Gå til innhold

60% sykemeldt og skal ta ut ferie?

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem som det virker som ingen kan svare på:( (håper noen her vet mer enn nav og arb.giver) Jeg er 60% sykemeldt i hele mai og har fra før av avtalt å ta ut 2 uker ferie på jobben. (jobber 100% fast stilling til vanlig) Hva vil lønne seg for meg å gjøre? Droppe ferien? Det blir bare 4 dager å jobbe til sammen så det føles bortkastet å ta hele 2 uker ferie for 4 dager...og kan jeg få penger fra arb giver istedet da?

Jeg har flere uker ferie til gode og kan bare overføre 2 til neste år, blir nok ikke friskmeldt før jeg skal ut i permisjon i juli, arb giver vil helst ikke betale ut penger i stedet for ferie (er trukket for ferien på forhånd) dvs får bare feriepenger i juni og ikke lønn. Hva de helst vil er som regel det som er best for dem og IKKE for meg. Noen som har gode råd å gi meg om hva jeg har krav på? Håper det:))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141793216-60-sykemeldt-og-skal-ta-ut-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.Jeg lurer også på det samme da jeg er 50% sykemeldt nå og skal ta ut ferie til sommeren.

Det jeg tror er at du må være 100% sykemeldt i ferien for å få flyttet denne, dermed er det ikke lønnsommt å være 50% i ferien.Men du kan kontakte arbeidstilsynet på dette reglementet for det er dit jeg er henvist(har ikke kommet så langt enda)

Jeg tenker å ta ut min ferie en mnd før permisjonen.Dersom jeg blir sykemeldt 100% ønsker jeg å få ferien min flyttet til inn i svangerskapspermisjonen min.

• 3 uker senere...

Jeg vil tro at det svarer seg for deg å utsette ferien din til lille baby er 6 uker, dersom du tar ut to uker ferie da,vil permisjonen din bare flyttes to uker lengre frem neste år! Men dette blir gjerne vanskelig å få til dersom du allerede har ordnet alt med nav da det må gå gjennom dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...