webmaster Janne Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 En moderator er en person som kan hjelpe oss med å redigere kommentarene på BiM og DiB. Ser du ofte støtende eller upassende kommentarer? Er du ofte inne på sidene og kikker rundt om i forumene? Da kan du være personen vi leter etter. Meld din interesse til [email protected], så kontakter vi deg.
Voilà Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Kan liksom alle faste dibbere og bimmere bli moderator?? Trodde dere leitet etter folk "utenfra" jeg...
Stratos med 3 barn Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Ja, men høres da artig ut å kunne få tilgang til nickene bak alle anonyme og for ikke å snakke om de ekte navnene? Antar det ikke er slik - eller?
Voilà Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Var det jeg også tenkte... Jeg blir mer skeptisk til å bruke dette forumet om jeg vet at noen jeg har "kranglet" med, eller noe slikt, her inne blir moderator. Nå er jeg kanskje ikke den rette som sier noe om dette, siden jeg ikke er særlig anonym. Men sett at jeg var det da? Også kunne "hvem som helst" funnet ut hvem jeg var?! Lett å missbruke makt der, altså...
Anja Annonym Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Eller sagt på en annen måte: Dere søker altså etter ubetalte slaver til å gjøre drittjobbene for dere, slik at dere kan håve inn enda mer penger fra alle annonsørene som oversvømmer sidene, samtidig som dere kan bruke om mulig enda mindre tid på å følge opp dette nettstedet? Så store som dere har blitt burde dere ha råd til å ansette moderatorerer som får LØNN for JOBBEN. Og hvordan skal dere ivareta personvernet når dere skal bruke "kjentfolk" blant bimmere/dibbere? Hvilken informasjon skal de ha tilgang til? Dere tror videre at dem vil gjøre en mest mulig rettferdig moderering, samtidig som dere skal gi enkelt-brukere tilgang til makta å slette/redigere alt som (i værste fall) ikke passer (inn i egne tråder)? Tror nok dere vil miste enda flere brukere her fremover, både pga dette, pga tidligere manglende modering, og pga nedleggelse av barnet mitt. Men, dette er en fin tid å fin tid å tusle seg vekk herfra. Maifeiringer og sommer i vente, og til høsten har så mye skjedd at frafalne brukere vil ikke engang savne dette stedet.
Mammaen til Isak Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 En moderator, altså om en av oss brukerne er det, får ikke tilgang til brukerens konto, og kan heller ikke se anonymes innlegg men gå inn å moderere innlegg som er upassende eller slette innleggene.. var i allefall det de sa sist det var snakk om dette her inne:)
Stratos med 3 barn Skrevet 30. april 2010 #8 Skrevet 30. april 2010 Ok Og man får da lønn for jobben?
Lykkepålandet Skrevet 30. april 2010 #9 Skrevet 30. april 2010 Nei det skulle visst være ulønnet. Helt idiotisk om noen gidder å jobbe gratis for Hjemmet Mortensen.
mamman til to gutter Skrevet 30. april 2010 #10 Skrevet 30. april 2010 Jeg trodde det var ganske vanlig at veldig aktive brukere er moderator på forum som dette. Om det er vanlig at det er betalt eller ikke, aner jeg ikke.
Mom2Two Skrevet 30. april 2010 #11 Skrevet 30. april 2010 Haha, hvorfor i all verden skulle man gidde å jobbe gratis for en nettside som tjenter fett med penger på annonser? Hadde vært noe annet om det var en idealistisk drevet side.
tante grusom master of law Skrevet 30. april 2010 #12 Skrevet 30. april 2010 Seriøst? Får vedkommende ingen kompensasjon for innsatsen? Man skal jaggu høre mye før ørene faller av.
Gjest Skrevet 30. april 2010 #13 Skrevet 30. april 2010 Det høres jo fint ut, da. webmaster Kapabel. Men må nok takke nei! Ikke er jeg flink til å se støtende kommentarer heller!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 1. mai 2010 #14 Skrevet 1. mai 2010 Men kjære vene da - dere som ikke er interesserte eller absolutt ikke kunne tenke dere å gjøre dette, kan jo bare la være. Det er da ingen som blir tvunget! Hva er vitsen med alle disse sure oppstøtene?
Gjest ->>- Skrevet 1. mai 2010 #15 Skrevet 1. mai 2010 Å poengtere at hele den foreslåtte ordningen er idiotisk og at måten disse websidene driftes på er i beste fall inkompetent, vel.
Mom2Two Skrevet 1. mai 2010 #16 Skrevet 1. mai 2010 Det kan jo hende at man reagerer på at det skal gjøres på en så uprofesjonell og useriøs måte, og mange bekymrer seg for personvernet til brukerne.
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #17 Skrevet 1. mai 2010 Det er vanlig at brukere er moderatorer på fora drevet på en frivillig basis. Hvorfor i all verden skal man gjøre noe sånt uten å få betalt på et forum hvor det koster ørten tusen for en bitteliten reklame?
Anja Annonym Skrevet 1. mai 2010 #18 Skrevet 1. mai 2010 Vet dere egentlig hvor stor MULTImillionbutikk denne siden egentlig er?? Les annonseprisene her og dere blir SJOKKERTE; http://annonse.klikk.no/prices.html Fastknapp 300x120 på forsiden og 180x120 på artikkelnivå. 15 - 40.000 pr mnd (avhengig av emneområde) Plugger 150x150 med redaksjonelt uttrykk plassert sentralt hovedside og på artikkelnivå. 10 000 kr/uke Digitalt Bilag/Advertorial (maks 15 artikler) inkl hosting. Minimum 1 mnd. 70 000 Priseksempler på annonseproduksjon: A. Mindre format (eks. 156x120, 468x60, 150x60 osv): 2 000,- + mva B. Store format (eks. 768x150, 180x500, 468x400 osv.): 5 000,- + mva C. Landingsside: 20 000 – 30 000 + mva. (Dette er kun eksempler og avvik kan forekomme avhengig av kompleksitet og tekniske løsninger) Og når en ser den FLOMMEN av reklame som snart dekker trefjerdeler av siden så trenger man ikke diplom fra BI for å skjønne at selv om det ansettes moderatorer med LØNN, så vil denne lønnen bare være en dåpe i havet i forhold til inntektene....... Og derfor synes ikke jeg at det er rett at de søker etter SLAVER som skal øke fortjenesten deres ytterligere.
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #19 Skrevet 1. mai 2010 Er det virkelig noen som fyller inn alt av navn og adresse på Din Side? Jeg har bare masse surr der, jeg. Har opplevd før å komme inn på andres konto, og det er jo kjedelig!
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #20 Skrevet 1. mai 2010 Jeg hadde navn og alt til å begynne med, men da jeg så hvor dårlig personvernet fungerte slettet jeg den gamle kontoen og lagde en ny hvor alt bare er tull.
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #21 Skrevet 1. mai 2010 Man vet jo aldri hvem som har tilgang til ting. Og det er jo enkelte ting man skriver om her som man helst ikke ønsker folk skal kunne sette merkelapp på!
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #22 Skrevet 1. mai 2010 OK, da skjønner jeg hvorfor innlegg "forsvinner" her inne. Jeg skriver aldri upassende, støtende eller på annen måte krenkende for andre. Så jeg har stusset litt et par ganger. Men så har jeg tenkt at dette er jo ikke Kina, vi har jo ytringsfrihet i Norge. Jeg må ha tatt feil har jeg tenkt. De sletter ikke meninger bare fordi de ikke liker dem på en norsk nettside. Men nå falt det på plass. Takk for meg. Jeg holder meg i fremtiden til forum hvor man respekterer ytringsfriheten.
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #23 Skrevet 1. mai 2010 Ytringsfrihet handler jo ikke om å kunne si absolutt hva man vil, man må jo holde seg innenfor rimelighetens og rettferdighetens grenser.
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #24 Skrevet 1. mai 2010 Har dine innlegg blitt slettet? Jeg er jo som regel uenig med deg, he he, men du skriver jo ikke noe upassende.
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #25 Skrevet 1. mai 2010 Hva man anser som støtende osv. er jo sikkert veldig personlig. Men jeg foretrekker å ha noen profesjonelle moderatorer! Blir feil at "en av oss" skal ha tilgang til alt og ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå