Gå til innhold

Hva feiler det folk som legger ut om ekteskapsproblemene sine på facebook?!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et "vennepar" av oss har tydeligvis problemer i ekteskapet, for nå står det på facebook "XXX har gått fra gift til i et forhold men det er problematisk"

Hva er greia med det?

Barn har de også.

Hvorfor er det sånn stress å oppdatere verden på hva som skjer?

Hvorfor kan man ikke ordne slike ting i fred og ro, og bruke den tiden man trenger, uten å ha alles øyne på seg?

Jeg beklager, men dette blir bare tåpelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det behøver da ikke være negativt. Kanskje de synes det er ålreit at folk rundt dem vet hvordan ståa er, så slipper man kinkige spørsmål og feilaktige antagelser.

Skrevet

enig med pila.

Skittslenging via statuser derimot, DET er tåpelig. Heldigvis har jeg få slike facebookvenner.

Skrevet

Ja, det er det laveste! Jeg har ei slik på facebook. Det er direkte pinlig :(

Men jeg synes ikke det er nødvendig å dele informasjon om forholdet sitt på facebook i utgangspunktet.

Mulig jeg er litt sær,men jeg synes det er tåpelig å skrive "elsker den fantastiske puselusen min osv. osv" o.l. også.

Facebook er et "offentlig" sted,og for meg er slike ting privat...

Ikke det at man ikke skal snakke med folk om sine personlige problemer, men jeg synes ikke man trenger å dele det med sine "700 nærmeste venner"... ;)

Skrevet

å skrive at man elsker samboeren sin er det vel ingenting i veien for. Det er da ganske innlysende uansett.. Syns det er bedre at folk skriver det enn å oppdatere statusen hver gang de f.eks henter noe i kjøleskapet. Sånne totalt uinteressante ting kan folk holde for seg selv. Det samme med problemene i forhold/hjemmet. Det er ikke andres sak uansett.

Skrevet

Kan jo hende disse menneskene har hatt problemmer lenge,og syns det er en grei måte å informere hvordan det ligger an.

Så feiler de nok ikke noe,de bare tenker anderledes enn deg her :)

Skrevet

Ja, men da lar jo du (og jeg med deg) være å dele slik informasjon.

Jeg ser fortsatt ikke problemet med at andre gjør det. Blir det for intimitetstyrannisk er det jo bare å fjerne dem fra statusoppdateringene. =)

Skrevet

Har ett vennepar som sleit i ekteskapet og gjorde det samme, tenkte ikke noe spesielt over det.

Men ett annet vennepar har av og på forhold med barn, har hatt det i 3 år nå, og hver gang de går fra hverandre er de singel på facebook og når de blir sammen igjen går de offentlig på facebook om det også, de har vel gått fra hverandre rundt en gang i mnd siste 3 åra, det syns jeg er pinlig at de gjør, det har dessuten blitt en skikkelig snakkis blant felles kjente.

En annen kompis fikk dame, skulle bli pappa og blei singel igjen, alt på under 3 mnd, er litt sjokkerende det og at han vil si det til "alle". Han fikk dessuten kommentaren, "du trenger ikke å kommentere etthvert ligg og etthvert brudd",hehe. Syns det var en passende kommentar.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Det passer seg ikke. Men nå er det mange som er veeeldig aktive på facebook, og omtrent legger ut når de skal på do.. Dersom det er noen "sånne" som har skrevet dette er det kanskje naturlig for dem. Men for all del, jeg syns det er helt idiotisk. Stakkars barna deres hvis de er gamle nok til å forstå.

Skrevet

Trenger det å feile dem noe i det hele tatt da?? Det at du ikke synes det er riktig betyr jo ikke at dem bryter noen graverende sosiale normer.jeg synes det er feil å sette seg sine egne grenser som standard for hva som er riktig og galt av andra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...