Gå til innhold

Alle disse "jeg har så lyst på hund/katt/kanin etc til min sønn/datter" trådene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som kjøper meg de dyrene jeg og mannen har lyst på? Også får ungene lov til å hjelpe til, men da med klare regler? Kommer aldri, aldri til å kjøpe noe dyr til ungene mine, og helt ærlig tyder endel på at mange her inne ikke har peil på hva de driver med heller :( Tror nok dessverre det er endel her inne med annonser på finn.no hvor dyr gis bort pga plutselige allergier. En skam!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

godt du vet bedre enn alle andre da, slik at du kan lære opp oss idioter. Kjøpte hamster til min 9 åring jeg, fordi 9åringen ønsket det. Og nå lærer han å ta ansvar for sine valg, og tar seg kjempegodt av den lille. Men så har vi her i huset vært veldig obs på å lære barna at alle valg har konsekvenser og da...men er vel ikke alle som gjør det

Skrevet

Nei nettopp! Ett hamster.... Og hvor lenge har han hatt det? Det er det DUMMESTE dyret man kjøper til barn, men lykke til i troen på at du er så smart og har tatt alle forhåndsregler.... Hjelpes!

hi

Skrevet

Hi har rett om det med hamsteren altså. Burde ikke bli solgt som kjæledyr overhode

Skrevet

Hvorfor i alle dager burde ikke hamster bli solgt som kjæledyr...?

Skrevet

Fordi hamstere er nattdyr. Sover på dagen, våkne på natta. De aller fleste barn sover på natta? Håper da det! Og når barnet da vil ha kontakt med hamsteret på dagen kan det ofte vise seg fra sin usosiale siden (de er ikke veldig sosiale) og feks bite.

Dessuten hamstrer de mat..., noe de gjør for å kunne få være i fred over lengre tid. Mange har mistet denne egenskapen, dvs si de hamstrer, men oppsøker mat/leker igjen, mens andre igjen foretrekker å ligge i huset/hulen sin i dagesvis...

Og når man kommer til barn. Kan de ofte være hardhente, uten å mene det selvfølgelig, men ett hamster tåler ikke det. Så av hensyn til dyret... :) You see?

Skrevet

Det var jeg som spure hvorfor ikke hamster egnet seg, har hatt hamste selv som liten, var kjempekoselig =) Hamsteren stod i gangen, så den ikke forstyrra nattesøvnen til resten av familien, og så stelte jeg med de før jeg gik på skolen, da var de stort sett våkne, så sov de mens jeg var på skolen(og uansett ikke hadde tid til å kose så mye) og så var de våkne et par timer på kvelden...

Ser ikke dette problemet!!!

Skrevet

hi, hamster har gått fint i ett år nå, men du vet sikkert alt om alle barn så

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...