Gå til innhold

Vi trenger moderatorer til Barnimagen og Dinbaby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns heller at hver enkelt bruker bør få muligheten til å slette sine egne innlegg dersom man f.eks angrer på at man la ut et spesielt innlegg.

Siden dere allerede er så godt i gang med å gjøre om på disse sidene, så burde det vel være mulighet for å få ordnet det også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God idé!

Ansvar for egen publisering høres fint ut!

Skrevet

Nei jeg vil absolutt ikke at man skal få tilgang til å slette eller rediagere sine egne innlegg.

Da vil det ende med at altfor mange fjerner det de har skrevet fordi responsen ikke ble helt som de hadde håpet. Masse saftige diskusjoner vil da forsvinne og hele siden her blir gørr kjedelig.

Det er det som går over streken som skal fjernes, ikke ting som bare tar en annen rettning enn håpet.

Så ha heller mer aktiv moderering som ikke tar evigheter fra en forespørsel er lagt inn til det skjer noe.

Skrevet

Hvor står det at denne jobben er gratis?

Hvem er "dere" som kan si at alle dibbere er inkompetente til en sånn jobb?

Jeg lar meg faktisk fortsatt sjokkere over dibdamene...

Skrevet

Hvordan vet man at denne Hi faktisk ikke er falsk?

Gjest ->>-
Skrevet

Hvilke av de sjokkerende dibdamene - gud forby at noen skulle regne deg blant disse - tenker du er best egnet som modder? :-)

Skrevet

He, he, Pila. :-) Det aner jeg ikke, men regner med at den som "ansetter" har litt peiling på dette. ;-)

Gjest sug lut
Skrevet

Siden de aldri er her inne tror jeg neppe det, gitt.

Gjest ->>-
Skrevet

Jeg skulle også av og til ønske jeg var religiøs.

Skrevet

Det er flere grunner til at vi nå søker etter brukermoderatorer til barnimagen.com og dinbaby.com. Det som kanskje er den viktigste grunnen er at vi ønsker at dere brukere skal få mer innflytelse på hvordan forumet skal utvikle seg. Noe vi igjen tror vil skape mer engasjement og bidra til å høyere kvalitet på innleggene og diskusjonene.

I tillegg håper og tror vi at dette kan bidra til at vi raskere oppdager uønskede innlegg.

Målet er at brukermoderatorene skal komme i tillegg til dagens moderatorer. I dag styres modereringen av de faste ansatte i Hjemmet Mortensens Foreldre-redaksjonen, som i tillegg til barnimagen.com og dinbaby.com, også har ansvaret for foreldre.no og bladene Foreldre & Barn og GRAVID.

Brukermoderatorene vil ikke bli lønnet. De vil heller ikke få noen fast arbeidstid, men bidrar når de har tid og lyst. For dette arbeidet vil de få en påskjønnelse, men altså ikke lønn.

Brukermoderatorene vil ikke få se hvem som skjuler seg bak nic.

For dere som har vist deres interesse - sier vi tusen takk for mail - det vil ta litt tid for oss å gå igjennom alt sammen.

Skrevet

Ref Ris og Ros siden.

Moderator bør være en betalt jobb av hjemmet mortensen. De bør ta sitt redaktør ansvar alvorlig. Du har dessverre ikke gjort en god jobb som moderator (vi har hatt gode moderatorer før) men jeg har fortsatt tro på et par fast ansatte moderatorer som følger med og sørger for godt personvern.

Skrevet

Det er da helt vanlig å ta i bruk brukere av slie forum som moderatorer, uten lønn. Vet av flere forum hvor dette praktiseres.

Skrevet

Det er da helt vanlig å ta i bruk brukere av slie forum som moderatorer, uten lønn.

--------------

Og hvilke MULTIMILLIONERS bedrifter sine forum er dette da???

Hvis du ser bare bittelitt lengre opp på siden, så ser du hvor kostbart det er å annonsere her inne.

Og så kan du tenke litt over hvor mye penger dem får, men samtidig over hvor lite penger de vil bruke, og heller satse på slaver som sikkert kun får et og annet abonnent på blader for lang og trofast innsats ;)

Skrevet

Slank bakfra ;)

Flott oversikt i linken. Den er selvfølgelig offentlig men moderatoren av tråden har gjentatte ganger valgt å ikke svare brukere som spør hvor mye reklamen koster. Inkompetanse?

Skrevet

Jeg modererer et forum, men det er et forum der vi ikke har reklame og det ikke står et stort forlag bak. Jeg kan godt bake kaker til en konfirmasjon eller et bryllup også, men jeg står ikke gratis å jobber på baker samson og ødelegger markedet for mennesker som trenger en betalt jobb. Stor forskjell.

Skrevet

Hva er problemet, Slank bakfra? Hvis noen vil ta denne jobben er det jo opp til dem? Og ønsker man ikke, er det jo bare å overse hele greia?

Skrevet

”Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!”

For det første vil jeg si at den nye ordningen vil svekke et forum jeg bruker endel av tiden min på, noe jeg i seg selv syntes er trist.

For det andre mener jeg det er en generell dårlig respekt for arbeidskraft, brukere og annonsører at man ikke kan sette på betalt hjelp.

For det tredje mener jeg det er usolidarisk å ta en slik rolle (eller ubetalt jobb om du vil)

Så nei, det er ikke bare å overse hele greia.

Skrevet

1. Svekke på hvilken måte?

2. Dårlig respekt på hvilken måte? Å bruke fritiden sin på ubetalt arbeid, ser jeg på som utelukkende positivt. I denne sammenheng på lik linje med gratis foreningsarbeid etc. Utelukkende positivt på en CV, feks.

3. Usolidarisk? Det er da helt frivillig!

Gjest ->>-
Skrevet

Åh, gud, jeg må bli modde. Tenk å kunne sette på CV-en at man har moderert dinbaby.com! ;-D

(Hadde du turt?)

Skrevet

Tror mange her inne hadde hatt nytte av en sånn jobb på CV'n sin, jeg!

Og ja, det hadde jeg turt - men har ikke tid.

Har forøvrig bedrevet MYE gratisarbeid gjennom mange år, og det har så langt vært utelukkende positivt i de fleste sammenhenger.

Men det er klart - "glasurgenerasjonen" vet vel ikke engang hva ordet gratisarbeid er. Dessverre.

Skrevet

Nå har ikke jeg orket å lese igjennom hele denne tråden, men om jeg forstår HI rett her, så søkes det etter frivillig "gratisarbeidende" personer blant dibbere og bimmere. Så hva er egentlig problemet?? De som ønsker å melde seg gjør det og de andre kan jo bare lukke gapet og drite i om noen vil, da de tydeligvis selv ikke ønsker.....

Og ja solstråle69, enkelte bortskjemte "drittunger" forstår seg ikke på at det går ann å gjøre noen gratis uten å forvente noe tilbake :)

Skrevet

Jeg har lagt ned utrolig mange dugnadstimer i mitt liv, men de har ikke vært for bedrifter. De har vært for frivillige organisasjoner der man ikke har kommersielle motiver. Det er en stor forskjell.

Hva om jeg ville gjort jobben din gratis, hadde du likt det? Det blir litt som om jeg skulle ha tatt sommerjobb for cocacola og sagt at de ikke behøver betale meg for jeg vil så gjerne ha det på CVn. Jeg tror forøvrig det ikke er positivt å ha gratisjobbing for bedrifter som ikke ønsker å ansette deg på CVn. Det blir noe helt annet å moderere et lite forum der det ikke er reklame og man støtter en snever interesse organisasjon.

Skrevet

Haha, dette er det frekkeste forslaget jeg har sett på lenge. :D

Skrevet

Jobben min kunne du ikke gjort gratis. Jeg ser på dette som veldig forskjellig.

Jeg er totalt uenig med deg, og det er vel egentlig helt greit.

Har ikke sett tallene for disse sidene, men er vel litt i tvil om at det er en gullgruve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...