CHC Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Sente min kjære opp med sykmelding i dag. Da fikk han med seg timelister over ferien. Jeg jobber en 60 prosent stilling og er ikke ekstrahjelp men jeg har blitt satt opp på noen fulle uker på lista. Ikke blit spurt om det er ok en gasng. Er det lov? Han vet jo også at jeg er gravid. Tanken på og jobbe eksta i en butikk hvor det blir sinnsyk varmt og med mye gåing og løfting frister ikke når jeg da er 4-5 mnd. skal snakke med sjefen men ville bare høre hva andre sa først.
poppys Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Hei.Jeg er selv sjef.Vi er en bedrift med få ansatte,og i ferieavviklingen så er det selvfølgelig at de som jobber i deltidsstillinger må øke timeantallet i uka for at man skal kunne avvikle ferie.Nå er det noe vi opplyser om før vi ansetter.
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 .. du har vel full rett til å si neitakk, det passer ikke... Husker også at vi satt opp deltidsarbeidere mer i ferieavvikling, men vi snakket da sammen....
tiril Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Hei! Er avdelingsleder i hjemmetjenesten. Vi må også øke timeantallet for våre ansatte, men jeg har to gravide damer i sommer, klart jeg spør de først! Hvis man har en gående dialog med den gravide og tilrettelegger i samarbeid med den gravide og hennes lege, så er det større sjans for at hun kan være lenger i jobb. Jeg syntes det var tullete av din sjef og forvente dette. Dessuten, når han har unge damer i fertil alder som ansatte, så må han faktisk bare regne med å bruke tid på tilrettelegging av arbeid under en graviditet. Hvis sjefen er grei, så er det og større sjans for å få damene tilbake etter permisjonen. Dessuten kan han søke om tilretteleggingstilskudd hos NAV, og bruke de pengene på en vikar.
mamma.for.2♡ Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Hei. Du skriver at han vet du er gravid... Men det er ikke alle gravide som blir så dårlig at de føler de ikke klarer å jobbe. Så når sjefen din lagde sommerlisten er det jo logisk at han ikke har tenkt på dette. Han kunne jo heller ikke bare ha droppet å ha gitt deg noen ekstra vakter når det i sommermnd er behov for å fylle opp vaktlisten, bare fordi du er gravid... ? Det hadde jo egentlig vært å diskriminere litt... Graviditet er jo ingen sykdom. Men du får si ifra til han da.. om du føler at en 100% stilling i noen uker blir for tungt. Det er jo du som føler kroppen din sine signaler.... Jeg er selv 4.5 mnd på vei, og føler jeg fint klarer en full stilling i jobb. Dette hadde jeg ikke klart å forestille meg de første mnd at jeg kom til å gjøre, da jeg følte jeg for det meste gikk i en boble av trøtthet og kvalme... Jeg gjorde jo det selvom... og det var tungt, men jeg er jo ikke syk... bare gravid Formen har kommet seg no da, fra og med uke 13-14 tror jeg det var
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå