Gå til innhold

Herregud, det går en neger i gata vår....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sto og laget mat på kjøkkenet og ser det går en person forbi og tar meg selv i å tenke.. herregud det er en neger i gata mi.

Må faktisk innrømme at jeg ble sjokket over meg selv. Skulle tro jeg bodde alene i jungelen. Jeg er ikke rassist så den var drøy!

Mente ikke å fornærme noen, ville bare fortelle min snevre spontane tanke der jeg sto. Fatter bare ikke hvor den kom fra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha, høres ut som meg du! Jeg bor i skauen og vi har en ikke så populær turvei forbi her, så ikke så ofte det kommer noen, men en gang i blant.

I fjor sommer derimot holdt jeg på å ramle ut vinduet da en hel muslim slekt kom gående i draktene sine, midt inni skauen :D Du, med all respekt å melde, men det så helt latterlig ut :D

Skrevet

Hvor i all verden bor du? Selv i de minste avkroker jeg har vært i rundt om i landet har de vært "negre" og folk fra mange ulike nasjoner.

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg sto i en kø på en kafe en gang, og jenta foran meg snakket i telefonen. Det var tydeligvis noen som spurte om hun måtte vente lenge og hun sa: "Neida, det er to stykker og en neger foran meg"

Hahaha, hun holdt på å dø! Det er nok slike kategoriseringer man underbevisst har, som kommer til overflaten en gang i blant :)

Skrevet

jeg har en litt annen tanke; hurra, jeg stikker ut å sjekker om han kan snakke swahili tenker jeg :)

Jeg skjønner deg litt også da :)

Skrevet

Jeg er ikke HI, men man skal ikke så langt ut av storbyene før de etniske minoritetene (eller hva som er korrekt betegnelse i disse dager) er sterkt underrepresentert.

Vi har flyttet et lite stykke utenfor Kristiansand, under en halvtime i bil, til et sted med ganske høye boligpriser, mange med sjøutsikt, strandlinje m.m., nesten utelukkende eneboliger osv osv. I skolekretsen her er de eneste som ikke er av norsk opprinnelse adopterte, og jeg ville kjent meg godt igjen i HIs tankegang om det kom en "neger" spaserende forbi her:)

(Og det på tross av at jeg har vokst opp i et veldig internasjonalt miljø...)

Skrevet

Men hvordan vet jeg at det er swahili når jeg ikke snakker swahili selv?

Kanskje han er fra Harstad?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...