Sofia 40 Skrevet 30. april 2010 #1 Del Skrevet 30. april 2010 Hei, Jeg er i KBH i forbindelse med mitt 3.IVF-forsøk ( 8 turer totalt). Fikk i morges en trist telefon fra klinikken; ingen av de to eggene de hentet ut onsdag hadde blitt befruktet og delt seg. Jeg hadde fire fine follikler denne gangen; gynekologen sa at alt så veldig bra ut. Jeg satte Ovitrelle presis kl 21.15 mandag, og hadde egguttak onsdag kl. 9.15. Dette ble ti minutter forsinket, men jeg vet ikke om dette hadde noen betydning. Uansett: Da legen skulle ta ut egg hadde eggløsning alt begynt; to av folliklene var løsnet og borte, hun fikk ut to. Dette kan ha ødelagt disse to, mente han jeg snakket med i dag. Lindenberg er bortreist denne uken, så jeg fikk beskjed om å ringe han til uken og gå gjennom min journal. At eggløsning kommer før 36 timer etter Ovitrelle har visst hendt før sa han, vet noen noe om dette? Det har vært to spente dager; det var jo litt tøft at to av folliklene hadde forsvunnet allerede før egguttak. Nå er jeg bare litt oppgitt, men har ikke tenkt å dvele for mye ved dette, men håper å komme i gang igjen raskt, kanskje allerede enste måned for ikke å gå kjenne på dette for lenge. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141792097-skuffende-telefon-fra-cfc/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Egg *3. IVF* Skrevet 30. april 2010 #2 Del Skrevet 30. april 2010 Nei og nei, så kjedelig!!! :-( Jeg hadde gått rett i kjelleren om det hadde hendt meg på første forsøk. Jeg kom to dager for seint i gang med Orgalutran (og da var jeg forbanna på CFC som ikke hadde opplyst tidligere om at jeg skulle ta dette etterhvert) og var livredd for at jeg skulle få en eggløsning som nettopp ville ødelagt kvaliteten på de andre gjenværende eggene. Heldigvis skjedde ikke dette, men ingen av de to eggene jeg fikk satt inn til slutt, festet seg - og ikke har jeg noe på frys. Skal også ringe Lindenberg til uka og høre hvor fort jeg kan komme i gang med neste forsøk. Rent praktisk burde jeg nok stått over en syklus pga stress og flytting...men vil jo, som deg, bare i gang med neste forsøk så raskt som mulig. All hell og lykke med neste forsøk, Sofia!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141792097-skuffende-telefon-fra-cfc/#findComment-141794266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bumpi de bump Skrevet 30. april 2010 #3 Del Skrevet 30. april 2010 Hei Sofia 40, fy f... dette var fælt. Jeg hadde så håp for deg denne gangen, har tenkt en del på deg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si og ikke har jeg kunnskap om Ovitrell og for tidlig eggløsning heller. Så jeg sender deg en god klem og er glad for at du allerede nå makter å løfte blikket og se frem til neste runde. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141792097-skuffende-telefon-fra-cfc/#findComment-141794341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissTaurus Skrevet 30. april 2010 #4 Del Skrevet 30. april 2010 Hei Sofia Det var leit å høre at det ikke gikk din vei. Kjedelig at eggene var ødelagt. Kan ikke tro at 10 minutters forsinkelse hadde noen betydning. Det kan ikke være at folliklene var for blitt for store før du tok sprøyten? Håper du finner ut av dette slik at det ikke skjer igjen. Bra du er klar for ny runde:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141792097-skuffende-telefon-fra-cfc/#findComment-141794396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull38 Skrevet 30. april 2010 #5 Del Skrevet 30. april 2010 Hei Sofia! Det var trist lesning! Jeg fikk bare ut tre egg av 10 follikler, og ble skuffa. Jeg lurer nå på om Lindenberg hadde tatt ut folliklene på begge sidene. Synes han holdt på i samme område og mener han stakk bare 4 gang. Vet han var på høyre eggstokk, men han nevnte ikke hvor mange follikler han hadde funnet. Da jeg spurte medisinstudenten fikk jeg beskjed om at det ikke var egg i de andre. Men stikker de ikke en gang i hver follikel? Skal spørre han om det neste gang. Var også redd det ikke skulle bli noen befruktning, så jeg ble kjempelettet da CFC sa de var befruktet og så flotte ut! Kan bare tenke meg den nedturen jeg hadde fått hvis dette ikke hadde skjedd! Tok du orgalutran de siste dagene før uttak? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141792097-skuffende-telefon-fra-cfc/#findComment-141794697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia 40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 30. april 2010 Takk skal dere ha for støtte, klem og gode ord. Det varmer:-) Det er koselig å høre at du har tenkt på meg bumpi de bump. Jeg er faktisk ikke helt knust, og takler foreløbig dette bedre enn jeg hadde trodd. Er kanskje mest sjokkert foreløbig. Har spist dessert både til lunsj og middag pluss et glass vin x2 - må jo ta litt vare på meg selv:-) Jeg har mange spørsmål å stille Lindenberg, ser fram til å få svar. Han som ringte meg i morges var veldig ivaretganende synes jeg. Men ja -fælt. Jeg tror ikke folliklene var for store- men det skal jeg spørre om. Den største var den eneste på høyre side, og den ble tatt ut. Min teori var at det var de to beste som gikk tapt før egguttak - det var nemlig tre på venstre side ( to på 20 og en på 18-19). Jeg tok Orgalutran i seks dager, så det skulle være ok. Jeg trente ikke etter siste scanning. Håpefull38: Jeg har alltid merket at de tar ut på begge sider de tre gangene jeg har hatt uttak. Jeg tror legene der er litt forskjellige når det gjelder hvor små folllikler de tar ut - særlig Lindenberg har jeg opplevd ikke tar ut follikler som er for små- hvorfor vet jeg ikke. Kanskje ble folliklene dine målt først? Uansett: jeg tror det er lurt å følge med på det meste - selv den beste lege kan gjøre en feil - det er menneskelig. Skjønner godt det var nervepirrende, Lille egg med at du tok orgalutran for sent- det er også slike ting vi må passe på selv -just in case. heldigvis har jeg en oppegående gynekolog, som ikke tar for gitt det klinikken sier, men tenker selv. Skjønner godt at du også vil raskt i gang igjen. Denne gangen har jeg hatt mer ro over meg enn noen av de andre turene, jeg har slappet av og tenkt " at nå kan jeg/gjør jeg det jeg trenger og vite/gjøre", man blir jo rene eksperten: likevel denne overraskelsen. Uansett må vi bare håpe på det beste i livet! I forhold til økonomi kjøpte jeg det meste av medisiner på Nordbysenteret i Strømtad denne gangen -og sparte 7000 kroner på det. Har også tatt buss ned og tilbake - helt ok - pris 700 kroner. Alle monner drar:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141792097-skuffende-telefon-fra-cfc/#findComment-141795317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla er mamma! Skrevet 1. mai 2010 #7 Del Skrevet 1. mai 2010 Huff Sofia! Får så vondt i magen av dere som kjemper så hardt! Unner deg så inderlig å lykkes nå!! Sender masse gode tanker, og godt å høre at du ikke ble helt "lagt i bakken" Det er sterke kvinner som gjør dette jenter!!! Og jeg blir om mulig enda mer imponert over de som går veien alene. Stor klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141792097-skuffende-telefon-fra-cfc/#findComment-141796946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storkfrøken69 Skrevet 1. mai 2010 #8 Del Skrevet 1. mai 2010 Huff, så utrolig kjedelig. Jeg har ikke opplevd akkurat det samme som deg, men jeg har opplevd at ingen egg ble befruktet. Jeg hadde da 9-10 follikler, men de fikk likevel bare ut 2 egg. Var inne til samtale med Dr. L. Han tok seg god tid og forklarte masse. han var og veldig klar på at dette sannsynligvis bare var en dårlig syklus. Han syntes vi skulle vente en måned og så prøve igjen. Og det gjorde vi - HELDIGVIS ) Gangen etter satt den. Jeg krysser fingrene for deg. Plutselig lykkes du ) ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141792097-skuffende-telefon-fra-cfc/#findComment-141797846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull38 Skrevet 2. mai 2010 #9 Del Skrevet 2. mai 2010 Lindenberg målte ikke folliklene mine. Hadde 4 follikler som var 9mm på siste scanning som var 3 dager før uttak. Har lest på "spør legen" på siden til CFC, og da svarte Lindenberg ei at de tok ut alt over 10mm. Regner med at mine da hadde blitt rundt 12-14mm. Jeg hadde uttak gjennom magen pga at muskelknuten på livmora har presset eggstokken opp. Bedre å komme til den veien. Kjentes likevel ut som han kun tok ut på høyre side. Hadde 6 follikler på venstre side, og der var også de største. Må høre med han om dette, for det er irriterende hvis man kunne hatt flere egg på frys. Da blir man snytt for forsøk hvis man skulle trenge flere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141792097-skuffende-telefon-fra-cfc/#findComment-141801117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia 40 Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 2. mai 2010 Takk for veldig god støtte jenter. Kom meg hjem med buss i går - men det ble en lang dag må jeg si. Det var godt å komme hjem. Har skrevet en mail til klinikken og bedt om en samtale denne uken. Ser fram til en skikkelig gjennomgang. Ja, det er ganske tøft å gjøre dette alene, det kjenner jeg på - men jeg har valgt å gå for dette, og kommer til å prøve igjen. Det er inspirerende Storkfrøken69 med din historie - at det var en dårlig syklus, og så har man plutselig en god. Håpefull38- kanskje du skal spørre klinikken - ikke godt å gå å tenke på det der; det har noe med tillit å gjøre i forhold til neste forsøk. Det høres vondt ut å ta ut eggene gjennom magen - det er jo utrolig hva som år an i den medsinske verden. En ting jeg merker meg er at jeg er ganske oppblåst i puppene - litt sånn jeg kunne ha tolket som et graviditetstegn; det er nok ettervirkninger av medisin - skal huske på det til neste gang. Jeg skal oppdatere dere etter samtalen med Lindenberg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141792097-skuffende-telefon-fra-cfc/#findComment-141801860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå