Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Sto og laget mat på kjøkkenet og ser det går en person forbi og tar meg selv i å tenke.. herregud det er en neger i gata mi. Må faktisk innrømme at jeg ble sjokket over meg selv. Skulle tro jeg bodde alene i jungelen. Jeg er ikke rassist så den var drøy! Mente ikke å fornærme noen, ville bare fortelle min snevre spontane tanke der jeg sto. Fatter bare ikke hvor den kom fra.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Hahaha, høres ut som meg du! Jeg bor i skauen og vi har en ikke så populær turvei forbi her, så ikke så ofte det kommer noen, men en gang i blant. I fjor sommer derimot holdt jeg på å ramle ut vinduet da en hel muslim slekt kom gående i draktene sine, midt inni skauen Du, med all respekt å melde, men det så helt latterlig ut
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Hvor i all verden bor du? Selv i de minste avkroker jeg har vært i rundt om i landet har de vært "negre" og folk fra mange ulike nasjoner.
Gjest Tale30 Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Jeg sto i en kø på en kafe en gang, og jenta foran meg snakket i telefonen. Det var tydeligvis noen som spurte om hun måtte vente lenge og hun sa: "Neida, det er to stykker og en neger foran meg" Hahaha, hun holdt på å dø! Det er nok slike kategoriseringer man underbevisst har, som kommer til overflaten en gang i blant
Rampongi Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 jeg har en litt annen tanke; hurra, jeg stikker ut å sjekker om han kan snakke swahili tenker jeg Jeg skjønner deg litt også da
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Jeg er ikke HI, men man skal ikke så langt ut av storbyene før de etniske minoritetene (eller hva som er korrekt betegnelse i disse dager) er sterkt underrepresentert. Vi har flyttet et lite stykke utenfor Kristiansand, under en halvtime i bil, til et sted med ganske høye boligpriser, mange med sjøutsikt, strandlinje m.m., nesten utelukkende eneboliger osv osv. I skolekretsen her er de eneste som ikke er av norsk opprinnelse adopterte, og jeg ville kjent meg godt igjen i HIs tankegang om det kom en "neger" spaserende forbi her:) (Og det på tross av at jeg har vokst opp i et veldig internasjonalt miljø...)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 Men hvordan vet jeg at det er swahili når jeg ikke snakker swahili selv? Kanskje han er fra Harstad?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå