Gå til innhold

hva skal de små ha på seg på 17.mai?

Anbefalte innlegg

her har svigermor strikket en liten barnebunad til han :) og kjøpt skjorte og sko! ser jo ut som en liten gutt jo - ikke baby lenger nå, nei! skjorten og skoene var jo litt store, men han skal jo bare sitte i vogna så det gjør jo ikke noe :)

Hun elsker og strikke til han, og jeg sier "ja, takk!". Helt topp :)

Fortsetter under...

Her skal også poden ha på seg hjemmestrikket bunda. Har også kjøpt skjorte og sko. Skoa var også litt for store her, men skal jo bare sitte til "pynt" da han ikke går enda. Også kjøpte jeg sort bunadslue.

Nei, de er nok ikke babyer lengre. Tida har gått så fort.

Her skal lillebror ha på seg festdrakt - maken til den storesøster har. De er så kule med samme sort! De hadde det på i dåpen til lillebror også og det var jammen pent! Men lue har jeg ikke tenkt på enda. Hvor får man kjøpt det? Må jo ha ei sort ei til han siden drakten er rød og sort.

Og sko? Hmmm. Må vel tenke på det også. Hadde egentlig bare tenkt bunadstrømper på i vogna, men han vil vel gjerne opp å stå og gå litt også. Så da må det vel sko til... Skal se i "arveeska" fra søstra mi.

Godt noen minnet meg på dette!

Her blir det "bunad" som vi fikk av svigers. Skulle egentlig ha den i dåpen, men tassen var litt liten. Nå passer den.

Kjøpte lue og strømper på obs. Er alt for stort da. Men de har ikke mindre enn 19-22 eller noe i strømper, har sko men de er også for store.

Gleder meg til å feire 17mai.

Har kjøpt inn ballonger, flag til tassen, fløyter, vifte mm. hehe dette blir gøy

Annonse

Har ikke fått tenkt så langt. Men er jo veldig fint med en sånn festdrakt. Får finne en som ikke er alt for dyr, men likevel fin. (Noen tips her forresten?) Får jo bare brukt den en gang liksom. Får komme meg på shopping da tenker jeg :-)

Hilde, du kan jo kjøpe den litt stor da, så passer den til jul også hvertfall. Her har lillebror en som han brukte i dåpen også. Da var det langbukse med vest. Nå er det litt kortere bukse og til jul igjen er den vel helt passe. Er ikke pent med sånn svær og posete, men litt lang gjør jo ikke noe.

Reflex har pene festdrakter. Obs mener jeg også har noen fine. Men vær tidlig ute. Blir fort utsolgt for de fine i riktig størrelse.

Lille gutt skal ha bunad, Han blir så fin atte:) Men trenger noen sko for di jeg har er for store må ha str.19. Han ensker å gå så kan ikke bruke alt for store sko:) Hvor kjøper jeg det?

Da var jeg på Obs idag og fikk med meg den siste festdrakten i riktig størrelse. Hadde egentlig tenkt å kjøpe litt stor, men hadde ikke 86 igjen. Så da ble det 80, men den var romslig den så kunne nok ikke hatt noe større.

Små bunadsko hadde de desverre ikke igjen :( Så får finne det et annet sted. Litt kjekt om han kan få komme opp å "gå" litt og ikke bare sitte i vogna.

Prøvde festdrakten på han nå og han ble såååå fin. Gleder meg til 17. mai nå.

Annonse

Strikket bunad fra svigermor.. som jeg og gullet elsker hun å strikke og jeg sier jajajajaja takk :) Har kjøpt skaut, skjorte/body og blonde strømpebukse. Blir SÅ søt.. Sølje (som fungerte som dåpsnål akkurat da) fikk hun av oss til dåpen så gleder meg til å fått brukt den igjen ;)

Det blir noen flotte julibarn altså :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...