trollmamma Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Dette sa du: "Skulle alle på jorden levd på den dietten der hadde det straks tatt slutt på maten. Feite, bortskjemte og forfengelige folk." Og da spurte eg om du kunne forklare det. For dette gjelder nemlig meg. Kan du vennligst forklare meg dette? Du veit tydelegvis noko eg ikkje veit, og eg vil jo unødig ete opp maten til alle andre. Og kvifor gjer det oss bortskjemt og forfengeleg p leve på lavkarbomat?
trollmamma Skrevet 30. april 2010 Forfatter #2 Skrevet 30. april 2010 Før de kaster dekan over skriveleifene her, så beklager eg dei med ein gong ;o)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Fordi det ikke finnes nok fisk i havet, nok budskap eller nok vilt til å fø hele jordens befolkning på lavkarbo. Det er ikke nok kjøtt. Samtidig er den anonyme litt på tur, for før i tiden levde folk på lavkarbo på den måten at raffinert sukker ikke eksisterte. Så en global omlegging av kosthold hadde uansett verdt en helsemessig god ting. Det største problemet er overbefolkning og stadig økende levealder. Vi er for flinke til å holde oss i live.
trollmamma Skrevet 30. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2010 Men man eter da ikkje meir fisk og kjøtt på lavkarbo. Er ikkje nødvendig det. Eg gjer iallefall ikkje det, og ikkje dei eg kjenner som lever på lavkarbo heller. Trur det er mange missforståelser ute og går her. For flinke til å halde oss i live ja hehe. Mulig me berre skal fortsette å proppe i oss dårlig mat da, så synker levealderen ;o)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Hvis du ikke spiser mer kjøtt og fisk på lavkarbo går du ikke på den originale lavkarbodietten. Da går du på en eller annen moderne lett-variant. Mange misforståelser ute og går når det gjelder det.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Jeg har ikke greie på lavkarbomat og er ikke den som skrev dette, men jeg svarer likevel. For å få i seg nok kalorier uten å få det fra karbohydrater må de fleste spise ganske mye kjøtt. Ofte spiser de også de fineste kjøttstykkene med relatvt lite fett. For å produsere 1000 kalorier fra kjøtt må man bruke grovt regnes 10 ganger så mye resurser som om man spiste 1000 kalorier fra karbohydrater. Man kunne mettet ca 10 personer på en ren plantediet for 1 person på en kjøttdiet. Enda værre blir tallene om du ikke spiser alt kjøttet på dyret men bare fileer ol. Ettersom vi har problemer med å brødfø alle menneskene på jorda kan man si at du spiser opp maten for mange andre. Etter min mening har svært få av oss her i Norge så mye å slå oss på brystet for i den sammenhengen. Kostholdet vårt er ikke opptimalt resursmessig.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 Jeg vet ikke hvilket innlegg det er snakk om, men argumentet er jo lett å forstå. For å fremstille en kg kjøtt kreves det mange kg korn f.eks. Altså bruker man en atskillig større andel av "jordens ressurser" ved å spise et måltid bestående av hovedsaklig kjøtt, enn det man gjør ved å spise havregryn;) Men ærlig talt. vi spiser mye kjøtt og fisk i Norge hver eneste dag sammenlignet med diverse u-land. Tror ikke konsumet blir vesentlig høyere av at noen slanker seg med lavkarbo-mat:) Tror personlig ikke det setter dypere merke i jorden vår å spise rent kjøtt, fisk og grønnsaker, enn det gjør å leve på halvfabrikata:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå