Gå til innhold

Er det farlig å ta astma medisinene til ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, men er desperat her nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farig og farlig?? Men har du Astma da? og da eventuelt hvorfor har du ikke egen astma medisin da? Samt hva skal du gi ungenen hvis de blir akutt syke?? Nei avtal time med legen din du, og be om medisin som er tilpasset deg.

Skrevet

Har hoste som aldri gir seg, nå har det pågått i 2 dager i ett strekk. Jeg spyr av det osv osv... Legene gjør ikke noe fordi jeg er gravid. Ikke noe hjelper. Hadde det slik sist gang jeg var gravid også :( Ungas hoste gir seg med medisiner, så det frister å prøve. Kan da ikke være skadelig uansett? Hun ene har jo ikke astma egentlig hun heller, men fikk det til slutt for å unngå flere bronkitter og det har funka det. Har selvfølgelig plenty med medisiner til de også da vet du :) Jeg blir faen i meg desperat av dette her - åhhhh!

Skrevet

Ja, to dager i ett strekk med graftig hoste. Så vet jeg hva som skjer. 2 dager til nå med ingen søvn, så går det gradvis litt og litt over uten å gi seg helt og om ei uke til to er det pån igjen... Må være lov å bli gal av slikt!

Skrevet

HVis du er gravid bør du ihvertfall rådføre deg med lege først.

Skrevet

Det er en grunn til at medisiner er å få på resept. Det er fordi kun den personen medisinen er utskrevet til skal ta den.

Og siden du er gravid ville jeg hvertfall ikke gjort det :S

Skrevet

Jada, jeg vet jeg vet... Men finnes det ingen med astma her inne som er gravide da? Som vet om disse medisinene er farlige for ungen i magen? Antar det er endel som må ta de! Bortkasta å ringe lege, man vet jo svaret. Ingen med kjerringråd som funker da for NOE MÅ jeg finne på!

Skrevet

Dersom det er Ventoline du har til barna så står det i pakningsvedlegget at man skal rådføre seg med legen før man bruker det ved en graviditet

Skrevet

Forresten, på apoteket har de noen hostepiller som var veldig effektive på meg. Du kan jo ringe apoteket å høre om du kan ta dem mens du er gravid? :)

Skrevet

Hostepiller! Verdt forsøket - takk skal du ha :)

Skrevet

Man kan ta astmamedisiner under svangerskap om man har astma, FORDI det anses som mindre ille enn å få en ukontrollert astma når man allerede har nedsatt lungekapasitet pga graviditeten.

Det er ikke dermed sagt at det ikke er noen risikoer knyttet til medisineringen.

Prøv dampinhalasjon.

Skrevet

Jeg fikk lungebetennelse da jeg var gravid nå siste gangen og jeg fikk faktisk hostedempende medisin på restept. Det er vel ikke akkurat anbefalt, men dette var siste måneden av svangerskapet så de anså babyen for stor nok til å takle at jeg tok litt sterk hostesaft om kvelden så jeg fikk sove..

Tok ikke hostesaft om dagen da og hostet på meg en strekk i den ene siden av magen, var så utrolig dritvondt og slitsomt. Du har all min medfølelse.

Jeg hostet faktisk så hardt at vannet gikk midt i en hosterie 15 dager før termin.

Masse god bedring til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...