Voilà Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Har lurt på dette lenge. Er selvfølgelig dødsnervøs for at min lille skatt skal bli rammet av noe slikt. Han er nå 2,5 år, rolig og avbalansert, pliktoppfyllende og lærevillig. Han lærer fort, og er en smart liten krabat. Men, jeg blir stadig påminnet av disse helsefolkene at han er i risikogruppen til å få ADHD og lære- og skrivevansker. Når kan jeg puste lettet ut?? Aldri??
Gjest Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Man kan vel merke det ganske tidlig (ville søkt på ADHD og lest om tidlige symptomer), men de setter visst sjelden diagnose før skolealder. Høres uansett ikke ut som om du trenger å bekymre deg
Fire småtroll Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Har en nevø med ADHD og han så vi det på omtrent fra han var nyfødt. Han har alltid vært hyperaktiv og trengt veldig lite søvn, sluttet å sove på dagen veldig tidlig og ligger våken i senga i timesvis før han sovner om kvelden. Han har aldri hatt ro på seg til å pusle, bygge lego e.l. det er full rulle fra morgen til kveld. Skikkelige raserianfall, kan finne på alt fra å rasere rommet sitt til å gå fysisk til angrep på mammaen sin. Nå går han i 2.klasse og hater både skolen og lekser. Har veldig liten tålmodighet med det meste og hater alt av autoriteter, han skal bestemme alt selv og liker ikke å bli dirigert. Har prøvd og sluttet på masse fritidsaktiviteter (som fotball, turn, judo osv) fordi han ikke kan gjøre akkurat som han vil hele tiden. Han er heller ikke noe glad i å sitte rolig å se på TV. Når jeg leste gjennom dette hørtes han ut som er skikkelig trollunge, men han er ikke det altså. Han er høflig, omtenksom, snill og lett å bli glad i, men det er ikke noe vanskelig å se problemene hans heller.
Voilà Skrevet 30. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2010 Åå, takk for svar:) Det roer meg litt i alle fall:) Men blir så irritert når flere helsesøstre og leger mener han er i risikogruppen... Også sier de ikke mer enn det! =/
Fire småtroll Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Enig med deg der, så teit å bruke negativ energi på noe som KANSKJE kan skje. Den dagen det evt skulle dukke opp problemer får en ta tak i dem, men man trenger da ikke gå rundt å bekymre seg på forhånd. Da blir livet slitsomt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå