Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Har en sjef som jeg tidligere har arbeidet med i mange år. Vi har alltid gått godt sammen og vært et godt team slik jeg ser det. Prata masse og selvfølgelig også hatt våre diskusjoner, uten at det har endret på forholdet oss to imellom. Mens jeg var i permisjon sist ble han sjefen for avdelingen. Jeg hørte han hadde gjort endel rart mtp ansettelser osv, men gledet meg virkelig til å komme tilbake i jobb og å ha en sjef jeg trivdes med. Vel tilbake oppdager jeg at det bare er rot. Ikke nok med det er han ikke tilsnakkende heller. Altså man kunne ikke ta opp konkrete problemstillinger knyttet til å få utført arbeidet en gang. I det minste jeg kan ikke det. Spør jeg om noe får jeg ikke svar osv osv. Flere sier de har det på samme måte... Nå er jeg gravid igjen og han ble virkelig glad på mine vegne. Tror jammen han ble glad for å bli kvitt meg jeg Nå feks har jeg vært sykmeldt i to uker og fikk beskjed mandag fra legen at jeg kunne forsøke meg i 50% igjen. Jeg sendte en happy sms med beskjed, mens jeg satt å ventet på en blodprøve. Sa jeg kom tilbake mandag og at de nok ikke ble kvitt meg så lett, med smilefjess og klem tilslutt. Fikk aldri svar før jeg i dag fikk en epost med beskjed om å føre timene mine mandag - det var alt som sto... Han har videre lyst ut mitt vikariat med høyere lønn og tittel enn hva jeg har. Han har endret stillingsbeskrivelsen min uten at jeg visste det, men han måtte fortelle meg det tilslutt fordi vi jobber i staten og han fikk instrukser fra sin sjef/personal eller jeg vet ikke hva Han har ikke levert permisjonssøknaden min videre i systemet, ingen vet hvor den er så jeg vet enda ikke om dette er gått i orden. Og jeg kan nevne hundre lignende ting..... Nå kjenner jeg at jeg bare er trist og lei meg. Er jeg kravstor om jeg forventer at sjefen synes det er LITT hyggelig om jeg kommer tilbake å jobber redusert. Jeg har tross alt bare noen uker igjen til permisjon så det er jo på en måte ikke noe jeg MÅ. Sikkert ikke SÅ vanskelig å få sykemelding ut... Andre sjefer på huset kommer bort å spør hvordan det går og jeg er sikker på at flere kommer til å ha noe positivt å si til mandag, men min sjef kan jeg si med nesten 100% sikkerhet at jeg enten ikke ser eller så kommer han innom med noe surt oppgulp som så mange ganger før (( Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Har du en fagforening som kan være med deg og snakke din sak? Dere har kanskje en lokal representant? Tror du skal heve deg over det, noen blir gale i hodet av å få makt.. Men når det er sagt, å endre stillingsbeskrivelsen din imens du er borte, er ikke lov... Begynn med å snakke med fagforeningen din. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Du må gå videre med det, ta det opp med fks sjefen hans igjen. Om de kan ansette noen andre i din stilling med høyere lønn burde du også kunne få den lønnen...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Det jeg leser av dette innlegget er at sjefen din har problemer i sin nye jobb. For meg høres det ut som om han holder på å bli utbrent eller gå på en eller annen annen smell. Jeg synes derfor du bør ta en prat med bedrifthelsetjenesten eller den som er din sjefs sjef. Fortell at du synes det virker som om han har problemer og trenger støtte eller tilrettelegging.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Tusen takk for at dere forstår Innimellom begynner jeg å lure på om jeg er vel kravstor. Til deg sist her. Ja, jeg er skikkelig begymret for han og har vært det en stund. Pratet med en av hans kolleger på samme nivå for noen uker siden, hun har også jobbet med oss i 10 år så vi kan være fortrolige om du forstår. Jeg sa til henne at jeg var bekymret og ba henne følge med han. Det hender jeg får sånn guffen følelse av at han reiser hjem en dag og blir borte på veien... Mye tyder på at han har det svært tøft hjemme (også). Huff, jeg vil gjerne hjelpe jeg altså, men aner ikke hvor jeg skal starte. Har på mange måter mye med meg selv om dagen også. Hans sjef igjen startet dessuten for bare et par uker siden, så jeg er så usikker på hvordan jeg kan legge dette frem uten at det slår tilbake på meg selv (om du forstår). Også er det jo helt uholdbart å ha det slik for oss som jobber der også. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå