Gå til innhold

Jeg ELSKER gode fantastiske profesjonelle Nav!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til nå (kort tid, men like fullt) har de alltid betalt i tide.

De har alltid vært høflige mot meg.

I går var jeg innom for å gi en beskjed om noe, de takket for at jeg ga beskjed og dessuten venta jeg i køen i under 10 sekunder.

De har forklart ting for meg på en rolig måte som gjør at jeg forstår, og om det er noe jeg ikke forstår har de forklart igjen på en litt annen måte.

Eneste negative jeg kan si er at noen av dem snakket uten å vite MEN jeg ble sendt videre og fikk da all informasjonen.

Nei, dette er ikke en smule ironisk engang.

Jeg skjønner og begriper ikke hvorfor alle i Norge hater Nav.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Hah, det er jo bare sånne utlendingær som deg dem hjælper, og med skattepenga mine, og tenk på de eldre som har sliti hele livet, du.

Gjest sug lut
Skrevet

Du burde faktisk gå til naboen to hakk under og fortelle de gode nyhetene. Der er det ikke helt balanse i NAV-regnskapet.

Skrevet

Nevnte jeg at jeg fikk gratis Mercedes av dem? *blunk blunk*

Men ok, jeg skal ta med debatten til underetasjen.

Skrevet

Godis!

Jeg er også aldeles fornøyd med alt NAV har gjort for meg. Jeg får både barnetrygd og engangsstønad, og ingen sender meg slemme brev om at jeg nå har fått nok barn.

Men nå skal det jo også sies at mitt forhold til NAV er av den litt laidbacke sorten, og at jeg ikke frekventerer der i tide og utide, slik at min relasjon til dem er nok noe ulik den de har litt lenger nede her, ja...

Gjest amandine
Skrevet

Ha ha jeg syntes også NAV var helt greit helt frem til jeg ventet i 5 mnd på permisjonspenger.. Og frem til jeg etter langt og nødvendig sykehusopphold hvor undertegnede holdt på å avgå ved døden hadde store problemer med å få dem til å forlenge permisjonen min tilsvarende sykehusoppholdet.

Jeg kunne jo ikke renne ned dørene hos NAV all den tid jeg lå på enerom med slanger festet her og der, og da oppdaget jeg det: Du må være frisk for å få hjelp av NAV! For du må være der hele tiden! Men er du det, ja da ordner det seg, da kan du til og med få en unnskyldning for de to settene med sykehusjournalkopi som er på avveie.

For min del var jeg heldig og traff en super saksbehandlerdame som hadde datteren sin på utbetalingskontoret, og de ordnet opp så fort at jeg gikk sporenstreks og kjøpte solsikker til dem. Jeg ble skrevet ut av sykehuset i juli og leverte kravet da, hadde penger på konto til jul.

Takk og lov for at jeg er gift ellers hadde jeg sultet.

Måtte bare gulpe det opp. Sorry. Skal aldri mer bli syk.

Skrevet

jeg har aldri hatt noe problemer med nav. men så har jeg altidvert tidlig ute med å søke om permisjon ol.

da jeg tidligere var litt værre stilt og trengte omskolering, syntes jeg også at de avtalene vi gjorde fungerte.

jeg har generelt en positiv holdning til det meste men har full forståelse for at nav ansatte som så mange andre kan ha dårlige dager. og at det ikke altid er like lett å smile like bredt når du blir skjelt ut av folk uan sett grunn. har nemlig vert vitne til en slik episode en gang og vet ikke hva grunnen var men så jo at hun bak skranke ble litt irrritert, når hun prøvde å roe ned situasjonen og det ikke gikk så bra

Gjest amandine
Skrevet

For meg er det waste of time når du må fly ned dører og sitte i endeløse telefonkøer. Det er helt unødvendig og ressurskrevende både for meg og dem. Og jeg er i en så heldig situasjon at det er irritasjonen som er det verste, og journalen min som forsvant inneholder ikke ting jeg ikke kan si offentlig(annet enn personnummer og sånt...)

Jeg hadde godt med penger på krisekonto, jeg har en mann med god jobb, jeg er ressurssterk selv og har gode folk rundt meg. Men man trenger ikke nye briller for å se at dette ikke er fellesnevner for de fleste av NAV-brukerne! Og det er jo ingen (eller jo kanskje) som er der for moro skyld? Jeg tror heller ikke at de fleste av de jeg møtte på venterommet (eller hva man skal kalle det) hadde mulighet til som jeg å klare seg et halvt år uten så mye som en krone inn på konto. Hadde jeg altså ikke vært gift med min fantastiske mann og hatt mine foreldre i ryggen så hadde jeg likevel blitt syk, jeg hadde likevel hatt lån og behov for mat, og jeg hadde fremdeles hatt behov for penger.

Skrevet

Så flott at de klarer å gjøre jobben sin innimellom! Evnt at det finnes mennesker i systemet som gjør jobben sin hele tiden og i tillegg gjør den bra.

Min erfaring med nav er kort oppsummert:

-ingen vet hva behandlingsfristene er

-de klarer ikke å sende viktige brev til rett adresse (selvom de klarte å sende svada til rett adresse 2dager før)

- de klarer ikke å svare på de enkleste spørsmål, det er faktisk mye enklere å lese seg til ting på nett (og det er ikke verdens enkleste ting)

- stiller du 10 nav ansatte det samme spørsmålet får du minst 11 forskjellige svar.

-ikke en gang saksbehandlere som har jobbet med aleneforsørgerstønader i 20år vet hvilke skjema man må fylle ut for at alt skal bli rett.

- du MÅ være frisk for å klare å få ca det du har krav på! Er du ikke det kan du egentlig bare la vær å gå til de med en gang.

Men men... de klarer nå værtfall å sette pengene jeg skal ha fra de inn på kontoen til ca utbetalingsdatoene (om man er litt rundhåndet med tall)

Skrevet

Det er jo hyggelig.

Jeg håper likevel du fikk skriftlig bekreftelse på at du har gitt beskjed om hva det nå var du skulle gi beskjed om, særlig om det er noe som skal påvirke utbetalinger fra dem. =)

Skrevet

De er helt ok. Det er bare jeg som er litt lei av å føle meg som en sosialklient.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...