Gå til innhold

Blondinespørsmål ang. litteraturliste i en oppgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de tilfellene jeg refererer til en avisartikkel bruker jeg fotnote i teksten. skal linken til denne artikkelen også stå i litteraturlisten min?

(begynner å bli noen år siden jeg skrev forrige oppgave)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, etter det jeg har lært skal artiklene også være med i litteraturliste, fortrinnsvis uten link, men med avisens navn, utgivelsesdato, navn på artikkel, forfatter...

Hvis du ikke har dette tilgjengelig er det greit å oppgi link også, men bak linken skal det stå dato, fordi mange nettsider endres jevnlig, så du må vise til kilden og datoen du fant den:)

Skrevet

Huff da.. da blir det meget innlysende at jeg virkelig har jobbet masse de siste ukene da.. hehe.. Men det står jo gjerne på siden når artikelen sist er oppdatert også så jeg.. Og det er jo stor sett samme dag som den er skrevet. Må jeg allikevel oppgi nedlastnignsdato?

Skrevet

Det skal visst uansett stå dato bak linken ja, i hvert fall er det reglene på UIA, der driver jeg å gjør ferdig et fag jeg aldri fikk tatt da jeg studerte:)

Hvis det er forskjellige regler på de ulike stedene må du kanskje sjekke det opp der du studerer. Men det kan i hvert fall ikke skade med en dato bak linken, så jeg ville gjort det uansett hvis jeg ikke var sikker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...