Gå til innhold

Hvor mye søvn trenger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg fikk barn følte jeg at jeg måtte ha minst 7, helst 8 timer søvn per natt for å kunne fungere i hverdagen. Men nå, etter mye nattevåk siste 1,5 året, er timetallet ganske redusert ja- og jeg føler meg uthvilt og opplagt etter 6 timer, og faktisk ikke så verst etter 5 timer heller. 3-4 timer går, men da kjenner jeg det godt utover ettermiddagen. Så grensa mi går vel på 5 timer, hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra kl. 2-5 er det sovetid her i huset. Er jeg flink kan det hende jeg er i seng til kl.1. Har vel aldri vært den store soveren. Da jeg bodde med noen venner på vgs, så var det alltid jeg som tok vekkerunden slik at ingen forsov seg.

Skrevet

Sover jeg 9-10 timer er jeg uthvilt, 7-8 timer går fint men 6 timer over tid blir for lite. Har HELDIGVIS en mann som liker å stå opp med barna om morran, så jeg skal ikke klage på at jeg får for lite søvn.

Skrevet

Uthvilt etter 6-7 timer, sover jeg mer enn det blir hele dagen ødelagt av at jeg har sovet for mye..selvf kan jeg sove lenger om jeg har litt å ta igjen:)

Jeg legger meg gjerne en gang mellom23.30 og 01. Våken fra ca 6.30.

Hvor lenge jeg ligger før jeg sovner varierer også veldig. Noen ganger 15 min, andre 1,5 time.. jeg har ikke verdens beste sovehjerte akkurat!

Skrevet

Får jeg 7 timer så er det greit, men jeg får aldri sove sammenhengende ei natt, så jeg vet egentlig ikke. Har vel nesten ikke sovet ei hel natt uten at noen har våknet de siste 4-5 årene. Føler meg egentlig aldri uthvilt:)

Prøver å legge meg tidlig av og til, men da er det bestandig et eller annet ekstra akkurat den natta, så jeg ender med å være enda trøttere på morningen. Skjer nesten hver eneste gang jeg går til sengs kl 22 og innbiller meg at jeg skal sprudle og tøyse på badet med ungene på morran, not!!

Men det skal sies at jeg takler mye bedre lite søvn nå etter 4 unger enn jeg gjorde etter bare 1 unge. Man venner seg vel til det etterhvert.

Drømmen er altså å få sove hele natta til jeg våkner en gang igjen. Skjer vel kanskje om en sånn ca 10 års tid;)

Skrevet

Jeg har alltid elsket å sove mye å lenge, før måtte jeg ha minst 9 timer i døgnet. Etter jeg fikk barn hender det kun kanskje en av dagene i helga hehe. I uka er det som regel 6-7 timer som gjelder. Legger meg som regel rundt kl 23, og oppe i 05.30 tiden. Men trøtt det blir jeg, men holder ut, sover skjelden på dagtid. Nå sover heldigvis minstemann rundt, så det har hjulpet veldig:-)

Legger meg noen ganger tidlig sånn i 21-22 tiden, men som hun over her sier at det er alltid sånn at de nettene så våkner ungene på natta!

Skrevet

Egentlig trenger jeg 7-7,5 time, da er jeg bra opplagt og orker mye. Når jeg er midt oppe i babystyret er jeg takknemlig om jeg får mer enn 3 timers sammenhengende søvn, men trenger 4 timer totalt for å klare å noenlunde fungere en dag. 5-6 timer duger, men det er for lite. Likevel er det der jeg normalt ligger første 8-10 mnd i mine barns liv.

Skrevet

Når jeg ikke ammer eller er gravid og har faste rutiner er 6 timer nok. 5 timer går også greit. Men det forutsetter sammenhengende søvn da..

Sånn 2 timer sammenhengene om gangen er ikke nok, ha ha. Dessverre er det den situasjonen vi er i til tider her nå. Men som de sier; sove kan vi gjøre når vi blir gamle.

Skrevet

På mørkeste vintern er jeg ikke uthvilt om jeg får mindre enn 8 timer, helst 9. Nå om våren er det nok med 7 timer, og enda bedre med 8 :P

6 timer er absolutt minimum! Føler at jeg gikk i halvsvime hele Leahs første leveår ;)

Legger meg mellom 22 og 23 hver kveld, max oppe til 24 i helgene, men da får jeg svi for det i form av å være småtrøtt utover ettermiddagen dagen etter. Er egentlig B-menneske, men Leah har tvunget meg til å bli mer A-menneske :)

Skrevet

Før vesla kom til verden sov jeg 7 timer.. fra 2300-0600, sover omtrent til samme tid nå også, men innimellom er det jo noen våkne timer midt inni der av ulike grunner..

men sover jeg mindre enn 5 timer er jeg ødelagt hele dagen ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...