bondeknøl Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Jeg skal ha med frøkna til legen i dag, hun har fått så mye kløe og "utslett" i det siste.. Har bytta ut vaskemiddelet til Neutral, og tenkte jeg skulle kjøpe en god krem på apoteket.. Noen der ute med barn som har eksem og har god erfaring med krem? Hvilken er best?
Gjest Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Er vel to tråder til her på skravle om dette i dag ;o) Mne råd til de beste aptek kremene er APO BASE (den røde) og ADERMA Lykke til =)
Sistah*G07*J09* Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Snuppa her fikk eksem/utslett da hun var rundt 3mnd. Var hos legen å han sa at det eneste som hjalp var hydrokortison. Det er jeg ikke enig i, men men..... Har smurt med Aderma exomega på kroppen, å der har stortsett alt blitt borte. Men smører henne med den hver morgen og kveld, selv om hun ikke har utbrudd nå. I ansiktet smurte vi med hydrokortison en ukes tid, men utslettet kom tilbake med det samme vi sluttet. Til tross for at vi trappet gradvis ned osv. Nå smører vi med en annen Aderma krem i ansiktet (repair eller no). Har bare smurt i 2-3dager, men virker som den funker, fordi utslettet er blitt lysere og huden er ikke så ru lengre Har også prøvd eksem-kremen til Novis, den syns jeg bare utslette ble verre av. A-vitaminkrem og Alovera har jeg også hørt skal hjelpe, men har ikke prøvd det selv.
Piipii Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Vi sliter også med dette på våre barn og har prøvd begge de to kremene som mor79 sier. Og de er kjempe bra, MEN astma/allergi legen vår sa at vi også burde prøve spenol. Og det gjorde vi og den virker like bra som både APO basa og Aderma. Og den koster 9 kr kontra 299 som adermaen koster.
Gjest Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Jeg brukte hydrokortison gjevnelig i to år på eldstemann, aderma i de gode periodene. Etter jeg gikk over til APO BASE(den røde) har jeg kun brukt kortison på noen flekker et par ganger. Han var så klein at han hadde åpne sår etter halv time i svømmehallen... Men det er jo veldig forskjellig hvordan vi reagerer på ting, spenol funker ikke på meg, har ikke prøvd det på gullet mitt. Men den bruker mamma(tror hus har psoriasis(eller noe....) og den funker på henne =) kommer vel mye an på årsaken til utsletet!
Piipii Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 Helt ening i at det er vedlig forskjellig fra person til person hva som virker. Vi også bruker hydrokortison kun på flekker innemellom. Og er veldig glad for at spenol virker her. For syns prisene er helt sinnsyke
Gjest Skrevet 30. april 2010 #8 Skrevet 30. april 2010 Aderma kremer er dritdyr!!!! Ikke fult så ille med APO BASEN da... "bare" ca 120 kr Jeg pleier alltid å spør om noen prøvetuber, disse er så greie å ha i stelleveska!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå