Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Vi har det ca 2-3 ganger i uka. Enn ris, potetmos, pasta ol? Ris har vi kanskje 1 gang pr uke potetmos kanskje max 1 gang pr uke pomfri kanskje 1 gang pr uke pasta kanskje max 1 gang pr uke Av de måltidene vi ikke(alltid) har noen av overnavnte tilbehør er: pizza grøt hamburger pølse gryterett(er jo forøvrig ofte ris i)
Gjest sug lut Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Oftere enn før, når det var aldri, og det er ikke bare fordi jeg ble trassen da Fedon sjukmeldte pottit. Potet er godt, og billig, og så har jeg blitt en jævel på kjøttkaker. Men det er mest ris, av og til pasta, aldri påmmes, og så ofte jeg kan ingen av delene.
Gjest mphs Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Potet har vi 3 til 5 ganger i uken og ris/pasta 1 til 2 gang i uken. Pizza en gang i uken ca.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Poteter har vi sjelden, kanskje en gang i måneden.. sløvt, jeg vet. Synes det tar så lang tid å koke dem.. Spiser endel potetmos, ris, pasta, spaghetti, grøt osv til hverdags. Sjelden pommes frites, men vi har faktisk hatt det i dag:)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Når gubben er hjemme, 3 uker i slengen, når jeg er hjemme alene, kun ris. :-)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 Spiser poteter 5-6 ganger i uken. Tar jo bare 25 minutter å koke, og da lager jeg resten i samme slengen. Og potetmos, da må man jo allikavel koke potetene først, for ingen vil vel spise de ekle flaka man får i pose med null næring?
Lemonia Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 Alt fra to til fire dager i uka. LIker poteter veldig godt, og varierer hvordan de tilberedes. Vanlige kokte poteter har vi kanskje maks en gang i uka, ellers går det i potetmos, fløtegratinerte poteter, potetgrateng (ikke med fløte). råstekte potetskiver, bakte poteter, røstipoteter, hasselbackpoteter, potetkaker, potetterminger i en pai eller gryterett, ovnsbakte potetbåter osv osv. Ris spiser vi ikke så ofte, kanskje to ganger i måneden. Jeg synes ris er kjedelig og smakløst. Pasta har vi en gang i uka. Ellers spiser vi også couscous, bulgur, linser osv.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #11 Skrevet 30. april 2010 Spiser nesten aldri poteter som bare er kokt, synes det er kjipt og ikke noe æsrlig spennende. Spiser masse andre grønnsaker, og får nok karbohydrater og stivelse ellers. Lager potetmos av poteter ca 2-3 ganger i måneden, og av og til råstekte. Eller har vi ris, makaroni, spaghetti eller nudler, fiebrvariantene.
Rampongi Skrevet 30. april 2010 #12 Skrevet 30. april 2010 vi spiser vel kanskje potet en gang i mnd. Vi spiser alltid pasta som forrett, da sambo er vant med det. Ris spiser vi vel kanskje 2 ganger i uka. Oftere og oftere har vi bare grønnsaker til kjøtt/kylling/svin.. ala brokoli og blomkål feks. Vi spiser pizza veldig sjelden til at sambo er italiensk. Hamburger og pølse spiser vi aldri, heller ikke gryteretter. en gjennomsnittlig middag for oss er; pasta med feks tomatsaus og feks grønne erter/kikerter/tunfisk/blåskjell, deretter kjøtt/kylling/svin med kenyabønner/brokoli/blomkål/linser/asparges/fennikel.. Heller aldri vanlig saus, men ofte en god olivenolje over ris og grønnsaker.
ellen-propellen Skrevet 30. april 2010 #13 Skrevet 30. april 2010 Jeg er såpass gammeldags at potetmiddag er ordntlig middag! Altså poteter i en eller annen form og farge,grønnsaker,kjøtt og saus. Jeg prøver å ha slik middag 3-4 ganger pr uke, og da pizza,taco,spagetti, gryterett osv resten. Da blir det ca annenhver dag.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #14 Skrevet 30. april 2010 Kanskje gjennomsnittlig 3-4 dager. Men koker dem, ovnsbaker dem i båter eller andre varianter, lager stappe av dem osv osv. Vi spiser sjelden eller aldri pasta, kanskje to ganger i måneden. Ris en gang i uka (?) Veldig ofte går det i masse grønnsaker som tilbehør, og gjerne godt nystekt brød eller hvitløksbaguetter:)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #15 Skrevet 30. april 2010 Tja, det varier egentlig veldig. Men i gjennomsnitt har vi noen form av potet ca tre-fire dager i uka tror jeg. Pasta to-tre dager og ris ca en dag i uka. Pommes har vi nok ca en gang hver andre uke eller noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #16 Skrevet 30. april 2010 Jeg savner poteter. Spiser det kanskje 1 gang i mnd. Dessverre har jeg ikke godt av den type karbohydrater. Vi bruker grønnsaker som tilbehør i stedet for poteter, ris og pasta.
Gjest ->>- Skrevet 30. april 2010 #17 Skrevet 30. april 2010 En til tre ganger i måneden, tror jeg. Da stort sett som potetmos, båtpoteter, i omelett etc., veldig sjelden standard kokte poteter. Ris og pasta 1-2 ganger per uke (hver).
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #18 Skrevet 30. april 2010 Vi spiser poteter veldig i rykk og napp, men vi har det minst en gang i uka. Vi har sjelden kokte poteter, men vi har ofte potetbåter som vi steker i ovnen. Jeg er ikke så glad i poteter, og det er ikke ungene heller så da lager vi potetbåter siden det liker alle. Også har vi potet i wok, jeg hadde lite grønnsaker en gang og fant ut jeg skulle prøve med poteter i og det var overraskende godt så det har vi fortsatt med. Vi har aldri pomfri og slike ting, muligens noen få ganger i året. Ris og pasta har vi de dagene vi ikke har potet. Potetmos går innunder potet, siden vi lager det fra bunnen av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå