Gå til innhold

INSPIRERT: Tidenes rettskrivningsfeil her inne, lag liste:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Komfolutt

Honkle

Dom

Menstrasjon

Sitvasjon

Skrevet

Det er så mange feil at det hadde nok tatt på tida..

Skrevet

Var ei istad som hadde skrevet "menn" til "men". Vet ikke om det var tull da, MEN...

Skrevet

Intresangt er en gjenganger..

Skrevet

Sametrusen var en ren tastefeil, ikke rettskrivningsfeil.

Skrevet

- Venninde

- Desverre

- Situvasjon

- Legemitasjon

Skrevet

Mon tro om det ikke var her inne jeg så "Palestinablond" på trykk?

Skrevet

tattoering ser jeg av en eller annen grunn ofte..

og så er det og/å feilen...

Skrevet

Joda, palestinablondt hår var her inne!:D

Også har vi avertil (av og til) og tilåme (til og med).

Skrevet

Sametrusen ja...

noen som har link til den tråden?

Skrevet

Kjede om skjede..

Skrevet

Aldrig

deprisjon

gjordt

fjord ( i fjor)

Skrevet

Har ikke fått med meg den sametrusen jeg, var det kanskje dametruse det skulle være? Stor forskjell på skrivefeil og tastefeil, men moro kan det jo bli uansett :-o

Skrevet

hvet. Ikke alle spørreord begynner med "h"!

Skrevet

Synn (synd)

Værste

Hall (halv)

Visst (hvis)

Skrevet

Sjede om skjede

Prevansjon om prevensjon

sund/sundt om sunn/sunt

Desverre om dessverre

Skrevet

Akuratt

Det er nok å ta av for å si det sånn. Noen ganger lurer jeg på om folk slurver eller om det virkelig står så dårlig til med det norske skriftspråket.

Skrevet

Så er ikke vet et spørreord heller:)

Skrevet

Tidenes TASTEFEIL hadde vært morsomt, men hvorfor henge ut de som sliter med rettskriving?

Er dette et forum for perfekte mennesker?

Unngår dere å ha venner som ser eller hører dårlig? Peker dere og ler når dere ser noen som halter eller er kortvokste? De er også (ofte) født med problemet sitt, i likhet med de som har skrivevansker/dysleksi!

Kopierer inn litt av det jeg svarte på et innlegg i går, der det var spørsmål om mennesker som har en del skrivefeil er mindre begavet..

På grunn slike holdninger er det mange skolebarn som sliter med dårlig selvfølelse, og dermed får mange andre (unødvendige) problemer i tillegg til dysleksien/lese-skrivevanskene!

Alle mennesker har sterke sider og svake sider, det gjelder også meg og deg. Problemet med dysleksi er at svakheten blir så synlig, i forhold til det kanskje mine og dine svakheter er.

Hadde vi vært mer oppmerksomme på denne problemstillingen hadde mange flere dyslektikere blitt veldig gode innenfor sine felt, og færre mennesker hadde blitt ødelagt av mobbing og utfrysing på skoler og i arbeidslivet.

Så vær så snill, ikke døm mennesker på grunn av skrivefeil!

Skrevet

Enig med 11:30. Møkklei av disse trådene nå.

Skrevet

Helt enig! Kun tastefeil som kan være artig!

Skrevet

Dersom man har dysleksi er jo saken en annen, men at så mange faktisk har denne "diagnosen" er vel heller tvilsomt.

Skrevet

I det siste her jeg sett noen snodige gjengangere her inne som jeg ikke kan skjønne er mulig egentlig.

Er det noe motegreir jeg ikke har fått med meg eller? Var et spm her en dag om HVORDAN bilstol man burde velge... Er det noe nytt man har begynt med, bytte ut hvilken med hvordan etc?? Har sett flere lignende skrivefeil. Hva er dette egentlig - noen som kan svare??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...