Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Mannen min har hatt store psykiske problemer, angst og en del ekstra, og har brukt hasj som selvmedisinering. Jeg vet det er galt, så vær så snill å ikke døm nå. Han har nå innsett at han hadde et stort problem og har kuttet tvert. Ingen mer hasj, og heller ikke vanlig røyk. Jeg er utrolig stolt av ham. Men han sliter. Han er sykemeldt og kommer til å være det ihvertfall i et år til, og han går ikke på noe aktiviteter grunnet nedsatt funksjonsevne. Og han er fryktelig deprimert om dagen. Den ene "tingen" han hadde som var hans, det han så frem til, er ikke der lengre. Selvsagt er barnet her, men når han er så deprimert så klarer han ikke se glede i så mye. Han skal til psykolog. Han trenger altså en hobby. En hjemmehobby. Med en gang han setter i gang med noe prosjekter, lyser han opp og det gjør meg glad. Her i sted satte han i gang med å bygge fleretasjers bur til kaninen uti hagen, og det er lenge siden jeg har sett ham så engasjert. Så derfor ønsker jeg å finne en hobby (foreslå selvsagt, ikke tvinge) som kanskje kan være til glede for ham. Er det noen som har noen gode forslag? Takk for at du leste.
Gjest sug lut Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Hvis han er så flink til å bygge, kan dere jo få den fineste hagen i verden. Bygg drivhus, benk+bord, etc. Kanskje han til og med kan lage ting for andre på bestilling, det er mange som ikke er så fingernemme selv (meg inkludert).
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Takk for et godt tips. Han driver og pusler litt sånn nå som det blir bedre i været, men jeg tenkte også på en "innehobby". Men det å lage ting på bestilling er jo kanskje ikke så dumt. Kaninen er ihvertfall lykkelig:-) hi
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 lære å spille gitar kanskje? kan jo gjøre det hjemme... ellers ville jeg ha foreslått geocaching, men da må han jo ut igjen
Gjest sug lut Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Kanskje det går an å lage en hobbykrok i kjeller eller noe sånt, så han kan gjøre det inne i vinterhalvåret? Heldige kaninen
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Hva med å bygge modellbåter av tre? Man kan bygge alt fra små båter til store skuter med seil og tau. Blir han riktig flink kan han lage og gi bort i presanger eller han kan selge dem
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Glemte å legge ved link til eksempler. Her er den: http://www.hobbyshop.no/skutemodeller.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå