Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Merket igår at jeg hadde en urinveisinfeksjon. Var hos legen idag med urinprøve, og den slo jo selvsagt ut på alt mulig (infeksjon). Men, den slo også ut 1+ på glukose. Dette skal egentlig ikke skje selvom man har en infeksjon eller ei. Legesekretæren likte ikke dette, så hun ville måle blodsukker i tillegg. Og det ble målt til 5,2. Ikke sååå ille (hadde da 1 time i forveien ca, spist skinkesalat med dressing og brød til lunsj, ikke spist sukker idag) Alikevel mente hun at jeg måtte komme tilbake på mandag fastende for en ny blodsukkermåling, samt levere en ny urinpørve.... Huff.. så nå skal jeg gå å tenke på dette til mandag... Men, jeg tenker om det hadde vært sv.skapsdiabetes, burde ikke blodsukkeret mitt være høyere da? 1 time etter mat? Noen med erfaring her.. Som kanskje kan berolige meg? Skal ihvertfall holde meg laaangt unna sukker i helga.... Dette var ikke gøy
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Når man er gravid er "nyreteskelen" for sukkerutskillelsen i urinen forstyrret, og det lekker ut sukker i urinen når det normalt sett ikke skal det. Et ikke-fastende blodsukker på 5,2 er kjempefint og helt normalt. Jeg er bra sikker på at du ikke har svangerskapsdiabetes, men det er fint at det blir sjekket. Du ble sikkert såpass skremt nå at du ikke spiser mer godis i svangerskapet, og det er jo fint for babyen din;-) God (godterfri) helg:-)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Jeg er så nervøs. Legesekretæren mente det skulle ligge under 5. Ikke at det er så stor forskjell da men.. Jeg tenker jo ogaå at nyrene mine kan være litt på "bærtur" mtp urinveisinfeksjonen.. Den var såpass at den slo ut på CRP'n i tillegg. Den var på 15.. Ikke såå høy, men, alikvel... Nei, ble mye på en gang det her! Jeg har riktignok proppa i meg litt søtt iløpet av svangerskapet, men trodde ikke det var så mye at jeg evt skulle utvikle sv.skapsdiabetes.. Er i uke 20 og har lagt på meg 2,6 kilo (er 1.63 og veier 64,5 kg) Nei, ikke mere godis på meg. Kan trygt si at jeg har fått en tankevekker uansett utfall.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 For en tulle-legesekretær..Fastende blodukker skal være under 5,5. Ikke-fastende skal være under 7. Hun er helt på bærtur.. Hilsen en sykepleier med diabetes. Ikke vær redd, det går nok bra!! God bedring fra din uvi
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Så etter din mening er jeg fin? Ja, ja. Det er bra jeg får sjekket det på mandag uansett da, så får jeg det ut av verden Er jo like greit når det faktisk var glukose i urinen. Men, takk for svar
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Ja, etter min mening er blodsukkeret ditt ikke i grenseland engang..Det er nok graviditeten og urinveisinfeksjonen som gjør at du tisser sukker. Legesekretæren må lære seg leksa si og ikke skremme folk unødig...er nå min mening;-)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Hei, måtte bare oppdatere denne jeg Urinprøven idag var fri fra glukose, og det fastende blodsukkeret var på 4,5 Jeg er derfor frisk som en fisk!! (Gudskjelov) Har virkelig vært nervøs i helgen. Det kan altså gå bra selvom man får påvist glukose! Det kan jo være oppmuntring til andre Det var nok bare uvien som tullet med prøven min. HI
soleia Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 Eg opplevde det same. Gløymde å ta urinprøva før eg åt frukost, som og inneheldt eit glas med juice. Var ikkje meir som skulle til før det slo ut på urinprøva. Skulle i konfirmasjon den helga, og fekk knapt lov å røre kakene. Mandagen var urinen fin att, og var det resten av svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå