Indigo 08-10-13 Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Kynnerne har kommet for fullt de siste dagene. Kommer på rekke og rad. Spesielt i går, enda jeg hadde fridag og forholdt meg mest i ro faktisk.. Nå har jeg glemt alt om kynnere, men er det et tegn på at man burde ta det litt mer med ro? Føler faktisk at jeg ikke lenger klarer å henge helt med i hverdagen, selv om jeg kun jobber 60%. Så lurer på om jeg skal ta en tur til legen igjen. Men uansett, disse kynnerne, det skal jo være helt normalt. Men likevel. Føler jeg må stoppe litt opp og puste meg gjennom dem. Kan det være et tegn på å stresse ned??
EleResa Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Det samme lurer jeg litt på, kjenner kynnerne absolutt best og lengst når jeg er stressa, og lurer på om det er et tegn på å roe ned litt.. *dytter denne for deg*
Cassiopeia <3 Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 - jeg drev med flytting forrige helg og endte opp med kynnere hvert 20 min i to dager. Veldig slitsomt og fikk KJEFT av jordmor på føden Er førstegangs fødende så derfor ringte jeg for å høre med jordmor. Fikk da beskjed om at man ikke skal oppleve så mange kynnere som kommer regelmessig, det kan sette igang fødsel. Så derfor jenter skal dere ta det med ro og være obs. Jeg er 28 uker nå, og som jordmor sa: man trenger ikke 10 cm åpning så tidlig!!! Hvis det ikke gir seg, skal det sjekkes om livmortappen har flatet ut, innvendig ul... Lykke til, så håper vi at vi får store friske barn til termin:)
Mammahjertet <3 Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Det er et tegn på at du bør roe ned tempoet ja. Jeg hadde en ordentlig ubehagelig runde med kynnere for en del uker siden og legen sykmeldte meg 100% i litt over en uke. Da var det rolige dager og godt inntak av væske som ble redningen for meg. Det er også viktig at en ikke går rundt og føler seg forstoppet(noe som en lett kan bli under graviditeten). Har du ikke kommet deg ordentlig på do hver dag, så kan det gjøre at kynnerne blir verre. Jeg også merker kynnere fremdeles inn i mellom(selv om jeg har skrudd ned tempoet på jobb). Kynnere er jo helt normalt å få i løpet av graviditeten. Men husk de skal ikke være direkte smertefulle og heller ikke komme i regelmessige sterke tak. Hvis jeg var deg ville jeg tatt meg en tur til legen igjen. Det er ikke bra for verken deg og babyen å gå rundt og føle på stress når kynnerne kommer slik som du beskriver. Husk at alle har kynnere i løpet av graviditeten, men som sagt skal de ikke være direkte vonde. Få deg noen dager å slappe av på så føler du deg nok mye bedre :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå