Gå til innhold

Hmmm, usikker. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Tok blodprøver for noen sykluser tilbake som viste unormale hormonmengder - og siden jeg hadde litt pcos-lignende eggstokker så lurte gyn på om jeg hadde pco. Siden jeg ikke hadde noen andre symptomer på pcos, ville hun at vi skulle ta en blodprøve runde til for å dobbeltsjekke og heller sette diagnose da.

De siste blodprøvene mine var innenfor normalområdet, og jeg hadde hatt eggløsning av meg selv. Så gyn ble usikker, og setter ikke pco som diagnose nå. Men mitt i min egen jubel over egen eggløsning og normale prøver så glemte jeg jo å spørre om dette er normalt? Jeg har tatt Bidro kapsler i den syklus jeg fikk normale verdier, og eg er overbevist om at det var pga de pillene jeg fikk EL. Jeg sa dette til gyn, men som lege så kunne hun ikke støtte naturmedisiner som hun sa - for det visste hun lite om, men det kunne være at dethadde bidratt. Men det kunne hun ikke legge til grunn som en årsak til de normale prøvene.

Er både glad og litt undrende. Lurer jo fortsatt på om jeg har pco, samtidig som jeg er glad for at kroppen klarer å stabiliserer seg såpass lett med medisiner... :-)

Noen med erfaringer på dette området?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141791701-hmmm-usikker-noen-med-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, vet ikke helt om dette er svar godt nok, men prøver meg.. :)

Det er forskjell på pco og pcos, alle kvinner kan ha perioder med økt forekomst av cyster på eggstokkene (pco) dette går over av seg selv, når disse derimot blir kroniske, og eggløsning og mensen har en tendens til å utebli + resten av de symptomene jeg hater så innmari er tilstede kalles det pcos (den siste s'n for syndrom).

Du burde prøve en syklus uten pillene for å se om det gir noe utslag, kan jo hende at du er så heldig at det kun var forbigående, om ikke så er det jo supert at det lar seg korrigere så lett! :)

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...