Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Er ikke knebøy og utfall det samme, bare at med utfall trener du étt og étt ben, i stedet for knebøy hvor begge bena blir tatt med engang? Har begynt å trene hjemme, ca en halv time annen hver dag. I begynnelsen trente jeg knebøy OG utfall, men så fant jeg ut at det er jo det samme egentlig? Slik ser prog mitt ut: Utfall 10 x 3 Situps 10 x 3 I tillegg går jeg et par turer med barnevogna i uka, én tur ca 45 min. Er ganske slank fra før av, og er ikke ute etter å gå ned i vekt, men kun stramme opp kroppen/få litt definerte muskler. Tror dere dette lille treningsprogrammet funker da?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Det er nettopp derfor det ikke er det samme. I knebøy står du med bena parallellt mens du går ned mot huk. I utfall er utgansposisjonen at du står med bena parallellt med setter den ene benet foran og setter deg ned til nesten får 90 graders vinkel under kneet. Utfall er mye mer effektivt syns jeg. Men prøv å gjøre denne øvelsen. Gjør utfall men ikke ta annenhver fot eller dra foten på plass igjen. Bare stå med ene bene ut og gå opp og ned (strekke ut benet, bøy, strekk ut benet, bøy). Det er kjempetungt, spesielt med vekter. For å gjøre en knebøyøvelse en killer-tung øvelse skal du ikke reise deg helt opp i utgangsposisjon. Stå i knebøy, men løft deg opp bare en cm eller to, og gå ned et par cm igjen. Gjør dette fort mange ganger på rad og du skal få kjenne det svir i lårene. Men selv om en øvelse trener samme muskler, så vil øvelsene har forskjellige navn, selv om de er ganske like. Men knebøy og utfall er ikke HELT det samme.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Hmm, bruker du en halvtime på 3 X 10 utfall og 3 X 10 situps? Var ikke det veldig lang tid på så få øvelser? Hvis du skal stramme opp bør du nok ta i med enn dette. Jeg pleier å ta 100 situps, og ville ihvertfall ha tatt det dobbelte av dte du gjør (men varierer selvsfølgelig med skrå/rett frem/beina opp/beina ned osv). Hadde også supplert med noen flere øvelser, ihvertfall et par til.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Muskelgruppene man trener når man trener underkropp er bakside lår, forside lår, legger og rumpe. Utfall og knebøy virker ulikt på de forskjellige musklene. Ingen av dem tar noe særlig på leggene. Hvis du vil trene legger kan du f. eks. stå på ett ben om gangen, og heve kroppen (med eller uten vekt) opp på tå og ned igjen flere ganger. Hvis du kjenner godt etter når du tar knebøy og utfall vil du kjenne at det "svir" i ulike deler av låret (og rumpa) så kombinasjonen knebøy og utfall er god om du vil trene hele området:) Uansett er det lurt å velge øvelser tilpasset de muskelgruppene du vil trene Hvis jeg var deg ville jeg variert mage-treningen mellom sit-ups, planken og andre typer mage-øvelser. For å få en sterk kjernemuskulatur ville jeg også lagt inn noen rygg-øvelser i programmet:)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Hi her På utfall tar jeg 10x 3 på hver fot..Så blir jo egentlig 20 x 3.. Noen forslag til flere øvelser jeg kan gjøre hjemme, uten apparater da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå