Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Jeg observerer igjen og igjen skremmende holdninger til muslimer her inne. Er det virkelig sånn at dere tror alle muslimer er "farlige" mennesker, med ekstrem livsførsel??
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 nei jeg tror ikke det... Men jeg tror at 90% av muslimene er sleipe og utspekulerte ja.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Hvis du leser trådene godt nok, så vil du se at det er en del av oss som mener det motsatte og som klarer å se ting i perspektiv. Men ja, det er nok ikke bare her inne mange mener det om muslimer, det hører jeg ofte i den virkelige verden også.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Selvfølgelig er de farlige. Og alle nordmenn går på fylla i det store landet Syden, alle polakker jobber svart og katolikker ligger med små gutter.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Det er urettferdig og bare snakke om muslimer hele tida. Jeg er muslim selv og respekterer all slags religioner og er glad i dere nordmenn like mye som jeg er glad i andre muslimer. Jeg har mange norske venner selv og de har forskjellige religioner. Selv om dere er så frekke betyr ikke at mine venniner er også frekke. HUSK!!! at ikke alle dine fingre er like. Vi liker fred og ro like mye som dere gjør. Det er kanskje derfor vi er i Norge. Med venlig hilsen en muslimsk utlending.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Det er vel ikke det at folk generelt er så negative, men islam er den religionen som er mest synlig og derfor får mye oppmerksomhet. Egentlig mener jeg at hva og hvordan et menneske tror er opp til en selv, men muslimske menn skaper et meget negativt bilde av relgionen. Jeg tror at de fleste muslimke menn er utro, slår koner og barn og bestemmer og herser med kvinnene sine bestemmer hvem de kan være med og hva de skal ha på seg av klær, samtidig så er jo da kvinnene utrolig dumme som lar seg kue på den måten. så dere kvinner fortell meg at jeg tar feil?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Nei, kanskje du ikke gjør det. Men vi kuer ikke oss etter dem. Jeg har nettopp kastet en drittsekk ut av huset og anmeldt han. Jeg innrømmer at mange av dem er drittsekke men dere trenger ikke å fordømme andre uskildige muslimer for det. De fleste som er homofile er jo norske. Men jeg fordømmer ikke alle a likevell
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 En god muslim vil aldri være utro, aldri slå sin kone og barn eller bestemme hva kvinner skal ha på seg. Hvor får du slik informasjon fra. I Koranen står det : de mest perfekte av de troende er de som utviser høyest moral, og de beste blant disse et de som behandler sine koner best. Islam ser på kvinner, både enslige og gifte, som individ med egne rettigheter. Av alle kristne i Norge og resten av verden er det ingen som praktiserer religionen helt likt. Noen ber, andre ikke. Noen lever etter de 10 bud, andre ikke, noen faster, andre ikke. Hvorfor skal alle muslimer være perfekte i deres øyne for ikke å bære farlige, terrorister, kvinneundertrykkende drittsekker?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 Ja vær naiv og tru de er noen flotte mennesker. desverre er det alt for mye som taler i mot det. Det er bare å lese i vei om hvordan det er i de muslimske landa og om hvordan de muslimske integrerer(nei det gjør de jo ikke...) seg i land de flytter til.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 Det er fordi de muslimske homofile ikke tørr komme ut det. Da vanker det jo dødstraff. Hurra for dem
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 Det er du som er naiv hvis du tror at 1,4 milliarder muslimer er helt like. Nordmenn bosatt i utlandet, for eksempel Spania, er ingen mestre i integrering heller. De fleste som bosetter seg i Spania bryr seg ikke om å lære spansk engang, med unntak av gloser som cerveza, siesta og fiesta. I tillegg er det mange muslimer som er født og oppvokst i Norge og etniske nordmenn som har konvertert, så da er det greit å skille religionsdebatten fra integreringsdebatten. Muslimske landa? Hva mener du med det? Malaysia? Kina? Indonesia? Er det i det hele tatt et begrep?
Gjest ->>- Skrevet 6. mai 2010 #13 Skrevet 6. mai 2010 Selvsagt ikke. Uten at jeg har spesielt sansen for islam som fenomen.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #14 Skrevet 6. mai 2010 Jeg liker ikke totalitære systemer i det hele tatt, islam er en av dem.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #15 Skrevet 6. mai 2010 Hvordan kan du hevde at Isam er et totalitært system, det er ikke en politisk bevegelse, det er en religion.
Gjest ->>- Skrevet 6. mai 2010 #16 Skrevet 6. mai 2010 Det er vel ikke så veldig vanskelig å argumentere for at en ideologi basert på en allmektighet som bestemmer alt og alltid har rett og truer med grusomheter om man ikke adlyder, er et totalitært system.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #17 Skrevet 6. mai 2010 Fordi det er den beste måten å uttrykke hva jeg mener er problemet med islam. Påbud, forbud og begrensning av menneskers frie natur og evne til å tenke selv. Påfallende mange muslimske land er også totalitære stater. Jeg synes heller ikke det er uproblematisk å skille mellom politikk, kultur, religion og ukultur. Dette er begreper som et møysommelig vevd sammen uansett hvilken land, styreform eller religion du analyserer.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #18 Skrevet 6. mai 2010 du pokerface, du virker så dum og naiv. Har du i det hele tatt møtt muslimer, kommet innpå dem og blitt kjent med dem? HVor bor du. Jeg bor i Oslo og jammen er jeg skeptisk til islam og det med god grunn. Har mange erfaringer og nesten alle er negative. Så ja, jeg er negativ. Og å si at kvinner blir sett på som ett individ, kremt, ja, det vil jeg like å se.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #19 Skrevet 6. mai 2010 Selvfølgelig tar du feil anonym 21:22!! De fleste muslimske menn gjør ikke det!! Joda, finnes mange rasshøl innen muslim-sjangeren, men det gjør det jammen meg blant alle andre sjangre også! Kjenner mange muslimer og de er da akkurat som deg og meg. Juletre, fulltidsjobber (både kone og mann), barn i barnehage, lån, gjeld, betaler skatt +++ Vet også om flere nordmenn som har banket konene sine i flere år, sitter inne for drap og trusler mot eks-samboer og som mishandler barna sine, så "vi" er vel ikke så mye bedre vi heller.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #20 Skrevet 6. mai 2010 Sånn som eg ser det så er det ikkje religionen i seg sjølv som er problemet, men kulturen som mange muslimer kjem i frå. Det er ein kultur som kræsjer totalt med den norske med tanke på f.eks kvinnesyn og mykje anna. Det er der me må prøve å endre noko. Folk kan ha akuratt den reliogionen dei vil, men me kan ikkje akseptere at kulturer som kræsjer med vår blir innført i landet. Da meiner eg kulturer som kræsjer på den negative måten (lemlesting av kvinner/kvinnesyn generelt, oppdragelse osv)
trollmamma Skrevet 6. mai 2010 #21 Skrevet 6. mai 2010 Vart visst anonym. Men det er meg som er 09:49
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #22 Skrevet 6. mai 2010 Jeg et verken dum eller naiv, og det er rimelig lavmål og si noe sånt fordi andre mener noe annet enn deg. Om jeg kjenner muslimer? Ja, flere i min nærmeste omgangskrets er muslimer, både kvinner og menn. Har faktisk vært med en av kvinnene på hoppeloppeland med barna idag, ja for tro det eller ei, men det fikk hun faktisk lov til. Hvor jeg bor? Født og oppvokst i Oslo. I alle diskusjonene her mangler en vesentlig ting. De fleste av de som slenger negative kommentarer om islam og muslimer glemmer en ting : Det er over 1,4 milliarder mennesker i verden som er muslimer, og islam er verdens mest voksende religion. Det blir derfor teit å si at alle muslimer er like, de er like forskjellige som homofile, alenemødre og svigermødre! Hvorfor er det så vanskelig å forstå? Jeg har faktisk tilgode å se en saklig debatt hvor man både klarer å skille religion og kultur, og klarer å la være å dømme alle muslimer for det noen enkeltpersoner gjør.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #23 Skrevet 6. mai 2010 Takk for at dere forstår oss (muslimer). Det er godt å få se at det fins folk som forstår oss?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå