Gå til innhold

mannen min gikk bare i går kveld, å har enda ikke kommet tilbake, han har ikke telefonen sin med seg. jeg begynner å bli redd. vi hadde en krangel å han bare gikk uten et ord.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg godtar det selvsagt ikke. Jeg føler meg rett og slett så nummen at jeg ikke klarer tanken på noe som helst akuratt nå, jeg er sjokkert,føler meg kald.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet har han ikke opplevd noe dramatisk. Som jeg selv sa, jeg "håper" det er en fysisk grunn til at han plutselig ble slik.

Skrevet

Han har en annen, og håper å fremprovosere et brudd. Det tror jeg. Uansett vil du vel ikke fortsette å bo sammen med en utilregnelig mann som dette?

Skrevet

Hva kranglet dere om? Kan det ha vært noe som gikk mye mer inn på han enn du trodde? Unnskylder han ikke altså, bare lurer, siden han åpenbart har forandret personlighet på ekstremt kort tid. Skulle ikke tro at fysisk sykdom slo ut så klart etter en krangel?

Skrevet

Vi kranglet om hans mor. hun behandler ikke meg noe pent. Å jeg sa at nok er nok, det er på tide du tar opp saker og ting med henne.

Skrevet

Vet ikke hvor lenge dere har vært sammen. Men psykopater kan vise sitt rette sinn etter flere år. kan komme snikende. Du må for all del ikke tilgi at han slo deg. Det er fullstendig uakseptabelt. Nå har du en sjangs til å klare å fullføre ett brudd. Ikke la det gå lenger enne det gjorde nå...for din egen skyld!!!

Skrevet

Da har du truffet en spiker rett på hodet! Mamman hans, jaha. Godt å se at du står opp for deg selv. Finnes altfor mange mødre som behandler svigerdatter ufint. Go sister!!!!!!!!!!!!!!!!1

Skrevet

Vil du at barna skal vokse opp i et hjem der far slår mor?

Skrevet

Husk at når de ikke har ord, men slår, da har de mistet kontrollen. Du har røsket opp skikkelig i noe heftig her, tenk på forholdet han har til sin mor, og hvordan hun er. Sjalusi og konkurranse fra mødre til svigerdøtre er dessverre tilstede altfor ofte

Skrevet

Hvis han blir så sint for så lite, så tør jeg ikke tenke på hvordan han kommer til å reagere hvis han har en skikkelig god grunn til å bli sint!

Svulst eller ikke, kom deg unna! Hvis det viser seg å være noe alvorlig galt fysisk og ikke mentalt, så får du gi ham en sjanse til når det er rettet opp i. Frem til det så skylder du ungene å komme deg vekk!

Skrevet

Grunnen til at menn slår er at de mangler ord, klarer ikke å uttrykke det de vil si. Du sier at han har vært verdens beste mann og en engel i flere år, men at dette plutselig bare eksploderte og alt forandret seg. Vel, jeg kjenner en slik mann. Han er verdens snilleste fyr, trofast, lojal, ærlig, jordnær og omtenksom. Over hodet ingen psykopat (dere skal holde dere for god til å strø om dere m kliniske diagnoser i svarene, her forresten!). MEN- denne fyren jeg kjenner har også et helt absurd temperament, godt begravd, langt nede. En veldig sjelden gang, hvis han føler seg ekstremt provosert eller forurettet, så går han totalt i taket og da kan han slå løs på møbler, skrike, true og gi dama noen blåveiser på overarmene.

Men samtidig er han verdens flotteste fyr.. Det er åpenbart at sånne som ham, dvs kanskje din mann HI, har et problem med temperamentet og trenger mestringskurs for sinne. Men det er ikke dermed sagt at han er en psykopat og at dere skal skilles pga denne ene episoden osv osv. Visst er det uakseptabelt av en mann å slå, true og være nedlatende, samtidig er ikke en slik episode det endelige beviset på at mannen er bare crap!!! Har man barn sammen og i flere år har hatt et oppriktig og godt forhold hvor man elsker hverandre, så synes jeg dette er en utfordring dere bør jobbe med. Du bør sette som ultimatum når dere komme rpå talefot igjen at han bør ta et kurs i sinnemestring. For sinne skal sldri få utløp slik.

Sakens kjerne ligger antakelig i deres krangel. Bare du vet hva som ble sagt og hva det var som gjorde at han reagerte så sterkt. Bare du kjenner ham, moren hans og historien bak. Vi kan ikke uttale oss om det. Men p ågenerelt grunnlag vil jeg si: kvinner kan være ekstremt kverrulerende, giftige og manipulative! Jeg vet ikke om du var dte i denne krangelen, men kanskje du bør tenke nøye igjennom akkurat hva du sa? Sa du noe som såret ham? Noe nedsettende om moren, som sikkert er en av dem han er emst glad i? Du ymtet o at du stilte som ultimatum at han skulle ta opp dette med moren hans, hvor lett er det å si ubehagelige ting til sine egne foreldre, med kona som avsender? Tydelig at han føler seg presset opp i et hjørne av deg i den saken, og han føler at du prøver å bestemme over ham.. Barsnlig reaksjon, men hvis man skal prøve å forstå så er kanskje det en løsning.

Jeg tenker at om du finner ut at du har gått over streken i krangelen og sagt noe som var sårende eller ondskapsfullt, så svelg den kamelen når dere skal sees igjen, og beklag det du sa og si at du forstår at akkurat det opprørte ham el.l. Regner med han da beklager sin egen atferd. Gjør han ikke det, så understrek at du forventer en unnskyldning, at du ikke godtar å bli slått, og at det var første og siste gang.

Jeg tror dette ordner seg, men hvis det stikker dypere enn denne krangelen, så ender dere vel til terapi, siden dere er gift. Da er det ihvertfall mulig å få frem hva man tenker rundt detteog regner m han vil forstå deg da. Du kan også evt prøve å skr til ham hva du føler, når ting har roet seg. Ofte bedre å si ting skriftlig så det ikke blir skriking ut av det.

Skjønner deg ellers godt- at du har det vondt nå, har også opplevd at samboer har løpt ut midt på natta og det er en fryktelig følelse. Og å vente, etter en krangel.

Men.. kanskje du skal ta med deg barna til foreldrene dine el.noe i helga, bare for å få litt distanse? Så kan han få se hvordan det er å være redd? Er bare så synd at vi damer ofte er alt for samvittighetsfulle mht slike reaksjoner

Lykke til! Hilsen en som har vært noen år i forhold og har innsett at det er viktig å kunne tilgi og forstå hverandre i vanskelige situasjoner. Og ikke være alt for provoserende i en krangel, for sin egen og husfredens skyld..

Skrevet

Hvordan gikk dette?

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...