Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Jeg er i tilegg livredd for å bli gravid igjen, så tror jeg kommer til å ha problemer med å stole på den. Kan man bruke sæd-drepende krem f.eks for å være ekstra sikker?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 var ubehagelig og hadde litt vondt etterpå,hadde vonddt ved eggløsning og lange mensperioder med den.... og den datt ut etter 4 år og jeg ble gravid og tok abort... Men det er sikkert forskjellig!! NÅ har jeg hormonspiral og den merka jeg inegneting av å sette inn og ikke vondt etterpå,og mensen blir veldig sjelden etterhvert
Gjest Morn du Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Er du sikker på at du vil ha KOBBERspiral? De aller fleste blør mer, får sterkere smerter ved blødning. Jeg hadde valgt hormonspiral, om jeg kunne velge:)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Jeg tåler ikke prevansjonsmiddel med hormoner.. Får høyt BT desverre Ikke noe særlig å gå rundt å ville svime av til en hver tid. Det gjorde jeg i 3 år, aldri mer. HI
PAVEEL Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Skal sette inn kobberspiral på mandag jeg. Spent. Tåler ikke hormonprevensjon jeg heller.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 Jeg satt inn kobberspiral før barn og da gjorde det litt vondt det lille minuttet det tok, men etter fødsel gjorde det ikke vondt når jeg datt inn Jeg blør 1-2 dager lenger med kobberspiral og litt ekstra menssmerter i forkant. Det er det Å ikke går jeg opp i vekt som mange gjør med hormonspiral Gullfint prevasjonsmiddel
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #8 Skrevet 30. april 2010 Jeg har tidligere forsøkt en rekke p-pillere som jeg har tålt veldig dårlig, legen ba meg vurdere hormonspiral da den frigjør jo hormoner på et annet vis enn fra p-piller. Utrolig nok så har jeg aldri angret på at jeg fikk satt inn hormonspiral, blødde nesten ikke noe, mindre smerter og har aldri følt meg bedre når den berømte mensen kom!:-) Må bare si det var et rent helvete og bytte den ut og få mensen tilbake! Ps: Jeg både kastet opp, hadde synsforstyrrelser av p-piller, men ingen av disse bivirkningene med hormonspiral, kun noen flere småkviser, men det er det jammen med verdt!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #9 Skrevet 30. april 2010 Kjempefornøyd med kobberspiral...blødde lite og hadde vanlige pms plager. Gjorde ikke noe spesielt vondt og sette den inn,føles litt some ett lite nålestikk akkurat når de setter den på plass.Hatt det i ti år og mellom hvert barn... Prøvde hormonspiral men ble dårlig av den,konstante ryggsmerter og mye mellomblødninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå