Gå til innhold

Bør vi ikke anskaffe oss hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som har fått en av sine valper i retur, og har spurt om jeg vil ha den? Den er kun 3 kg, så liten. Faren er ekte rase, og moren blanding. Vi har en datter på 3, og jeg ser for meg at det hadde vært så kjekt for henne. Vil ha selv også, men mannen i huset er skeptisk. Jeg har i et tidligere forhold hatt hund, så vet hva det er arbeid, men så kjekt og. Har lyst å stå på mitt, tror jeg får overtalt mannen hvis jeg vil, men er i tvil og. Tror dere min datter har glede av hunden? Og at min mann vil like å ha hund og etter hvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Ingen bør ha hund.

Skrevet

Ja hvis man er innstilt på alt det arbeidet det er å ha hund, så hvorfor ikke. Barn har veldig godt av å vokse opp med dyr mener nå jeg.

Gjest sug lut
Skrevet

Ikke hvis ikke begge de voksne vil. Bare se for deg hvilket utmerket argument bikkja blir i enhver opphetet diskusjon...

Skrevet

Hvis han ikke vil ha hund i utgangspunktet, ville jeg ikke skaffet meg det. Da blir det du ene og alene som må ta alt ansvaret.

Det er en grunn til at mannen din er skeptisk, og jeg skjønner han godt.

Skrevet

Hund? På 3 kg? Det er ikke hund!

Ellers: Nei, ikke skaff "hund" hvis ikke begge voksne er enige.

Skrevet

Nei, syns ikke det. Begge må være enige! Din datter vet vi ikke noe om. Min sønn hater at dyra er oppå han når han leker..., han er også 3, så det kan innimellom by på utfordringer! Sånn i det store og hele tror jeg så små barn ikke har SÅ stor glede og SÅ mye utbytte av dyr sånn til en hver tid (og vi har noen dyr og 2 små barn). Dessuten er en så liten hund ikke noe for et så lite barn å håndtere, da den rett og slett er for liten. Barn kan innimellom være hardhente...

Skrevet

Hvis det er din venninne som har hunden, kan du ikke avtale at dere "låner" hunden en uke eller evt en helg, for å se hvordan det er å ha hund. Viktig at avtalen med venninnen er et uforpliktende lån. Dersom mannen din aldri har hatt hund, vet han ikke hva det innebærer.

Min mann var veldig imot at vi skulle få oss hund. Da foreldrene mine fikk seg ny valp, ble jeg og mamma enige om at vi skulle passe valpen en helg, og mannen min ble kjempesjarmert. To måneder etter fikk vi egen hund. ;) Jeg ville ikke gått over hodet på mannen, men det er lov å vise ham hva det å ha hund innebærer. :)

Skrevet

Begge må være enig og husk at du ALDRI kan la barnet og hunden være alene i samme rom! (ihvertfall ikke de par første åra)

Jeg anbefaler at det er en av de voksne som sier at jeg tar ansvaret for hunden uansett, når man skaffer seg det. Den andre skal selvsagt bidra og hjelpe til.

husk at valp er nesten som å få et spebarn i hus.... Kjenner noen som hadde flere turer opp hver natt pga bikkje med dårlig mage det første leveåret.

Skrevet

Det er fantastisk for barn å vokse opp med hund, og jeg tror de har veldig, veldig godt av det. Selv har jeg dårlig samvittighet overfor mine barn fordi vi ikke har hund (allergi-problematikk).

Hvis dere tror dere klarer å ta dere godt nok av den og gi den nok mosjon, er det ikke noe i veien for at dere skal kunne ha en hund.

Skrevet

Jeg har nå endelig innsett at jeg ikke liker så mange dyr, så nei er mitt svar. Hunder bråker, roter, griser, søler, blir møkkete, røyter, stinker, ødelegger, elsker å grave nesa si i bæsj, har masse bakterier på seg, kan bite helt plutselig uansett hvor "godt oppdratt" de er... HUFF!

Ser ingen fordeler jeg da.

Skrevet

Skaff deg hund.

Det er kjempebra for barn å få gleden av å vokse opp sammen med dyr. Når barnet blir eldre kan hun lære mer om ansvar osv med å ta seg av hunden.

Jeg ville vært skeptisk til en blandingshund,for jeg liker å vite nøyaktig hvor hundene mine kommer fra (ang gemytt,sykdommer osv).

Og siden dette er en "returvalp" må du vite nøyaktig hvorfor den ble returnert.

Er den sinna,blir den ikke renslig osv.Siden du har barn er det viktig at hunden ikke blir agressiv ovenfor barnet ditt.

Jeg ville heller kjøpt en rasevalp med stamtavle og hatt den fra den var 8 uker selv,da får man mest kunnskap om hunden. Og man kan lettere beskytte seg mot agressivitet.

Om dette er noe du virkelig ønsker deg bør mannen din la deg få lov til det.Han gjør/har sikkert ting i sitt liv som påvirker deg i en eller annen grad selv og.

Skrevet

hadde helt klart tatt hunden.jeg sa til kallen at jeg skulle ha hund om han ikke ville så kunne han bare dra(satte det på spissen selvsagt),men han elsket hunden høyere enn noe og de var bestevenner til siste dag.å ungene har kjempe godt av å vokse opp med dyr er min mening.vi er uten hund nå men skal ha helt klart ha hund igjen når guttene blir litt større og vi finner oss en ny plass å bo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...