstimulering. Er ikke så sikker på dette for i Tromsø sa dem alltid at jeg etter uttak måtte drikke så mye veske, mens der jeg går privat sier dem at det ikke er nødvendig å drikke så mye. Ikke godt og si, men du burde absolutt høre på klinikken din!! Spennende sommer i vente så flott at det ble innsett av 2 egg i dag, håper det blir en liten spire;) Det er vanlig og ha ubehag,smerter og oppblåsthet noen dager etter uttak og dette kan variere fra person til person og fra uttak til uttak. Jeg er enda oppblåst nå på min 6 rugedag, men det kommer nokk av medisiner jeg tar som provoserer min lettere overstimulerthet. Dette er faktisk det første av 6 uttak jeg ikke har måtte ta smertestillende i etter uttaket. Første gangen hovna den ene eggstokken sånn opp at den så ut som en steinhard tennisball og vi måtte følge det opp en uke, det gikk bra men måtte faktisk ta paralgin forte mot de smertene. Men stortsett går det jo greit for de aller fleste så noen dager med ubehag må man nokk forvente seg! Lykke til med rugeperioden!! Rugedag 6 på meg og jeg er enda oppblåst i magen, sikkert fordi jeg satte den 2 hcg sprøyta i går. Dette vil nokk roe seg ned om noen dager. Jeg begynte på min 4 rugedag og bli små øm i puppene og er det i dag også, her igjen vil jeg nokk skylde på hcg støtten. I dag har jeg ikke hatt halsbrann. Er bare så spendt på hvordan dette kommer til og gå, uansett er dette det beste forsøket så langt med tanke på uttak og smerter og ubehag i ettertid så det er jo bare helt supert:) Tingeling75 vondt i korsryggen trenger ikke bety at tanta er på vei selv om du kanskje ofte forbinder det med det!! Er mange som har sånne symptomer og er gravide:)
jente_80 Skrevet 7. mai 2010 #87 Skrevet 7. mai 2010 Hvordan går det med ruginga, damer?? Og innsett for dere andre? Halveis i ruginga nå, og i morgen drar jeg på rugeferie med min kjære. Er spent på å lese alle innlegg i denne tråden når jeg er tilbake
Lykkemamma Skrevet 7. mai 2010 #88 Skrevet 7. mai 2010 Jag får ikke svar før mandag ang insett... huff... Tok blodprøve og UL i dag. De sa at det fremdeles såg fint ut, men siden jeg hadde så mange egg kunne det fremdeles bli overstimulering. Fikk resept på blodfortynnende sprøyter bare for sikkerhetsskyld. Vet ikke helt hvordan jeg skal takle et avbrutt forsøk, dersom det blir enden på visa. Damene på sykehuset sier så lite direkte til meg. Får en følelse av at det er noe de ikke forteller meg... Jeg spurte om jeg bare skulle bestille hjemreise på mandag. For uansett om det blir innsett eller avbrutt forsøk kan jeg jo reise hjem da. Da svarte hun ene at jeg bare skulle bestille billetter, men at noen blir innlagt på sykehus. men da ville biletten refunderes...Det var da jeg spurte ang overstimulering, å da sa hun at hittil så det bra ut. Jeg blir gal av alle tvetydige svar...
mipmip Skrevet 7. mai 2010 #89 Skrevet 7. mai 2010 Jeg hadde uttak på tirsdag, er øm ennå og nå er det fredag. Kjenner det mest hvis jeg er en del i bevegelse. Håper at det går over snart.
mipmip Skrevet 7. mai 2010 #90 Skrevet 7. mai 2010 Glemte å si hvordan det gikk med befruktning og sånt.. hehe. De fikk ut fire egg som satt godt - de måtte visst "spyle ut" i alle fall tre av dem. (Kanskje derfor jeg er så øm?) Alle fire bel befruktet (icsi) og alle fire overlevde. Så jeg ruger nå på et gullegg (håper jeg) og fikk tre på frys. Veldig fornøyd med det. Skal visst teste 18. mai....det blir spennende! Krysser fingre og tær for oss alle sammen!! Tenk hvis det går...ojojoj, tørr nesten ikke å tenke den tanken ;-) Klem
mipmip Skrevet 7. mai 2010 #91 Skrevet 7. mai 2010 Hurra!! De to eggene overlevde altså, og de er sikkert skikkelige gullegg skal du se!!!
