*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Jeg har en liten gutt på snart 4 uker. Hva om jeg blir syk nå? Syns jeg begynner å få litt vondt i halsen og hoster litt innimellom... Hva skal jeg ta meg til om jeg blir syk nå?
Mammamø! Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Hva mener du? Om du blir syk blir du syk, men du må jo fortsatt amme og ta deg av babyen din. Men få så mye hjelp du kan. Så små babyer blir skjelden syke, så du trenger ikke bekymre deg for å smitte ham.
Bumblebeee Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Jeg fikk dobbelsidig lungebetennelse andre natta etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Skyhøy feber og frostanfall. Nå, nesten tre uker etter er jeg enda ikke helt frisk, og det har satt seg i bihulene. Ikke så bra timing, men man klarer det. Jeg fikk sykemelding slik at mannen overtok permisjonen min i 2 uker, han måtte ta seg av storesøster. Selv holdt jeg og babyen mest sengen, sov og ammet. Så blir du syk får dere krype til køys både du og babyen. Ikke farlig å amme selv om man er syk, jordmor sa at det faktisk var veldig bra, for da fikk babyen masse antistoffer i seg. Krysser fingrene for at du holder deg frisk!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 30. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2010 takk for svar jenter:-) Satser på at jeg holder meg frisk jeg å:-) Har ikke merket store forandringen fra i går.
Chrizzie Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Man klarer seg alltid på en eller annen måte, men man må ikke være redd for å spørre om hjelp. Jeg skadet benet og måtte gå på krykker i en uke, og med en baby på 5,5 mnd, var ikke det det enkleste i verden kan du si... Huff.. Men mannen måtte trå til, og da fikk han kjent på hvordan dagene som mamma er Kom jaggu noe godt ut av det og, for han er såå mye mer forståelsesfull nå God bedring )
Sistah*G07*J09* Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Det blir man syk, men det går greit likevel Jeg fikk selv en infeksjon da snuppa var 1uke gammel, hadde skyhøy feber og frostanfall og hele pakka. Da snuppa var 3uker fikk jeg spysjuka, å var daudårlig i 2-3dager. Da snuppa var 4uker fikk jeg influensa, å hadde 40 i feber i en uke. Klarte ikke å komme meg opp av sengen alene engang. Men har heldigvis en super samboer, som var flink å tok seg av både 2åringen vår og lille snuppa. Å han kom bare med snuppa når hun skulle ammes, ellers lå jeg stortsett i sengen. Gikk bare fint, men kunne godt tenkt med en bedre barsel periode. Men alt går Snuppa og samboern ble ikke syke, bare jeg og 2åringen som var dårlige. Vil heller være syk selv med en 4ukers gammel baby, enn å ha en syk samboer og en 4ukers gammel baby Syke mannfolk er det verste som fins
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2010 hehe jeg vet! I følge dem selv er de mye mer syke enn oss! hehe det er ikke noe ålreit med syke mannfolk nei! takk for svar jenter:-) Formen er bedre *bank i bordet* :-D Så da satser jeg på å slippe unna!
Propellll ♥ Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Jeg husket jeg spurte helsesøster om dette da gutten min var liten og vi var midt oppi svineinfluensaen. Hun sa bare at jeg skulle være ekstra nøye med håndhygiene og ikke kysse så masse på han, heller gi klem, og hoste og nyse inni armen. Ellers så må man jo ta vare på babyen sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå