Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Jeg har angst for gyn-undersøkelser, og da de satte inn spiralen var jeg i narkose. (Det var i forbindelse med en underlivsoperasjon) En vanlig undersøkelse er så smertefull for meg, og jeg får angst av det pga grove misbruk i barndommen. Gruer meg så innmari til å ta den ut, men vi vil jo ha ett barn til snart.. Så.. er det vondt??? Tar det lang tid? Blødde dere etterpå?
Gjest Morn du Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Jeg synes det var vondt/ubehagelig. Ville igrunn, om jeg var deg, gjort det på samme måte denne gangen som da du satt den inn. Tar jo ikke lang tid, husker ikke om jeg blødde etterpå.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Ja, men jeg fikk jo ikke velge det selv.. Jeg skulle ha en operasjon, og ba om at de satte inn en spiral med det samme de holdt på der nede og jeg var i narkose.. Men jeg kan vel be om beroligende..? Herregud.. tenk å gru seg så fælt til dette, jeg føler meg dum..!
Gjest Morn du Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Ok. Men du er ikke dum som gruer deg til det. Jeg gruer meg til det og, og jeg har ikke blitt utsatt for noe. Noen bryr seg ikke om sånne ting, mens andre får hetta, sånn er det bare. Snakk med legen din. Nå vet ikke jeg om du bruker gynekolog, men for meg var det stor forskjell på en almennlege og en gyn. Du kan be om beroligende, selvfølgelig. Tror ingen vil at dette skal være en traumatisk opplevelse for deg, mer enn det behøver å være. Du kan tom ta med deg en du vil holde i hånda, mens det står på. Men prat med legen din.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Ja, jeg skal kontakte en gynekolog, jeg har en hardhendt allmennlege, så jeg gruer meg ikke mindre ved tanken på han da.. Tusen takk for svar, jeg skal be om beroligende jeg;) Høy på valium da.. Må vel ha med en sjåfør!! hahaha:))
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Jeg hater å gå til gynekolog, og gruer meg lang tid i forveien. Da jeg tok ut spiralen merket jeg ikke at han tok den ut før han stod med den i hånda. Selve opplevelsen med stolen, og nakenhet, og at gynekologen skal inn i det området er veldig ekkel, men akkurat å fjerne spiralen merket jeg ikke i det hele tatt. Lykke til, håper det går greit for deg...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 merket ikkeno jeg heller,og hadde grua meg leeenge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå