Anja Annonym Skrevet 5. mai 2010 #51 Skrevet 5. mai 2010 Jobben min kunne du ikke gjort gratis. Jeg ser på dette som veldig forskjellig. -------------- Skjønner du ikke sammenligningen er faktisk en smule blond. En hver jobb kan i teorien gjøres gratis, men da snakker vi om forakt for solidaritetsprinsipper og det faktum at en hver faktisk har krav for betaling for det ARBEIDET en utfører. Forskjellen blir enda større i denne sammenhengen da Hjemmet Mortensen er Norges største utgiver av ukeblader og magasiner. Hjemmet Mortensen AS hadde i 2009 en omsetning på vel 1,2 milliarder kroner. Hjemmet Mortensen AS som eier og drifter dette webstedet hadde når det gjelder resultatregnskap for 2008 driftsinntekter kr. 1 276 098 000. Et driftsresultat på kr. 133 239 000. Et resultat før skatt på kr. 88 788 000. Og et årsresultat på kr. 38 305 000. Altså, vi snakker her om et firma som har massevis av millioner i overskudd hvert eneste år, og som kunne ansatt 10 moderatorer her med FULL LØNN uten at det nesten hadde syntes på resultat før skatt. Derfor blir det feil å gå ut her å be folk melde seg for gratis arbeide. Storbedriften Hjemmet Mortensen AS får dermed gratis slaver, og slipper unna alt fra arbeidsgiveransvar til utgifter. Er dette riktig da? Trodde ikke vanlige arbeidsfolk/mødre ville jobbe gratis bare for å fø opp et storfirma med kjempeoverskudd enda mere???
solstråle69 Skrevet 5. mai 2010 #52 Skrevet 5. mai 2010 Slank bakfra - jeg ser det ikke på samme måte som deg, så enkelt er det. :-) Ønsker Hjemmet Mortensen AS å gjøre dette, og det ikke strider imot lover og regler, ser jeg ikke problemet. Jeg ser heller på det som et felles brukeransvar for nettvett - og det trengs jammen meg her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå