Gå til innhold

Dummeste jeg har sett på lenge! :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenkte faktisk motsatt..at det var et godt forslag, men det er jo ingen i dette landet som får lappen ellers, så det blir kanskje litt overkill å gi det til invandrere, som får nok pes fra frp fra før..

Det er vel heller språk og kulturopplæring som gir bedrfe integrasjon enn lappen..

Skrevet

JA hvorfor ikke gi de alt når de kommer til norge, hus,mat,bil,klær osv

Det er da mange normenn som ikke har råd til slikt, men hjelpe de nei det er dumt.

Synes dette tar litt vel av jeg nå, nei er ikke rasist eller noe men veit hvordan man må kjempe for å få noe her hvis man ikke er født rik, eller har den høyeste utdanningen,

Synes at de skal jammen betale å gjøre seg fortjent til ting som alle de andre som er født å oppvokst her i Norge.

Jeg måte vente 8 år før jeg tok lappen forde jeg ikke hadde råd, måte spare å jbbe først.

Nei nå har ting gått for langt.

Skrevet

Hvorfor skal innvandrere få lappen gratis? Det er vel ikke så mange norske 18 åringer som har så god råd til å ta lappen heller?

Skrevet

Hvis vi er interessert i å integrere innvandrere, er dette kanskje noe vi bør være villig til å bidra helt eller delvis med. De kommer ikke med samme forutsetninger som oss, og hvis vi skal hindre ghettofisering i storbyene, er det kanskje en idé å tilrettelegge slik at de kan bo og fungere andre steder.

Skrevet

Teit forslag. Jeg ser absolutt for-argumentet, men tror man vil ødelegge alt for mye ved å gi de dumme nekene som tror innvandrere lever under helt andre regler enn andre ("de bare får alt de vil ha fra sosialen, utlendingene ass!") vann på mølla.

Skrevet

Og da mener jeg ikke 'gi de et hus i slengen'.

Skrevet

Dette blir jo en vanvittig diskriminering, men så lenge det er nordmenn som blir diskriminert så er det vel ok...?

Skrevet

Da jeg vokste opp på 80-tallet på et sted hvor det ikke var innvandrere, var det sosialklientene som fikk samme stempelet. De kunne jo bare gå på "sossen" så fikk de alt de ville ha som vi andre må betale for. For sosialklienter lever fett - NOT.

På samme måten lever alle innvandrere fett på staten. Skulle til tider tro at Norge har en hærskare av lobotomerte tullinger uten evne til å sette seg inn i andres situasjon.

Skrevet

Så en form for ufrivillig segregering er ikke diskriminering?

Skrevet

Jeg syns at mange innvandrere burde få dekt lappen, men tenker ikke på at det skal være slik at når man fyller 18 så skal man løpe å få lappen. Syns det heller skal bli slik at de som er i jobb eller vil ut i jobb skal få lappen.

Ei som bor i blokka her syns jeg fortjener lappen, hun er 47 fra vietnam og tar 3 busser for å komme seg på en dårlig betalt jobb. Hadde hun fått dekt lappen ville hverdagen for henne og hennes datter blitt lettere.

Skrevet

Siden det tydeligvis er så viktig å være mobil her i landet burde jo alle få lappen og bil gratis...

Skrevet

Jeg vil bar esi at det gjelder selvf. ikke alle invandre, det er mange som som virklig gjør en innsats for å bli en del av samfunet i Norge. men veit også om mange som ikke gidder å gjøre en dritt for å få seg en jobb osv, ja også normenn, men forskjelen mlm en normann og en invandrer er at invandrene får ting på sosialen men det får ikke normennene, uten virklig å kjempe.

Min mor var aleine med 3 barn ,jobba 3 jobber bar efor å ha mat på bordet til oss, fikk ikke hjelp fra staten iallefal, nei da kunne hu flytte til en myyyye mindre leilighet sv.

Hadde en vennine som som foreldrene gikk på sosialen, de unga fikk det de trengte bestandig, dyreste sykkler, ny vaskemaskin osv osv osv, men mamma måte spare å ordne seg på andre måter.

Så nei jeg synes dette med lappen ikke burde tilrette legges for de, de får gjøre en innsats som alle andre, jeg tok bussen til skole og jobb i mange år , hadde ikke penger til lappen, det går mange busser, tog, trikk osv, man får bar e stå opp litt tidligere for å rekke det som alle andre.

SORRY ingen sympati her

Skrevet

Jeg kjenner flere norske kvinner som har det på samme måte. Hvorfor er hun fra Vietnam mer verdig til å få lappen gratis?

Skrevet

Og hvor kommer miljøtiltakene inn i bildet?

Skrevet

Forutsetningen for de som er vokst opp i Norge med fullført utdanningsløp (10 år +), er annerledes enn for de som kommer hit i voksen alder. Det er bare at stupide mennesker ikke ser lengre enn nesa rekker.

Skrevet

Har du satt deg inn i kollektivtilbudene i distriktet? Dette tiltaket var vurdert for å hindre innvandrere i å bosette seg i ghettoer i storbyene.

Skrevet

Jo takk! Jeg bor i distriktet og er en av de som hevder jeg trenger bilen, men hevder du det ovenfor en politiker har de mer enn hundre motargumenter på det! Så jeg som vil bo på landet skal tvinges til byen, mens de som vil bo i byen skal tvinges på landet....? JIPPI! Er så glad for ar politikerne åpner munnnen før de har tankt på hele rekken av konsekvenser!

Skrevet

forslaget er kanskje litt ekstremt, men det er gyldighet i resoneringen! Å være uten førekort i bygdenorge er vanskelig hvis bussruter ikke stemmer overens med jobb/BHG osv. Jeg ville heller tilbudt biligere tilbud om førekort, ikke gratis, og mulighet til å ta opp et veldig letthåndtert lån for å betale, og bruke denne innføringen som et ledd av jobbsøking! Sette krav om at dette skal brukes i jobbsammenheng, eller som en mulighet til å skaffe seg jobb! Feks, man må stå som jobbsøker i NAV for å få tilbudet, og da må man jo ta de jobbene man får tilbud om... Mulighetene er mange, og dette tilbudet kunne blitt noe for etniske nordmenn som sitter på sosialen også.

Det dummeste jeg leste i denne artikkelen er han som mente at integreringen handlet om språk alene! Det er så lite hold i den argumentasjonen at det er kvalmt at en politiker kan si slikt! Jada, språk er viktig for å kommunisere, men herreverre da, hva hjelper det å snakke norsk hvis man ikke er en del av samfunnet?? Man må gi mulighet for å komme seg inn i arbeidslivet, nærsamfunnet og mulighet til å gi noe tilbake til samfunnet! DA er man interegert!

Skrevet

Men nå var det ikke en politiker som lufta dette forslaget. det var en forsker.

Skrevet

Å ja :) Har ikke giddi å sette meg inn i den saken. Leser overskriften å tenker - jippi, disse politikerne vår tenker alltid konsekvenser.... NOT! Men, det er jo ikke en forskers jobb, så gratulerer til han! Nok en ide´som ikke blir noe av

Skrevet

Hmm. De fleste innvandrerne jeg kjenner har veldig mye mere utdanning enn den jevne nordmann her jeg bor. Problemet er ikke at de ikke har førerkort, men at de faktisk har lyst til å jobbe med det de er utdannet til, men ikke får sjansen til det fordi Norge i egne øyne er verdensmestre innen utdanning og innvandrerne derfor ikke får godkjent sin utdanning her. Kjenner flere med både mastergrader og til og med doktorgrader som jobber som vaskere og som kassabetjening på Rema.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...