Løvemor77 Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Datteren vår på 1,5 har nettopp vært syk og fikk da drikke når hun våknet på natten for å løse opp slim i halsen. Nå er hun frisk, men våkner fortsatt på natten og vil ha drikke. Hun synes det er toppen med nattlig servering, forståelig nok. Ikke like stas for meg som er vant med å få sove hele natten og nå må opp tre, fire ganger... Mannen sier jeg må nekte henne drikke for å få slutt på det som i løpet av en liten uke har blitt en uvane. Lett for ham å si som er utenlands for tiden og ikke må forholde seg til en gråtende unge... Jeg leste at man skulle gi barn vann om de fikk en uvane med å ville ha drikke på natten, fordi det slukker tørsten men smaker ikke noe, så det vil ikke friste til gjentakelse. Vel, det stemmer ikke her. Vann er kjempestas! Så hva gjør man? Venter til det går over av seg selv? Kjører nazilinje med ingen drikke etter leggetid? Kjenner det siste ikke frister til gjennomføring.
Snupi27 Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 hei! dattera vår på nesten 3 år har drukket ofte på natten.. hun gjør det ikke for å få "oppmerksomhet" men fordi hun er tørst. jeg må ofte fylle opp koppen igjen fordi hun drikker opp og vil ha mer.. men jeg syns ikke du skal gi annet enn vann på natten. det har hvertfall aldri vi gjort.. de har ikke behov for saft ol på natten.. jeg syns ikke du skal kjøre nazilinje om natten =) kanskje det bare er en periode som går over eller at hun er tørst.. venninna mi har en tutekopp med vann ved siden av eller oppi sengen som ikke drypper.. den har sønnen tilgang til hele natten om han trenger vann. vi begynte for seint med dette og det funker ikke her.. men jeg har ingen problemer med å stå opp for hun legger seg rett ned med engang hun har fått litt vann.. =) lykke til!
EleResa Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Vesla her har aldri fått noe annet enn vann om hun våkner på natta og er tørst. Men hun er faktisk tørst (varmblodig av seg), så hun har en fin tuteflaske med vann ved siden av senga si som hun forsyner seg av selv i løpet av natta. Jeg ser ikke noe problem i dette, så den skal hun få ha så lenge hun har lyst. Mulig jeg forsøker å minske denne drikkevanen når hun slutter med nattbleie..
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Jeg hadde hatt en flaske/drikkekopp klar som hun kunne få.
Løvemor77 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2010 Hvor kjøper dere de dryppefrie tutekoppene? De har jeg til gode å finne. Har forsøkt Avent, Bambino og et par varianter fra apoteket, men alle drypper. Har vurdert å gi henne en slik kopp med i senga, men har droppet det for at hun skal slippe å ligge i vått sengetøy eller pysj. Så da får man heller ofre litt nattesøvn... Det er nettopp frykten for at hun faktisk ER tørst som gjør at nazilinje ikke frister. Hun er virkelig ingen sutreunge, og de gangene hun vekker oss på natten er det som regel en grunn utover selskapsyke.
*Lille Persille" Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Datteren vår har tutekopp med antidrypp i sengen som vi fyller opp hver kveld og denne drikker hun nesten tom hver natt. Helt genialt, må aldri opp for å gi henne drikke. Jeg har kjøpt koppene på matbutikken, de har de de fleste steder.
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 jeg har en gutt på 4,5 år og han drikker masse vann om natta, er varmblodig og krever en del mer væske..han har en kopp/flaske stående ved senga og det har han hatt siden han var baby, ser ikke helt problemet der=)
GuttemammaTilTo Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 guten våres på 1 1/2 får bare vann om natten, han har en tutteflaske som jeg setter på stellebordet rett ved sengen (eller setter den i hjørnet mellom madrassen når vi sover borte). det har gått kjempefint og han ordner seg selv når han er tørst. visst du hører at hun roper på oppmerksomhet og ikke bare fordi hun er tørst så syns jeg du kan være litt streng å drøye med å gå inn til henne uten så dårlig samvittighet (så sant du vet hun har en flaske eller kopp med drikke tilgjengelig). ikke enkelt det med våkning om nettene, vi har mått gå gjennom mange sånne kneiker fra vår gutt var liten, da han også er fryktelig utholden. når han har hatt skriketokter og perioder med veldig urolig søvn og mye gråting har jeg funnet ut at hos oss fungerte det å gå inn etter 10min-så15min etter det -20min og gitt drikke, tutt, kos og stryk på kinnet, kald klut på panna visst han holdt på over en halvtime-time. som regel etter å ha vært inne 2 ganger roet han seg før tredje gangen vi skulle inn til han. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå