mamma til 2 vakre stjerner Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Hei:-) Jeg er 8 uker og 2 dg på vei med mitt lille nurk, men må ærlig innrømme at de to siste ukene har vært en prøvelse:-) Nå er jeg sofagris fordi kvalmen og oppkast har gjort meg helt asosial... Savner jobben min og livet, men dagene går til å prøve å holde maten nede:-) Har noen gode råd?? Jeg har prøvd alt jeg har funnet på nettet vedrørende ingefær, turer, kjeks, farris med og uten eplejuice:-) Har noen prøvd medikamenter mot kvalmen? Takker for alle gode råd dere kommer med:-) Er temlig frustrert akkurat nå!
Spinella Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Hei Jeg er i uke 18 og spyr fremdeles hver morgen, morsomt. Jeg, som deg, prøvde alle rådene jeg fikk, men fant ut at det eneste som funket var å spise. Grunnen til at man blir kvalm er at blodsukkeret faller, og man trenger påfyll av mat. Har du prøvd å ikke bevege deg når du våkner, strekk ut hånda sakte, og ta noen kjeks fra nattbordet (ritz eller mariekjeks) og spis, sakte. For des mer du beveger deg, jo kvalmere blir du. Med en gang du merker at du trenger mat igjen, fort deg å spis, før du rekker å bli kvalm igjen. Akkurat nå har jeg dilla på knekkebrød og skorpor (kavring). Og jeg må ! ha melk. Har du prøvd seaband? Et akupunkturbånd man får kjøpt på apoteket. Det funket ikke så bra for meg, men har hørt mange som skryter av dette. Men hvis du er så kvalm at du må ligge på sofaen hele dagen, så ville jeg kanskje gått til legen. Mange sier at de har fått et nytt liv etter dette. Ikke noe skøy å gå å være kvalm hele tiden. Lykke til! Og tenk på at mest sannsynlig så går kvalmen over i uke 12
..snøklokke.. Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Seaband, et akupressurarmbånd fra apoteket har hjulpet meg til nå,. Nå nærmer jeg meg 8 fulle uker, og siste dagene har kvalmen vært mye mer hissig. Idag har jeg for første gang tatt en postafen, og håper det hjelper. Jeg klarer så vidt å spise, og har gått ned i vekt, og er jo enda trettere av denne grunn. På mandag skal jeg ringe min fysioterapeut som også er akupunktør og be om nåler for kvalmen, det ska lvære mange som har god effekt av det. Det er uansett verdt å prøve! Men jeg hadde definitivt prøvd postafen hvis jeg var det, det er reseptfritt, og uten risiko for fosteret.
mamma til 2 vakre stjerner Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2010 Tusen takk for gode råd:-) Det er en prøvelse dette med kvalmen, men som det skrives kan man håpe at etter uke 12 blir det bedre:-) Jeg fikk kvalmestillende i går og det hjelp slik at jeg sov bedre i natt, men må innrømme at kvalmen er på retur i dag:-)
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 jeg har og sliter veldig med kvalmen. Lå på natten å følte at jeg måtte kaste opp. Men dagene da jeg var så kvalm at jeg ikke klarte å ta folintab var nettene og dagene mye bedre ... ( jeg tok dem alltid før jeg la meg) Men så dro jeg på apoteket å kjøpte lifeline gravid som jeg nå tar etter frokost. Hatt 2 dager som jeg har følt at jeg lever igjen. Har helt droppet tab på kvelden. Tar dere vitaminer tenk litt over når på døgnet dere tar dem . Jeg tok jo min på kvelden ( da på tom mage) Noe som gjorde at min kropp vrengte seg av kvalme hele natten og dagen etter.
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Jeg var ekstremt kvalm, fra uke 6 til 10.(er i uke 10+2 nå) Kastet opp forskjellige tider på døgnet, mest om morgenen. Jeg måtte også ligge helt i ro for å prøve å holde på maten. Har gått litt ned i vekt. Jeg har også funnet ut at jo mer jeg får i meg, jo mindre kvalm er jeg. Og det er det eneste som hjelper på meg.(som har prøvd alt.) Men det tok meg 3 uker å finne det ut. Alt smaker jo drit, så det var umulig å spise hele tiden. Men nå tvinger jeg i meg mat, for jeg vet det hjelper. God bedring til deg, og lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå