Gå til innhold

allergitest - prikktest

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnet mitt tok en allergitest hos fastlegen. denne gav ingen utslag.

hvor pålitelige er disse testene? han er 3,5 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pålitelig... var på sykehuset i går og tok melke prikk test på min gutt på 8 mnd. ingen utslag... men b.legen mente han muligens hadde en ganske sterk grad av melke allergi... ho sa at de kun tester for 1 type elke allergi og som vi alle vet er det jo forskjellige typer... så altså veldig vannskelig å teste barn for testene er så upålitelige...

Skrevet

Jo eldre barnet er jo sikrare er allergitestar. Fastlegen min seier det er liten vits å teste små barn, då ein aldri kan vere sikker på at negativt resultat er riktig.

Jenta vår blei prikktesta på barneklinikken ved 11 mnd (då for hund, katt, støv, ulike sortar pollen) og alt var negativt, men legen der sa at det betydde ikkje nødvendigvis at ho ikkje var allergisk. Det er og tatt blodprøvar for ulike typar matallergi (både ved 18, 21, 24 og 28 mnd) utan at noko har slått ut. Jenta har likevel melkeallergi (diagnosen er stilt på sjukehistorie og bedring av diett).

Frå 3 år og oppover skal testane vere sikrare, men det blir aldri 100%.

Hehe, no føler du deg sikkert myyykje klokare, innser at eg ikkje er til stor hjelp her :D

• 3 måneder senere...
Skrevet

Opplever det samme som Ranveig R. Her slår heller ikke melkeallergi ut på tester , men reagerer helt tydelig på melk.

Lillemor blir også bedre på melkefri diett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...