mipmip Skrevet 7. mai 2010 #92 Skrevet 7. mai 2010 denne var til spennende sommer i vente. Glemte den detaljen ;-)
Alid@ Skrevet 7. mai 2010 #93 Skrevet 7. mai 2010 Dersom alt ser bra ut til nå og du ikke føler deg dårlig lever i håpet så blir det helt sikkert innsett på mandagen!! Blodfortynnennde vil hjelpe på så det er fint dem har gitt deg det i tilegg vil det øke blodgejjomstrømminga til livmoren så det er bare positivt;) Du har mange egg og ta av så trur absolutt ikke det skulle stå på det så det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for! Vet ikke om dem har sagt det men du burde kanskje også holde deg unna saltholdig mat ol dette fordi det binder til seg væske og det ønsker man ikke når man er overstimulert. Jente_80 så koselig med en romantisk ferie i rugetiden, det må jo bare være kjempe deilig å kunne tenke på andre ting enn denne rugingen. Ingen symptomer enda på deg? Selv er alt det samme her, bittelitt ømm i puppene i dag om mulig endra mindre enn i går, men fremdeles veldig oppblåst i magen, var litt ubehagelig å sove i natt. Har så sykt saltbehov for tiden, men det er vel for at jeg er et salt menneske og prøver å ikke spise det nå. Så det har blitt noen kopper med buljong som krise tilfelle. Ha en fin helg og en kjempe fin ferie i lag med din kjære så håper jeg på positive nyheter når du kommer hjem + at vi har mange positive og komme med!!! mipmip det er jo et fantastisk resultat, det er jo 100% utelling og det kan jo ikke bli bedre enn det så gratulerer med et så flott reultat!! Ønsker deg en fin rugeperiode! God helg til alle de supre jentene her inne!
sitron72 Skrevet 7. mai 2010 #94 Skrevet 7. mai 2010 Jepsi pepsi da var innsettet i boks, og jeg er ruger på dag 0 Ruger på to fine firedelte egg, men fikk ingen på frys. Synd, men det er jeg vant til så er egentlig ikke så skuffa. Får håpe at det er gullegget/-ene denne gangen. De sier at det er ikke noen grunn til at det ikek skal bli til slutt, det er bare at noen trenger flere forsøk enn andre før man finner et egg med god nok kvalitet - men det kommer før eller siden. Så da får vi tro på det, jenter, det gjelder vel de fleste av oss.
Solformørkelse Skrevet 7. mai 2010 #95 Skrevet 7. mai 2010 Jeg sliter fortsatt med magesmerter, men føler det er mer luftsmerter, er øm i magen, mageknip. Men håper det snart går over. Når de satt inn eggene så sa hun no at det så fint ut der "inne" hehe.. (hadde uttak på tirsdag) Er det flere som har opplevd litt "magetrøbbel" etter alle disse hormonene?
Solformørkelse Skrevet 7. mai 2010 #96 Skrevet 7. mai 2010 Lever i håpet, det var vel kanskje ikke det svaret du ønsket i dag, forstår at det ikke er noe kjekt å gå helgen i møte med så mye usikkerhet. Men jeg har no en god følelse.. De kan hverken si ja, eller nei for å gi deg feile forhåpninger, selv om vi så gjerne ønsker et klart svar når vi er i denne situasjonen. Jeg krysse fingrene for deg, lykke til. Jente_80. God tur på rugetur, skal du til utlandet? Kjenner det hadde vært godt med en ferie;)
TanteTroll Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #97 Skrevet 7. mai 2010 Aktiv gjeng her - spennende å logge på, for det er alltid masse nye innlegg:-) Jeg har hatt magetrøbbel, spennende sommer i vente. Vedlig oppblåst og øm i magen. Nå er det bra, bare litt murringer. Og det har jeg ofte sånn ellers også. Grattis til alle som har hatt innsett eller fått bekreftet befruktede egg!!! Er på rugedag 8, og det går for det meste greit bortsett fra mistenkelige ryggsmerter i går. Tanta har heldigvis ikke dukket opp, så lurer på om det var et lite forvarsel om at kroppen brygget på noe. Våknet med bomull i hodet og "tunge" bihuler i dag. Ønsker meg heller snørr enn besøk av tanta! Synes også at tida har begynt å snegle seg av sted.... Lenge til onsdag og test... Er det flere enn meg som har lagt på seg i denne prosessen? Har lagt på meg på overkroppen, ikke helt fornøyd med det. Hvis vi ikke lykkes nå, og jeg legger på meg tilsvarende pr forsøk, vil jeg nå nye vektrekorder:-S Blir dyrt også; medisiner og nye klær. Ha ha! God helg alle sammen! Slapp av og kos dere!
Solformørkelse Skrevet 7. mai 2010 #98 Skrevet 7. mai 2010 har lagt en del på meg tingeling75venter, men jeg tenker at jeg får ta meg av det litt senere;) Idag har jeg spist svsiker og drukket biola, får håpe det gjør susen..hehe, følte meg plutselig som en 80åring;) Er dere sykemeldt i denne prosessen?
jente_80 Skrevet 7. mai 2010 #99 Skrevet 7. mai 2010 "spennende sommer i vente" : Ja, vi skal til hærlige Italia. Gleder meg masse!!! Og er også spent på den laaaange tråden som venter meg når jeg er tilbake så vi får se hvordan det går med oss alle. Og ang, spørsmålet om sykemelding; jeg ser INGEN grunn til at jeg skal sykemelde meg i denne perioden Jeg er jo ikke syk...... og dessuten tror jeg at dagene hadde gått fryktelig treige under sykemeldingsprosessen ..... som om de ikke går sakte nok fra før
Lykkemamma Skrevet 7. mai 2010 #100 Skrevet 7. mai 2010 Jeg er sykemeldt. naturlig nok siden sykehuset er nesten 80 mil unna hjemstedet mitt. Skulle ønske jeg kunne være hjemme å jobbe. Når man bor alene på hotell er det vanskelig å klare å få tankene over på noe annet enn selve forsøket. Blir alt for mye grubling...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå