AussieAnette Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Har prøvd brød i en mnd nå ca, og hver gang så blir den liggende på tunga, så drar han den litt rundt i munnen, så havner den oppi ganen og der blir den, så drar jeg den ned igjen med fingeren, så blir den liggende på tunga, så rulles den rundt og opp i ganen igjen hvor den fester seg. For at han skal svelge den må jeg gi han masse vann mens den ligger på tunga. Tips?
Gjest Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Jeg vil og ha tips....! Min lille høne spiser heller ikke , 10 mnd gammel!
Tøssa Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 vel helsesøster sa at ikke barn er flinke brødspisere...antar det er slike ting som kommer etterhvert.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Nja, det er vel ulikt fra barn til barn det. Min lille jente har fått skive siden hun var 6 mnd og fra ca 7 mnd av spiste hun ganske store biter uten problem, nå som hun er 8 mnd biter hun av og spiser skive helt selv. Har også en 7 åring som aldri har vært glad i brødskive, er det ikke nå heller. Et tips siden det er et problem at skiven klistrer seg i ganen er å vente til brødet har stått et par dager, altså er litt tørt. Du kan også forsøke å dyppe bitene i f.eks frutti slik at det er væske rundt hver brødbit. Lykke til :-)
AussieAnette Skrevet 30. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2010 Dyppe de skal jeg jammen prøve ..
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Man kan fukte brødet med litt vann eller melk. Da blir det ikke så klissete, men glir lettere ned. Gjorde det i begynnelsen med lillemann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå