Gå til innhold

Sinnsforvirrede ulvehatere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir så sint at jeg omtrent sprekker.

Forbanna j...a f...e folk!

Skrevet

Herregud! Hvorfor? Hvorfor legge ut forgiftet kjøtt til ulvene og andre dyr for den saks skyld? Hvorfor hater de ulven?

Jeg elsker ulven jeg! Måtte de snart få være i fred

Skrevet

Selv om man "elsker" ulven kan man uansett ikke la den formere seg fritt i lengden, for da vil det melde seg et behov for jakt.

Akkurat som det melder seg et behov for jakt på elg og hjort.

Men jeg går ut fra at ulve-elskerne ikke vil ta noe seriøst ansvar for å holde dyrebestanden i sjakk. Dersom bestanden ikke holdes i sjakk vil dyrene lide.

Skrevet

Jeg er gjerne med på å holde alle rovdyrraser i sjakk jeg. De skal ha nok plass å boltre seg på, det er ikke ensbetydende med å drepe ulv for fote og legge ut bedervet mat som både ulv og mange andre dyr i skogen spiser.

Ta feks gaupjakta her jeg bor.. de får fellingstilatelse for 80 dyr.. kan ikke tenke meg at dette kun er for å holde bestanden i sjakk.. beregnet minimum av gauper i hele Norge er på rundt 500 dyr, synes det høres virkelig drøyt ut å gi tillatelse til å drepe 1/5.. så lite er ikke landet vårt altså..Her er det nok sauebønder som har lagt press på staten for å "få unna styggedommen".. men dette er min høyst personlige mening og det er lov å være uenig!

Skrevet

Brukte ikke du lammeskinn til barna dine? Ville ikke du at noen skulle strikke til dem?

Ergo, sett mer pris på sauebøndene.

Gjest sug lut
Skrevet

Jada, den dagen sauebøndene setter nok pris på sauene sine til faktisk å gidde gjete dem.

Skrevet

En sauebonde har faktisk ikke tid til å gjete sauene sine, må i tilfelle være ulvesikre gjerder som blir tiltak.

En sauebonde har nok med vedlikehold av driftsbygninger, traktorkjøring på markene, møkkagraving etc.

Om du sammenligner med reineiere så har faktisk ikke reineiere driftsbygninger, silofor eller møkk som må kjøres ut.

Skrevet

Hvis en bonde ikke gidder passe dyrene sine bør han ikke ha husdyr. Norske bønder driver med organisert dyremishandling i stor stil.

Skrevet

Enkelte steder i landet står det jo sauer midt i veien der det er 60km/t ++ Ganske mange sauepåkjørsel som skjer årlig i forhold til sauemord av rovdyr.

Så de har ikke noe å sutre for de jævla bøndene.

Skrevet

"Ulvehatere" ? Må vel være bønder det ja.. For ingen andre kan vel hate ulver?

Guh, for noen nydelige dyr i hvertfall! *Elsk*

Skrevet

Dersom bonden ikke har tid til å passe på sine egne dyr, burde han aldri drevet med sauer i utgangspunktet. Å klage over rovdyra (som faktisk er en naturlig del av faunaen, i motsetning til sauene), blir for lettvint.

Skrevet

Kontrollert jakt med ordentlige våpen og kyndige jegere for å kontrollere bestanden er greit nok, å legge ut bedervet mat er IKKE greit. Det er dyremishandling.

Skrevet

Jeg går glatt glipp av saueskinn og pinnekjøtt (nydelig mat) for at ulven skal få leve ja..

Skrevet

vet du hvor mange ulver det er i Norge og hvor "mye" skade dem gjør??

På 1950-60-tallet ble ulven nesten utryddet i Skandinavia på grunn av hard jakt. Ulven ble så fredet i Norge i 1972, men det var først på midten av 1990-tallet at vi fikk regelmessige ynglinger som, sammen med innvandring fra Finland og Russland, gav grunnlag for den lille ulvestammen vi har i dag. I dag finnes kun omlag 15-20 helnorske ulver. Disse finnes hovedsaklig i Hedmark, Akershus og Østfold. Den sørskandinaviske ulvebestanden talte vinteren 2005/06 totalt i underkant av 150 dyr, hvorav 15 familegrupper.

Hentet fra WWF

Finner ikke listen jeg leter etter men der står det at flott tar liv av flest sau i Norden i løpet av et år. Så kommer bjørn, jerv og andre dyr. Nederst på lista står faktisk ulv! Det er flere hundre år siden en ulv angrep et menneske i Norden.

La nå disse ulvene få være i fred! La ulvene og andre rovdyr holde naturen i sjakk. Ikke la jegere få felle så mange dyr. Hva vil skje med de flotte rovdyrene våre om dette fortsetter?

Bøndene får passe på dyrene sine og la disse ulvene som er i underkant av 50stk i Norge få være i fred! Er det så forferdelig mange?

Skrevet

Å vis du kjører på en sau som står der i 60 sona så må du betale bonden!

Skrevet

Det er greit å sitte i en blokkleilighet i Oslo og si at man elsker ulver og hater sutrette bønder. Men her jeg bor i østerdalen kjenner man virkelig ulveproblemet på kroppen!To av naboene har opplevd at ulven rett og slett har drept hunden deres mitt på tunet, på høylyst dag!En annen opplevde at ulven var så pågående, at selv om han klappet høyt i hendene, sto ulven like pal ved hushjørnet og så på han!

At bøndene ikke tar vare på dyrene sine, er bare tull!Da synes jeg dere ulveelskere kan frivillig komme å gjete sauer hele sommeren, slik at ulven kan få leve!Eller så kan vi forflytte all ulv inn til Oslomarka, så skal vi se hvor lenge det går før dere byfolk vil ha ulven flyttet fordi den har drept en puddel eller to!

Jeg er ikke for forgiftning av ulv, men jeg mener det er vår rett til å holde ulvebestanden nede på en human måte.

Så ikke uttal dere om noe dere tydeligvis ikke vet noenting om, eller før dere faktisk opplever problemet på kroppen!

Skrevet

Hvordan kan du påstå at sauene blir tatt vare på når mange dyr hvert eneste år lider pga skader, fall og angrep? Det er dessuten ikke andre enn bonden sitt ansvar å passe dyra sine! Å påstå noe annet er jo ikke riktig klokt.

Jeg har bodd 5 år med barn, bikkjer og høner i ulveområde, på et småbruk. Vi hadde ulv rundt hushjørnene titt oig ofte. Jeg er likvel ikke så sinnsforvirret at jeg mener ulven må dø. Det er noe som heter sameksistens. Her i Norge er det late og bortskjemte folk (og dumme).

Skrevet

18:06

Er du dum????

Hva vet du om hvor vi bor?? Her jeg bor er det observert ulv for ikke lenge siden. Har husdyr selv (innedyr) , men de går ute selv løse, under oppsyn. Og man må ta forhåndsregler. Det er mitt ansvar som hundeeier, og jeg synes bøndene må ta det samme ansvaret.

Nææææh, stod ulven bare og så på han, selv om han klappet i hendene??? Oi, det må være en blodtørstig ulv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...