Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 "heving av minstelønnssatser med hovedvekt på kvinnedominerte grupper" står det i unio sine krav til lønn. Det betyr at vi IGJEN skal heve barnehageassistenten, så denne nærmer seg førskolelæreren i lønn. Helvetes dritt. Dersom du er misfornøyd med lønna for den ufaglærte jobben din så får du vel heller sørge for å skaffe deg utdanning. Jeg er for likelønn, men det de driver med her er ikke likelønn. Dessuten fikk denne gruppen desidert mest sist runde. En assistent, skal etter min mening, aldri tjene bedre enn en førskolelærer. Uansett ansiennitet hos begge parter. Utdanning skal lønne seg. Norge er ett av få land i Europa hvor ufaglærte tjener bra.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Jeg ligger an til å jobbe i kassa på rema til høsten. Hvordan ser lønnsoppgjøret ut for nyutdannede remakasseadjunkter (med tillegg) ?
Gjest sug lut Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Shit, Deilig er Jorunn, er det ikke en eneste skolejobb å oppdrive? Ikke vikariater heller? Enkelttimer?
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Det ser mørkt ut. Ungdomskolene spesifiserer ikke hvilket fag de vil ha, det er mer sånn "søk så ser vi om vi har bruk for deg". Og det har jeg gjort, men ikke hørt noe ennå. På vgs. skal de bare ha realister. Jeg ringte en vgs. for å høre hvordan det lå an. Han spurte hvilke fag jeg hadde, og så lo han litt når han fikk høre svaret, og sa "jaja, lykke til" Alle sier at jeg må ha is i magen for vikariatene dukker opp i august. men is i magen er ikke helt min greie.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Hvorfor er du medlem i unio, da? Brorparten av medlemmene er ikke høyt utdannet, så selvsagt står ikke de høyt utdannede øverst på pri-lista. Meld overgang til lektorlaget. Nicket ditt tilsier at det er der du hører hjemme.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 30. april 2010 Joda jeg kunne stått i lektorlaget, og jeg har tenkt på det, men på skolen jeg jobber er det to forbund representert, det er Utdanningsforbundet, og nito. Jeg kunne også vært i nito for den saks skyld. Men jeg er nå i Utdanningsforbundet ennå. Og nå skal jeg visst streike også... faen.
Gjest sug lut Skrevet 30. april 2010 #9 Skrevet 30. april 2010 Det er en dritsituasjon. Jeg er i feil forbund jeg også, men det er det eneste som er representert som gir mening.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 30. april 2010 Det er for slitsom å være den eneste i et forbund på ett sted, og jeg synes ikke nito gjorde jobben for meg da jeg var der, for de maser mest med privat sektor.
Gjest sug lut Skrevet 30. april 2010 #11 Skrevet 30. april 2010 Så da går vi til helvete sammen, i Unio. Hurra.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 30. april 2010 Hurra liksom. Jaja, lang sommerferie, tynt med penger.... Men jeg har lego...hoho.
skorpionfruen Skrevet 1. mai 2010 #14 Skrevet 1. mai 2010 Ikke at jeg har så mye å bidra med i akkurat det dere snakker om, men ikke så lett å få seg jobb som lærer i terra kommune heller. Akkurat ferdig med opprykket uten at det kommer til å hjelpe meg noe som helst. Bare nedskjæringer i skolen her. Satser på å få meg en helt annen jobb og får jeg den, blir jeg. Eller kansje man skal bli barnehageassistent!
Gjest sug lut Skrevet 1. mai 2010 #15 Skrevet 1. mai 2010 Oooof, er du en sånn terra-innbygger, du, det må være kommuner som har lite å gå på om dagen, ja. Du er ikke fra Hemnes? Husker jeg studerte noe om to språkvarieteter i Hemnesberget sånn omtrent da terrasaken sprakk, så da var det litt kult å lytte ekstra nøye på nyhetene, det er ikke sted som figurerer så ofte
skorpionfruen Skrevet 1. mai 2010 #16 Skrevet 1. mai 2010 Nei bor i Rana og den kommunen kom vel ikke verst ut, men nå skal alle pengene de har betalt hentes inn. Bomfinansiering og kutte i skolen. Bomfinansiering på en så liten plass, hallo... kunne jo tatt årslønna til de som skal sitte der å veksle, går sikkert opp i opp. Tøft å gamble med folks framtid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå