Gå til innhold

Tips til brødmat spising (7 mnd gammel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd brød i en mnd nå ca, og hver gang så blir den liggende på tunga, så drar han den litt rundt i munnen, så havner den oppi ganen og der blir den, så drar jeg den ned igjen med fingeren, så blir den liggende på tunga, så rulles den rundt og opp i ganen igjen hvor den fester seg. For at han skal svelge den må jeg gi han masse vann mens den ligger på tunga.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil og ha tips....! Min lille høne spiser heller ikke , 10 mnd gammel!

Skrevet

vel helsesøster sa at ikke barn er flinke brødspisere...antar det er slike ting som kommer etterhvert.

Skrevet

Nja, det er vel ulikt fra barn til barn det. Min lille jente har fått skive siden hun var 6 mnd og fra ca 7 mnd av spiste hun ganske store biter uten problem, nå som hun er 8 mnd biter hun av og spiser skive helt selv. Har også en 7 åring som aldri har vært glad i brødskive, er det ikke nå heller.

Et tips siden det er et problem at skiven klistrer seg i ganen er å vente til brødet har stått et par dager, altså er litt tørt. Du kan også forsøke å dyppe bitene i f.eks frutti slik at det er væske rundt hver brødbit. Lykke til :-)

Skrevet

Dyppe de skal jeg jammen prøve .. :)

Skrevet

Man kan fukte brødet med litt vann eller melk. Da blir det ikke så klissete, men glir lettere ned. Gjorde det i begynnelsen med lillemann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...